Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2010-09-29 16:06:58 följande:

Jo min förra bm sa ju att jag troligtvis föder nästa barn tidigt med och det kunde denna bm bekräfta att det är mycket möjligt (jag kommer troligtvis blöda från och till genom hela denna grav. med och det irriterar graviditeten vilket kan leda till "prematur")

jakeline skrev 2010-09-29 16:01:04 följande:
    Min son kom på sitt BF han... Försökte knipa över nyår, men icke... :P
    Nej kunde han inte stannat inne liiite till :P haha
    nä, envisa unge... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline

Min mage ser ut som det har gjort hela tiden... som en fettklump :P fast det kännsi linningen att magen blivit "större" eller iaf att något tar emot... :P Jag har ju sett gravid ut ganska länge...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-09-30 20:41:34 följande:
    nu böjar det vara dags att berätta för mamma å pappa. jag är i vecka 8 nu.... Min käre far fyller år på tisdag. (v 7+6)GladJag tänkte trycka upp en t-shirt med texten" Grattis, du ska bli morfar", och ge som present. Jag är enda dottern och det är mitt första barn, så det blir ju hans första gång som morfar. Mamma kommer ju att vara med vid presentöppningen, så på så vis hoppas jag att hon kan räkna ut att hon ska bli mormor Tungan ute

Vad tycker ni??  bra ide´?

Nackdelen är väl att andra från familjen, mina bröder m familj, kasnke moster... ocå kommer att vara med på "kalaset" och därför kommer få reda på det oxå. Men men...man får väl säga på  nått sätt att dom inte behöver "skrika" ut det till alla, utan ta det lite lungt med att berätta vidare. Nåväl.

ciao!
    ja det var en jättebra ide! Våra vet ju redan, inte svärfar dock men han får veta ihelgen. Inte lika spännande när det är det andra... :P Blir officiellt efter inskrivningen tänkte jag, alltså typ fejjan och annat löst folk.
  • jakeline
    Fia 82 skrev 2010-10-01 22:45:04 följande:
    Det känns jättetråkigt! Men samtidigt ändå skönt att veta att man ändå kan bli gravid (vi har försökt i 9 mån) men självklart väldigt besviken och ledsen! Man trodde ju ändå inte på missfall eftersom jag inte blödigt så mycket... man tror ju ändå man ska blöda som en vanlig mens iaf... så snopet var det!

Men som sagt.. det är bara att vänta på mensen och sen på det igen... :)

kram och lycka till!
    vad tråkigt! Hoppas att det tar sig fort nästa gång då, så ni slipper vänta! det har tagit tid att bli gravid båda mina gånger, men jag har dock sluppit mf. 

Lycka till!  
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-10-02 12:38:14 följande:
    Jag tror jag har fått missfall... Blöder massa ljust tunt klarrött blod :( Det liksom rinner lite...
    nej gumman! hoppas det avtagit nu... *orolig* Kram
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-03 16:51:40 följande:
    Här är det då gratis, jag har inte betalat nått i alla fall.
    Får väl se om jag skulle få hem värsta räkningen, men det fick jag inte då jag väntade sonen heller, å det gjordes ett ANTAL vul & UL extra. Hmm.

Jag mår illa igen. Det är skönt. Tar det som ett positivt tecken.
    Fryser som bara den!

Sprungit på toa å torkat mig på tok för mycket så jag är alldeles öm där nere ;(
    fryser gör jag med... eller antingen svettas jag eller tokfryser. :P finns knappt något mellanting. *asg* Känns som om jag är i klimakteriet... och beter mig nog som det också... 
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-04 12:28:43 följande:
    Usch jag känner mig jätte orolig...Har ju mått pyton sen + men nu i helgen är alla symptom som bortblåsta :S känns inte alls roligt...Men man ska väl inte vara orolig förens man blöder...men varför försvinner symtomen. Nu känner jag mig olustig pga av att jag inte mår dåligt längre :S Funderar på att ringa in men vad säger de då..."blöder du inte så oroa dig inte??" men har ju än vän som gick till v 15  med ett foster som dött redan i v 8 :S

Fler som haft det så här??
    symptomen försvinner i takt med att kroppen vänjer sig vid graviditeten. Man ska inte oroa sig i onödan. Och bara för att du inte har några symptom betyder inte det att något har hänt! Njut av att du mår bra istället. Men vi kan byta om du vill... :P
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-04 13:23:07 följande:
    hehe ja just nu känns det lite så...tyckte det var bättre när jag mådde dåligt o visste att jag åtminstånne va gravid...Nu känner jag ju inte ens att jag är gravid :S Men som du säger jag får väl försöka njuta av att må bra istället...
    Så hade jag hela förra graviditeten, mådde som en prinsessa. Var toknojig jag med :P Men i takt med att magen växte så kändes det bättre. Nu har jag inte den lyxen... mår piss... 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~