Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

maddelu skrev 2010-09-26 18:19:29 följande:
    tjofjöjt.... Guuud vad jag var sugen på berätta för mamma och pappa när dom var förbi hemma hos oss och fikade idag....Men jag höll mig!! "pappan" vill att vi väntar, så måste ju respektera det .....

Föressten? är det i den här tråden nån har pratat om pott-tränings-blöjor???? hur funkar dom isåfall, och var köper man dom??
    Jag har aldrig använt det till sonen men ska köpa. Det är som kalsonger fast de läcker inte igenom om barnet kissar men det känns att de kissat på sig om jag förstått rätt... står om dem på liberos hemsida :)
  • TheLove

Jag vill köpa ny vagn, en Emmaljunga. Vi har en "rockstar baby" vagn som vi var nöjda med i början men efter att den gått sönder tre gånger känns det inte som om jag vill fortsätta använda den. Det vst två mindre hjul fram som är roterbara) Så köpte vi en begagnad med fyra fasta hjul för 300:- som är lite sliten men gungar bra och är lättkörd men det går inte höja styret. Nu vill vi köpa en emmaljunga och köpa till en sits till den så storebror kan sitta ibland med...

Sommarnatt2010 skrev 2010-09-26 20:06:54 följande:
    oj vad här skrivs =)

Jag har oxå en blogg, men har inte börjat blogga om graviditeten då den inte är oficiell ännu, min man vill oxå vänta med att berätta. Sen är det ju snällt att berätta för mor o far innan dom eller någon de känner läser om det på bloggen...

Tycker det där med BF är svårt, är ju helt säker på att de kommer att flytta mig eftersom de kör på någon standard variant...känns inte så roligt, då jag vet att det inte kan stämma (har bara haft oskyddat vid ett enda tillfälle) Jag kommer med andra ord garanterat att bli flyttat till ett senare BF-datum (flyttas man fram eller bak då???) Vilket innebär att jag har längre kvar till v12 än vad jag tycker : S Men jag kör på mitt BF-datum så länge

Jag ska på hälsosamtal i morgon, ska bli spännande :P (just för att det nog känns lite mer verkligt om man pratar med någon om det) Sen antar jag att det blir inskrivning någong gång nästa vecka. Då alla i vår kommun erbjuds kub-test o det brukar väl ske i v 10...Vet dock inte hur vi ska göra med det...
    Men räkna ut när du skulle haft mens om det ska stämma överens med när du hade äl och ljug vettja,,, Det är väl bättre det för då stämmer ju datumet..
  • TheLove

Det är nog ingen fara! Brunt tror jag alla gravida får någon gång! Oroa dig inte! :) (lätt för mig att säga som blöder typ varannan gång jag går på toa sen i fredags men jag känner mig rätt så lugn ändå)

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-27 07:05:02 följande:
    Jag försöker intala mig att det inte är någon fara.
    Jag blödde ju rätt kraftigt med sonen, i omgångar.
    Men ändå så finns ju det hemska i bakhuvudet.
    Funderar på om jag ska ringa BM å se om jag kan få ett VUL på onsdag eller fredag då jag har möjlighet att vara hemma. Pendlar ju annars 6,5mil enkel om vardagarna å är inte hemma på orten. Surt!
    Ja ring och hör vad de säger i alla fall! Jag vet ju fortfarande inte om jag får kolla imorgon på min inskrivning men tänkte ringa idag och fråga om det går att lösa. Jag vill inte ha inskrivningssamtal förrän jag får bekräftat att mini lever...
  • TheLove

Vi kommer inte köpa syskonvagn. Elliot går redan mycket och är 2½ men vill köpa en ny emmaljunga som man kan ha en syskonsits på så att man kan sätta honom där om man går på stan eller så... Blir nog begagnat för jag vill inte slänga pengar på en ny vagn, vi kommer leva snålt nu eftersom jag inte jobbar nu så kommer ha lägsta fp :S

• TheLove

Och om ni undrar så ska jag göra vul/ul imorgon innan inskrivningen :):):) Får betala 300:- men det är det helt klart värt!

• TheLove
    jakeline skrev 2010-09-27 14:41:23 följande:
    åh vad skönt för dig! Hoppas du får se ett pickande hjärta!
    Såklart jag får göra det! Min lille krabat måste leva! 
  • TheLove

hihi det är ingen fara :) Jag ville bara förtydliga att jag verkligen tror den lille är här för att stanna!!

Sen har han gett mig någon enorm foglossning idag med... Det kommer och går lite men idag kan jag knappt sitta ned,,, Vet inte vad jag ska ta mig till :(

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-27 15:12:52 följande:
    Fick tid på spec.mvc å ett vul på onsdag jag, hoppas verkligen att allt ser ut som det ska!!
    Åh vad skönt!:) Lycka till
  • TheLove

Gumsan85

Tror att det är runt samma tid med inskrivning på andra barnet som första men man gör ju som man vill... Men ska man göra nupp/kub så måste man ju skrivas in rätt tidigt i och med att det är ju någon gång mellan v.10-13 tror jag... (läste någonstans men glömt) Jag gjorde mitt i 11+4. Imorgon blir ju min inskrivning och ett ul :)

Snöstjärna

Såklart är det en liten söting där inne!

Sommarnatt2010 skrev 2010-09-27 16:26:36 följande:
    Hejhej!!

Nu har jag varit på hälsosamtal, ska på inskrivning den 11...BM verkar trevligt så det är väl bra, men som jag sa så flyttade hon mig. men hon sa oxå att det är ett preliminärt datum till UL, Så gör vi KUB får vi ju ett fastställt datum "redan" då istället för i v18 vilket känns bra...

Men det gjorde ju att jag har längre till v12 än vad jag själv tycker..Men jag kör nog på min uträkning tills jag vet. Hon sa 5+ någonting Medan jag tycker att det är 6+1 idag...Så inte så stor skillnad, men tänker man att man är i v 6 el 7 så känns det mycket =)

Håller verkligen tummarna för att den lill* vill stanna där inne nu.
    Hade också svårt att lyssna på bm när de ville flytta bak mig... Mig flyttade de nämligen 10 dagar har jag för mig att det var. Då hade jag precis gått in i V.12 och fick hoppa tillbaka och inte vara i den trygga veckan :P Det roliga då var att jag viste exakt när jag hade äl och Elliot blev till... Men han föddes ju för tidigt med så det var kanske så att han var redo att ploppa ut :P
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~