Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

~mittenavmajknoddar~

Lakriz: Skrev ligg efter urban skulle skriva i både ligg- och sittdel.
  • sarasessi

Hej alla :) Hoppas ni mår bra. Försöker hinna med att läsa era inlägg på kvällarna efter studier och jobb men är oftast så trött så blir att jag bara snabbläser igenom och ej svarar. Mår dock otroligt mkt bättre nu än i början av graviditeten! Underbart!!! Har fått ul den 9 dec. Inte så långt kvar. Nu får tiden gärna gå snabbt.

Vad sugen jag blev på bullar nu efter den läskande bilden :) Kram på er!  

• sarasessi
    maddelu skrev 2010-11-03 18:14:50 följande:
    "Här är förresten en bild på min "lilla" mage i v 14 (13+0) .....(enligt bm!)"

Fin mage du har!!! Glad Du är inte med på BF listan, när är du beräknad? kasnke du kan skriva in dig =)
    Tack :) hmm..är jag inte...då har jag nog glömt skriva in mig. Har för mig att vi inte hade någon bf lista i denna tråd. Ja, enligt mensen och mina beräkningar när jag hade äl etc. är det den 16 maj men nu har jag ju blivit flyttad en vecka framåt så det blir väl den 9 maj då. Lär ju ändras en gång till på rul :)
  • sarasessi

Hej! Hoppas det är bra med alla. Det är bra att det finns dem som är aktiva i tråden så den hålls i liv :) Nu är man i v. 16 (15+0) och jag bara längtar tills jag får känna den lilla. Ligger ner och verkligen försöker anstränga mig för att känna varenda kväll men får inte så mkt respons precis. Lycka till på kubet Lakriz, spännande!

Tycker du ska ta reda på könet om du kan snöstjärna. Jag är lite sugen på att veta men min sambo vill inte så det blir nog att vi väntar. Han verkar tycka att det är lite tabu att ta reda på det i förväg plus att han säger att det är som att öppna julklapparna innan jul. Jaja, får väl hålla mig då.    

• sarasessi

Hej! Hoppas det är bra med er alla! Imorgon br det RUL för mig. Ang. fosterrörelser. Jag tycker mig känt av bebis men i så fall väldigt diffust. Kan inte med 100 % säkerhet säga att det är den. Har en känsla av att moderkakan ligger i framägg men som sagt jag vet ju inte hur det ska kännas heller så det kanske kommer tydligare rörelser snart. Uppdaterar mer en annan dag och skriver hur det gått. Är det någon som varit på rul här än och som har några fina bilder att lägga upp?

• sarasessi
    talare skrev 2010-12-08 17:06:32 följande:
    jag har varit rul denna v, och då kopplade jag rörelsen med bebisen. hade känt tidigare lite grann men det var först när jag såg bebisen sparka på ul som jag kunde koppla känslan med bebisen.
    Ok, vad härligt! Kanske blir så för mig med. Är i v. 18+2 imorgon enligt ul jag gjorde i vecka 13 men enligt sista mensens första dag och enligt mina äl beräkningar är jag en vecka tidigare. Men det återstår att se imorgon. Stämde ditt bf datum?
  • sarasessi
    Hej! Var på rul i torsdags. Det gick väldigt bra och bebis mår bra. Det var en helt fantatisk upplevelse att få se den sprattla omkring. Dock ligger min moderkaka i framvägg som jag hade en känsla av så det kan bli att jag inte känner rörelser på ett tag. Lite trist, men det viktigaste är att bebis mår bra. Någon som har erfarenhet av att ha moderkakan i framvägg? Mitt BF blev flyttat till 15 maj men några dagar hit eller dit kvittar. Detta datum stämde även bättre överens med mina egna beräkningar än den 9 maj som jag fick beräknat på tidigt ul.

Hoppas att ni alla haft en härlig helg. Skickar med en bild från rul :) Vi frågade inte om kön men jag har en känsla av att det är en tjej men det visar sig i maj :) Får se om det är en Alma eller en Edvin som gömmer sig i magen...Har ni namn än?

• sarasessi
    snöstjärna skrev 2010-12-12 08:25:39 följande:
    Jag tänkte bara tala om att jag kommer att lämna tråden =(
    Tråkigt :( Många kramar till dig... 
  • sarasessi
    TheLove skrev 2010-12-12 10:07:12 följande:
    Härligt att få se pyret.
    När jag väntade sonen hade jag moderkakan i framvägg och föreliggande moderkaka (= lågt sittande, placenta previva heter det väl då)
    Jag började känna sparkar i V.18 och maken i V.20 tror jag... Kan kolla upp det om du vill...
    Men att just ha moderkakan i framvägg var väl i sig inget konstigt, det ända de säger är väl att man känner rörelser lite sämmre?
    Placenta previva där emot gjorde att jag hade blödningar och även att om den inte skulle flyttat upp sig under graviditetens gång skulle jag fått snitt.
    Hade lixom nu lättblödande livmodertapp vilket också ledde till blödningar (nu har jag inte blödit nått på två veckor tror jag vilket är skönt)

Jag hade dock en ganska jobbig graviditet med sonen, blödningarna, foglossning tidigt, förvärkar tidigt osv... men tror inte nått av det berodde på moderkaka i framvägg...

Vi har inte bestämt några namn än. Jag vill att om det blir en dotter ska hon heta Ellinor. Tänk vad sött, Elliot och Ellinor... Men maken är inte jättesugen på namn som är så lika varandra... Pojknamn vet jag inte alls...
    Ok, nej det lät inte på dem som om det var så ovanligt heller. Vill bara höra om någon hade erfarenhet av det. Kan tänkta mig att det var besvärligare med moderkakan placerad i sk. previva. Jag har bara blött en gång i vecka 8 och det hade nog inte med placeringen att göra. Ellinor är riktigt vackert namn tycker jag men förstår om maken kan tycka att dem är för lika. 

• sarasessi

Hej och god jul på er allesammans! Hoppas ni har haft en bra jul. Nu är man halvvägs :) Tycker mig ha känt bebis men är absolut inte säker. Är så otålig och ligger och trycker på magen för att försöka få gensvar men men det kommer nog snart...är i v.21 (20+0) idag. Vilken fin ul bild maddelu! Häftigt med 3D :) Ang. namn så har vi bestämt Alma Linnea till flicka eller Edvin Vilhelm till pojke. Får se om det passar när den lill* kommer.

...Gott nytt!

• sarasessi
    Sally Bally skrev 2010-12-28 12:16:36 följande:
    Bara såg just nu och hoppade in. Då har vi gått exakt lika länge. Är er oxå beräknad till den 16 maj?
    Nej, 15 maj är vår lill* beräknad. Får se när den vill dyka upp...vi längtar! :)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~