Inlägg från: hoppfull 2010 |Visa alla inlägg
  • hoppfull 2010

~mittenavmajknoddar~

Jag tror jag har lyckats gått upp 8 kilo..hmm...kan blir spännande att se var detta sluta...:)
    Men de sätter sig inte bara på magen inte...neee...har blivit bra mycket bredare över höfterna insåg jag häromdagen...Jaja...de fixar till sig..

Ha en bra kväll tjejjer!

• hoppfull 2010
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-07 11:39:30 följande:
    Jag är lite inne i barnvagnssvängen... Känner lite så där för att köpa en begagnad men mannen tycker att nypriserna är helt galna (vilket jag kan hålla med om) Hur har ni tänkt??

Om man nu kikar på begagnade vagnar vad är rimligt pris för en begagnad Teutonia Mistral S vilket nog är det vi är mest inne på om den får plats i vår bil =)

Har hittat en -07 för 2800 där ingår både ligg och sittdel som enligt annons är förvarad inomhus. 
    Vi har oxå varit ute  i den svängen idag...Vi var på Babyproffsen..tänkte att börja kolla måste vi ju..:) Fick jättebra hjälp, dom var så duktiga på att berätta  o visa.  Vi har varit inne på att vi nog måste köpa ny bur till hunden för att få plats me vagnen. Men där fick dom oss att tänka efter lite, så de ser ut som om vi kommer behålla vår bur...så de var ju bra. Just nu lutar de nog åt en Briovagn av något slag. Vi ska försöka Boka en vagn innan Januari slut, dom hade en så bra kampanj nu. Bokade man innnan januari slut så får man med ett babyskydd för endast 500 kr, kändes som bra då har man de klart oxå.
    Men de e en djungel de här me vagn...hua..
    Men de ska väl lösa sig.

Vårt lilltroll fick en liten present idag..:) En speldosa, jag tänkte om jag spelar den för H*n så kanske den känner igen den som lugnande när H*n e ute..:) Om melodin faller i smaken vill säga..:)

Ha en bra kväll!!

//Sandra
  • hoppfull 2010

hej på er!

Idag har jag vart på kontroll hos barnmorskan.

De såg fint ut..:)

Järnvärden hade sjunkit, men de verkade ju vara rätt vanligt..

Sockerbelastning ska jag få göra i mars..jag har diabetes i släkten , så får göra de för säkerhets skull.

Ååå..fick lyssna på hjärtljuden, lät som en hel fabrik.:) men va härligt de var att höra..

De som e lite negativt kanske e att jag har gått upp ca 10-12 kg...hon tyckte jag skulle försöka röra på mig mer o tänka på vad jag äter..

Men de känns bra..

Hur mår ni andra?
    Är ni trötta? Jag e grymt trött..i omgångar under dagen..

Ha de bra!

• hoppfull 2010

Men jag själv är inte orolig över vikten ännu...:)

Jag förstår ju att de är inte bra att gå upp för mycket...det blir ju jobbigare både för en själv och för bebisen..

De är nog deras jobb att påpeka..:)  tror inte dom menar de på ett elakt sätt..

ne, har vart på vattengympa i kväll...nu e ja härligt trött...dax att sova lite.

• hoppfull 2010
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-17 16:08:54 följande:
    Jag gjorde det oxå förra året el ja 2009...Men i höstas sa de att gravida som vaccinerade sig förra året inte skulle göra det igen..så har inte vaccinerat mig i år...Kanske man borde gjort?! Får väl bara hoppas man slipper följdsjukdomar som lunginflamation o sån skit..det är väl ganska stor risk för det när man är gravid :S
    jakeline skrev 2011-02-17 15:26:16 följande:
    jag har vaccinerat mig en gång mot influensan, bara för att vi fick det gratis där jag jobbade då. och jag reagerade jättestarkt på vaccinet så nu har det fått vara. De råder väl de som itne vaccinerade sig förra året att vaccinera sig nu, men jag har valt att itne göra det. :P *rebel, rebel* 
    Jag reagerade oxå på vaccinet förra året, fick liksom influensa light i typ en dag...Frossa, feber ont i kroppen ja alla symptom...Då var den sjuksköterska som sa till mig att det var tur att jag vaccinerade mig, för om jag reagerade så pass mycket på vaccinet som är en väldigt liten dos, hade jag blivit jätte dålig om jag blivit sjuk på riktigt. vet inte om det stämmer men så sa hon.

