Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

Snöstjärna! jättekram och lycka till idag! Jag tänker på dig!

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline

Men vad alla blöder?! Vad är det här... så ska det ju inte vara... Är det bara jag som inte haft sådana problem?

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-09-28 20:05:13 följande:
    Kanske tar tid innan symptom försvinner?
    Men jag känner det lika som igår.
    Kvälls svullen nått enormt! Och illamåendet som ett brev på posten.
    Ömma bröst och humör som en bitch ;)

Allt är sig likt. Å blödningen har stannat upp.
    Blir spännande i morgon.

Tack för ert stöd tjejer!
    det låter bra det!

Vilken tur att det var fler som inte blödit också... kände mig nästan lite utanför en stund. skämt och sido, jag lider med er och skulle inte vilja vara i er situation. Tummar och tår hålls här för att allt ska gå vägen blodandet till trots!
    Fridayyy skrev 2010-09-28 18:29:42 följande:
    Jag blöder inte heller. Men jag känner mig håglös, deprimerad. Känner inte för att göra nåt. Illamående ibland och trött. Det känns jättejobbigt allting. Barnen märker det och är på mig ännu mer för de söker väl mer närhet eller kontakt eller vad man ska säga. Blir en ond spiral, och jag blir ännu tröttare. Deras pappa duger inte, båda ska sova precis jämte mig. Hur ska det bli när en tredje kommer????

Nån som har tre barn och två mammiga sedan tidigare??
    jag har bara ett och han är enormt mammig just nu. Ibland funderar jag på om han känner på sig att det kommer en till? FÖrut var det BARA pappa som dög... Känns lite frustrerande när man inte har samma ork...
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-09-28 20:06:15 följande:

I min mage tickar det ett litet hjärta fint! :)

Bm tyckte att jag var i V.5+6 (enligt mig är det 7+2) men så kallade hon in läkaren som var där så han med fick undersöka mig och han sa utan att mäta att jag var i V.6+4 varpå bm hävdade att hon mätt till 5+6 och han fortsätter med att "hjärtat börjar slå först i V.6"

Vi har bestämt oss att gå efter läkarens uträkning. Känns bättre även om han inte mätte, lustigt om jag skulle blivit bakflyttad 9 dagar, det är ändå rätt mycket...

Jag blöder från livmodertappen, gjorde ju vul och började blöda så fort de började undersöka mig så det är lättblödig livmodertapp och sen så satt moderkakan lågt i bakvägg eller vad man säger om jag förstod rätt, vilket också kan leda till blödningar (lågt sittande i framvägg förra gången)

Känns så skönt nu! Ska tillbaka den 26/10 för ett gyn och ett vul och det känns bra för då blir väl datumet mer exakt...

underbart att höra!
    snöstjärna skrev 2010-09-28 20:12:59 följande:
    Oh va skönt å höra gumman!
    Hoppas på samma lättnad då jag går därifrån i morgon!

KRAM
    så klart att du kommer!
  • jakeline

jag är hård i magen... Inte alls roligt... spricker där bak och blöder... pardon my overrevealing nature... Å ändå äter jag fiberrikt och så där...

• jakeline
    snöstjärna skrev 2010-09-29 09:48:41 följande:
    Å nu lite mer färskt blod.
    Kan inte klockan bli 13 nån gång!
    tiden går extra långsamt idag...
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-09-29 11:08:54 följande:

Bara 2 timmar kvar!! Håller alla tummarna nu!

Jag har ingen aptit alls :( Är aldrig hungrig längre Känns superträligt...

Någon som tänkt på att det står på slv att man ska dricka lättmjölk, äta lättyoughurt och lättfil? Varför? Jag kan behöva gå upp en hel del kilon (gick upp 16 förra gången och mådde bara bra av det) visst måste man kunna dricka mellanmjölk i alla fall?

jag kör på vanligt jag... mellan mjölk och inga lättprodukter... det har väl med att göra att man behöver näringen och inte kalorierna...

Ugg... gav in för fett-craving och tog mig en stora mosmenyn på statoil. Det var gott... men nu känner jag mig FÖR mätt... det håller väl i två sekunder till... :P
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-09-29 14:59:32 följande:
    Allt är bra med lilla bönan.
    Men vi har förlorat ett syskon.

Visste ju att jag hade en lite annorlunda livmoder, å idag fick jag veta lite mer.
    Jag har en hjärtformad livmoder, troligtvis med en skiljevägg emellan vilket gör att det typ blir som två.
    Det första hon å vi såg var en tom liten säck .... å lite vätska - troligtvis blod. Så hon konstaterade et missfall.
    Men sen körde hon runt med staven lite till .. å där låg bönan!
    Å vi fick se ett hjärta picka på.
    Dock var det väldigt litet.

Fortsätter jag blöda får jag komma å kolla igen om en vecka.

Börjar jag blöda igen får jag åka in å titta till.

Problemet med att ha en sån här livmoder som jag har, är att det oftast blir prematur barn. Det finns mindre plats att växa på ... de blir oftast lite tillväxthämmade. Så det kommer att bli ett ultraljud var 4:e vecka efter rUL. De kommer ha koll på mig.

Risken för missfall är även större då det ser ut som det gör.

Men nu ska jag njuta av detta å lilla bönan som lever i mig .... å på ett vis är jag "glad" att det bara är en .... men på samma gång lite ledsen över att vi förlorat en liten där inne.
    vad skönt att höra, samtidigt som sorgligt.
    Gummsan85 skrev 2010-09-29 12:52:18 följande:

vart hittade ni den informationen? slv, va e de? :/

nu har jag iaf ringt till bm, dom ringer dock upp mig 10 över 2 så hoppas att vi är på stället så sväris är ute och lastar då. vill juh inte att han ska höra. vet inte om jag vågar svara annars :(.

livsmedelsverket. Det htitar du här: slv.se
  • jakeline
    jakeline skrev 2010-09-29 15:03:35 följande:
    vad skönt att höra, samtidigt som sorgligt.
    Gummsan85 skrev 2010-09-29 12:52:18 följande:

vart hittade ni den informationen? slv, va e de? :/

nu har jag iaf ringt till bm, dom ringer dock upp mig 10 över 2 så hoppas att vi är på stället så sväris är ute och lastar då. vill juh inte att han ska höra. vet inte om jag vågar svara annars :(.

livsmedelsverket. Det htitar du här: slv.se
    äh fel adress... denna funkar.. :P www.slv.se/
    Direkt till kostråd för gravida: www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~