Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

~mittenavmajknoddar~

Hej alla! Har inte varit så aktiv men läser alla inlägg. Mitt illamående börjar lägga sig och det känns som om energin sakta men säkert kommer tillbaka efter några veckor av total trötthet :) Härligt! Dock blir man lite nojjig när man inte känner lika starka symptom längre men det verkar vara normalt att det lugnar sig lite efter ett tag. Får hoppas på det. Jag går in i v. 10 imorgon :) Jag ser redan tokgravid ut. Förstår att det bara är tarmar men jag har verkligen svårt att dölja min mage! Den blir bara mer och mer svullen för varje dag och jag kan inte längre ha några av mina jeans. Känns lite tidigt att köpa mammabyxor så blir nog att inhandla ett par sköna leggings.

Beklagar verkligen Ljuslängtan3030! Finner inte ord men skickar varma tankar och kramar till dig.  
  • sarasessi

Go kväll alla :) Kul att läsa om hur era små tänker om bebisen i magen etc. Verkar som om många här inne väntar syskon. Idag köpte jag mina första mammakläder någonsin...ohhhhhhhh :) Ett par mammajeans och ett par mammaleggings på H&M. Kändes tidigt då jag bara är i vecka 10 men jag kan inte ha ett endaste par byxor som jag har hemma längre, så jag blev så illa tvungen. Lyckligt så illa tvungen får jag säga :) Nu blir det idol. sedan jobba hela lördag och söndag. Längtar såååå tills vi ska berätta för familj & släkt. Vi tänkte vänta till nästnästa helg :) Då blir det en liten roadtrip för att åka runt och berätta, eftersom alla inte bor här i Göteborg.  

Ha en bra kväll och helg alla :) Kram! 

• sarasessi

Hej hej! Jobbar väldigt mkt just nu ch studerar på heltid så blir inte alltid att man skriver ngt utan bara tittar in och läser, men att tråden dör ut tror jag inte! :) Jag har haft lite molvärk och ryggont men annars har mina symptom minskat. Gasig i magen som bara den men det kanske snarare är för att jag ätit lite fel både igår och idag (flera runda goa polarmackor som slunkit ner) :/ Verkar som om många har berättat för släkt o vänner redan. Vi har nu berättat för våra allra närmsta vänner men ska vänta med våra familjer två veckor till. Vill att tiden ska gå fort!! Känns som att när familjen vet så vet alla man någonsin känt eller kommer att känna :) Roliga nyheter går snabbt i omgivningen!

Nej, nu ska jag krypa ner i sängen. Kanske se reprisen av ensam mamma söker som jag missade....får se om jag orkar.

Godnatt och kram på er :) Hoppas ni får en bra vecka! 

Ps. Fridaooo: Det är inte så konstigt att du börjat blöda om du gjort cellprov så du kan nog vara lugn.

• sarasessi

Hej alla! Hoppas ni mår bra. Själv ska jag på läkarbesök imorgon och till barnmorskan på onsdag för andra besöket. Har blodproppar i familjen så tydligen därför jag ska göra extra läkarbesök. Imorgon går jag in i v.12 och till helgen ska vi berätta :) Oh, så roligt!

Kram 

• sarasessi

Var på läkarbesök idag och fick göra vul :) Det var inte planerat att jag skulle göra det men när jag sa att jag hade varit lite orolig så förslog hon ett vul! Så här är vår lilla älskling i v 12 (11+0). Äntligen känns det som att jag kan njuta av min graviditet. Blev så glad att jag gick och köpte lite babykläder =)

Kram på er!

• sarasessi

Hej, hur mår ni idag? Jag var hos bm idag och blev framflyttad en vecka =) Hon utgick efter ultra-ljudet igår och menade på att längden på fostret m.m. var en vecka längre. Går inte riktigt ihop med mina beräkningar. Vet när jag hade utslag på äl testen och plussade två veckor efter det. Så får inte ihop det. Hur kan det bli så? I så fall menade hon på att enligt fostrets storlek m.m. skulle jag haft min senaste mens 3 aug. Och jag vet att jag hade den 10 aug. Jaja, hellre framflyttad än bakflyttad. Får bara inte ihop det. Får väl mer exakt på RUL men känns bara underligt att räkna på en vecka nu. Haha...Jaja...den lever o mår bra iaf och det är det vitkigaste.  Min lilla var 48, 3 mm från hjässa till stuss igår och efter vad jag läst så trodde jag att det var normalt för v 12 (11+0) och inte v 13 (12+0)....men men bm vet nog bättre än mig.

Ha en bra dag alla! Själv sitter jag hemma med studier idag. Lite illamående men på väldigt bra humör!! Längtar så till helgen då det är dags att berätta :)

• sarasessi
    snöstjärna skrev 2010-10-26 20:29:09 följande:
    Oh jag vill oxå få en liten bild å se att allt ser bra ut där inne...

Vi får inga papper i handen för här är allt digitaliserat, allt finns på BB när vi kommer dit.
    Ni får ta med en kameran och ta kort på skärmen då :)
  • sarasessi

Hoppfull 2010: Oh, vilken rolig idé med hunden!!

Lakriz: Angående vagn så var vi faktiskt och smygtittade lite häromdagen. Vi funderar på en urban jungle mountain buggy ligg, icandy (minns ej modell...var ev. pear) eller en teutonia spirit. Blir nog en urban då vi båda tycker om modellen och min sambo vill ha en vagn som är bra att springa med och säljaren sa att den var stadig och fungerar bra att springa med. Får se vad det blir. Vill gärna ha en vagn som barnet kan ha upp till 3 år iaf och då är nog urban ett bra alternativ.

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~