Visst var det någon här inne som virkade oxå??? Fick en sån himla bra länk med jätte söta djur (tror det var i denna tråden), men jag måste glömt spara den för nu kan jag inte hitta den :( Någon som känner sig träffad =)
    hej Lakriz!

jag virkar..men jag vet inte om de var jag som var framme med länken..men en länk där man hittar mycket skoj är http://monsterarkivet.blogspot.com/ , inte bara virkat..utan lite allt möjligt. väl värt ett besök!
    Jag håller just nu på med två olika filtar till vårt lilltroll, i mormorsrutor..
  • hoppfull 2010
    TheLove skrev 2011-03-19 11:58:32 följande:
    Tack
    Lovelyy, hur mår du? hur går det med sammandragningarna? Håller tummarna att bebben vill stanna lite till.
  • hoppfull 2010

Hej på er!

Tänk vad tiden går fort...i dag går jag in i V.35 ..:) Helt galet...
    Hela tiden har de varit så långt borta..men nu helt plötsligt e de kanske bara 5 veckor kvar...

Det börjar bli ganska tungt nu...börjar känna av i ljumskarna nu. speciellt ont har jag på natten när jag måste kliva upp och gå på toa 2-3 gånger. Aj aj....
    Men annars har jag inga speciella krämpor..trött i omgångar e jag, är skönt att lägga sig ner o vila emellanåt.

Mår ni bra ni andra?

Ha de Gott!

lägger in en söt bild...denna body fick vårt Lilltroll av sin kusin...riktigt söt, eller hur?

// Sandra
  • hoppfull 2010
    Fridayyy skrev 2011-05-02 20:00:34 följande:
    Kan meddela att jag i lördags födde en liten pojke på 3520 gram och 50 cm. Vattnet gick i fredags kväll men värkarna startade inte förrän kl.19 på lördagskvällen, 1,5 h senare var han ute.
    Stort grattis till pojken!!

vad spännande nu, de börjar ploppa ut små bebisar i den här tråden nu..:)
  • hoppfull 2010

Neee...ingen bebis i sikte ännu..:)
    Men jag försöker ställa in mig att de kommer ta längre tid än planerat datum...bara för att inte sitta o räkna minuterna..:)

Var till Barnmorskan i går, O vårt Lilltroll verkar må bra där inne...o alla världen såg fina ut, har gjort hela tiden...så de känns skönt. Nu får du komma ut om du vill sa BM till Lilltroll...får väl se om H*n lyssnar.

En vanlig fråga nu är : Har du kännt något? Ja, vad ska man känna? Det tycker jag är lite svårt..när man inte gjort detta förut..de drar o trycker åt alla håll å kanter tycker jag. I dag och i går har jag haft ont på höger sida...ungefär som håll som man kan få när man springer..
    men men,,,Bebis kommer väl när h*n behagar....

Men nu har jag semester i allafall....tyckte att med en vecka kvar till datum kunde man väl få vara ledig lite  i allafall..:) men hade så dåligt samvete igår när jag lämnade jobbet...hur mycket som helst som hamnade på min kollegas bord igen..och hon har miljoner andra grejjer att göra..kändes inte riktgt bra..men å andra sidan så hade de inte blivit bätte på bara en vecka...så får se de så...

Hoppas ni mår bra allihopa!

Ha en bra da!

• hoppfull 2010

ush....får man vara inne o klaga här så här mitt i natten...:( Jag gick å la mig vid 22., trött efter en dag med mycket fixat o donat, storhandlade under kvällen o fixade på...

Nu, bara typ två timmar senare..vaknar jag..kan inte sova för jag har sån halsbränna..:( inte alls roligt...går inte  att ligga stilla o låtsas om att de inte känns o somna om...får nog vara vaken en stund o  se om de ger med sig..har  inget hemma som man kan ta mot halsbränna heller...har tänkt köpa hem, men eftersom jag bara haft de nån enstaka gång så tänkte jag de e nog lugnt..jaja...
    mår nästan lite illa av det...

Känner  mig lite konstigt i kroppen....Undra om de e Lilltroll där inne som förbereder för sin ankomst på nått sätt..Jag hoppas på de...men än lär de ju kunna dröja...

Ne, nu har jag klagat färdigt ..ska surfa runt lite till o sen prova o sova igen..

Go natt!!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~