Inlägg från: maddelu |Visa alla inlägg
  • maddelu

~mittenavmajknoddar~

snöstjärna skrev 2010-10-12 07:12:24 följande:
    Men ring å prata med dem? Har du fått tid?
    Det är inte bra med den oron ... jättejobbigt!
    KRAM
    tillochmed ömmandet i brösten har förvunnit...... Telefontiden har itne öppnat än, ska ringa när dom öppnar. Undra om det är lättast att få igenom ett VUL hos bm( som redan har sagt nej för några veckor sen) elelr ringa direkt till gynkliniken på mitt sjukhus?
  • maddelu
    jakeline skrev 2010-10-12 09:31:35 följande:
    Hoppas att ni som oroar er snart får se ett litet knytte där inne. Själv njuter jag av att vara symptomfri, endast litet illamående direkt på morgonen. Önskar att jag kunde projicera min optimism på er! Jag var i er sits många gånger förra graviditeten då jag mådde superbra i princip hela tiden. Var säker på att det bara var en luftbubbla i magen, trots att jag börjat känna småbuffar (kunde ju vara gaser bara) innan ULet. Men sen fick vi se en liten krabat där inne och det var så underbart.
    tack!!! tyvärr funkar din projicering dåligt Tungan ute
    jag har ringt till gyn nu, dit fick jag inte komma för att jag inte har haft blödningar. Hon hänvisade till BM, där hon tyckte att jag skulle ta Hcg prov. Om det skulle visa på nått avvikande kunde jag få komma till gyn och dom skulle göra ett Vul.. men känns ju jätte gormigt.

Nåväl, jag är liiite lugnare nu än tidigare i morse.,,,Jag hoppas bara allt går bra och att det är en liten där inne!!!
  • maddelu
    TheLove skrev 2010-10-12 13:35:17 följande:
    Men gumman! Ring till en privat mottagning... Brukar väl kosta mellan 5-900:- för ett ul/vul men det är det ju värt om du får veta hur det ligger till! Håller alla tummar!
    Jag har provat med privat, finns 2 st i grannstaden, men ingen av dom tar emot för VUL eller Ul. Men........
    wihooo!! tjatade till mig en kontroll hos Bm IDAG, vägrade vänta nån fler dag...trodde att jag skulle få göra nå slags kontroller eller blodprov- hcg. Men jag fick göra ett VUL!!! Skrattande Det var BM och en läkare som var med, båda 2 såg ett tickande hjärta, en kropp och ett huvud...
    "Liten" lever och mår bra alltså...!!
    Jag bröjade störtlipa när dom sa att dom såg ett tickade hjärta...Fi fan vad skönt!!!!

men helt otroligt hur man kan må så här bra i en graviditet, jag känner mig helt vanlig!!! men det för inget för nu vet jag ju att man kan må så här men att allt är OK ändå...

Tack för alla peppande ord, det gick vägen!!!
  • maddelu

tack tack tack tack!!! jaa ,känns super bra!! men tänk att man kan må så här bra!!!! lyllos mig!! ..har en känsla av att jag får äta upp det där Tungan ute

• maddelu
    snöstjärna skrev 2010-10-14 21:35:20 följande:
    Maddelu: Tack! Sonen var väldigt nöjd med den :)
    blivande storasyster(2,5 år) i vårat hus, har oxå fått en tröja där det står "jag ska bli storasyster"..Men hon hajjar inte riktigt läget... Det kommer väl kasnke när magen blir stor och sånt,,,
  • maddelu

Tjejer, måste bara säga att jag gillar den här tråden Glad Skönt att vi är så få. Jag är in i 2 andra maj-trådar oxå, men jag blir helt snurrig av dom.

Trevlig helg på er allihopa!! ¨

• maddelu

imorgon ska jag på inskrivning, ska bli roligt Glad Görs det nån slags gynundersökning då? typ känner på livmodern å sånt??

• maddelu
    jakeline skrev 2010-10-22 09:56:41 följande:
    vad härligt! Sådana BMs gillar man. Till mig sa de att de gjorde klamydiatest på alla under 30 och jag har ju precis fyllt så jag slapp. :P Jag har itne bytt partner heller sen sist.
    jag är 28, och jag behövde då inte göra klamydiatest ?!? bara en urinsticka för ev. UVi. Men det hade jag inte...
    kanske olika från VC gill VC?!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~