Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2010-10-04 18:42:18 följande:

Jag mår skapligt bra! Har än så länge inte mått så jätte illa även om det dyker upp ibland. Är väldigt känslig för vissa lukter och kan få kväljningar men har inte varit nära att spy någon gång hittills...

Där emot plågas jag av min rygg. Den värker nått enormt. Skulle städa idag (ser ut som ett bombnedslag här hemma för jag orkar verkligen inte städa, är så satans trött hela tiden) men efter 15 minuters plockande med kläder och leksaker (varför hamnar de inte i leksakslådorna och tvättkorgarna direkt för?) så kände jag hur min rygg nästan gick av (överdrift? Ja! Lite) och har haft ont nu sen kl 13 eller nått... Ska bli skönt att lägga sig och sova snart (ja det blir nog snart brukar däcka vid 20-22 om kvällarna, oftast närmre det första alternativet )

Men jag vet inte vad jag ska ta mig till med värken... Vill nästan gråta pga ryggen... Inga blödningar idag i alla fall :):):)

skönt med inga blödningar, men synd om ryggen. Jag mår apilla konstant, förutom när jag är proppmätt, men jag kan ju inte äta hela tiden... och är så sjuk trött att jag inte gör mycket annat än att ligga påsoffan hela tiden
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline

väntar också på middagen. Jag är på grönsaksdetaljen, resten gör maken och svärfar. Pepparbiff, bakadpotatis, kryddsmör, bea och sallad. smarvens

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 19:16:37 följande:
    Vill oxå se min lill* Har haft värsta magknipet nu ikväll...men så länge det inte känns som mensvärk håller jag mig ganska lugn...

Jag har inga problem med att äta, däremot tycker jag det är jobbigt att suget varierar så...Kan vara sugen på en sak, fixa i ordning det, men när det väl ska ätas så kan det nästan äkla mig istället :S Super svårt att planera maten då...Sen har jag väldiga problem med matsalen på skolan, fixar inte alls att vara där inne eller ens att gå förbi...Laga mat hemma är dock inga problem..

Har ni några sånna där saker som ni bara måste äta?? Så många som pratar om de där typiska gravid suget, men har inte märkt något av det...
    inte ännu i alla fall. Fick det inte alls förra gången heller, så vi får se hur det blir den här gången.
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 20:38:26 följande:
    det va smart, det ska jag tänka på nästa gång jag får frågan... =)

Mitt nästa problem blir lördag då vi ska ha gäster, hur smiter man undan vin till maten när vi inte behöver köra hem :P
    om ni ska dricka rött vin kan du ju alltid ha en flaska alkoholfritt i köket, så kan du fylla på ditt vin där när du "ändå kollar till maten". Visst, de alkoholfria röda vinerna smakar apa, men det kan vara värt att stå ut med en kväll om man inte vill berätta. De vita vinerna är godare, så länge de är kylda. Du kan ju hälla upp vinet på karaff eller hälla över i en likadan flaska som de andra dricker ur... Det är skit jobbigt att hålla på och mygla, men vad ska man göra? :P

Jag hade precis varit på inskrivning på ett par av våra bästa vänners bröllop, och visst brudgummen visste, men inte bruden och jag ville inte säga det på DERAS dag liksom. Men det vara bara mina bordsgrannar som märkte, trots att jag satt nästan bredvid bruden... :P Alkoholfritt vin och lite pet i maten, sedan alkoholfria drinkar. Det var bara andra gäster som noterade att jag beställde utan alkohol. Men drinkarna såg ju likadana ut iaf... :P 
    snöstjärna skrev 2010-10-05 20:46:17 följande:
    Oh matdofter är nått jag inte klarar nu heller. Maken värmde på köttbullar tidigare idag å jag höll på att avlida å kväljas. Fick lägga mig under en filt å hålla för näsan ... Haha. Kunde inte andas igen förrän all os hade vädrats ut. Huuuuua!

Jag har fått klåda i armhålorna?! Nån som varit med om det ??! Inte bytt tvättmedel eller deo .. Fattar inte var det kommer ifrån.
    innan jag plussade förra gången, och i början av graviditeten hade jag klåda under hakspetsen och konstigt varm om knäna... helmysko. Men det gick över... :P 
  • jakeline
    sarasessi skrev 2010-10-06 10:58:48 följande:
    Har inte varit så aktiv sista dagarna men läser igenom vad alla har skrivit. Bokade ju ett tidigt ul innan jag gjorde vul men har avbokat det nu. Min barnmorska tyckte det var onödigt eftersom jag redan sätt ett tickande hjärta. Men nu blir jag osäker. Hur vet man att den lilla verkligen lever där inne utan att göra ul? Jag tycker dagarna går långsamt! Det vanligaste är väl ändå att kroppen stöter ut det om det vore något fel?

Lycka till idag på ditt vul snöstjärna! Det går säkert super ska du se! 
    jag gjorde inte ett enda Vul eller ul innan rUL och knyttet levde. Om du inte blöder så finns ingen anledning till att be om extra ul... Håller med din BM. Ta det lugnt och försök njut. Varken du eller knyttet mår bra av att du oroar dig. 
    TheLove skrev 2010-10-06 11:27:08 följande:
    Min syster har berättat för flera av hennes vänner som har grattat oss... Känns lite sådär då jag inte berättat för en enda vän ännu, det är bara närmsta familjen (mamma, pappa, syster på båda sidorna) och så alla min systers vänner då förstås... Men jag orkar inte bli sur...
    men vad okänsligt av henne... det är väl något ni får berätta själva? Min mamma fick ju veta väldigt tidigt, och jag sa till henne att inte berätta för syrran förrän jag fått göra det själv. 
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-06 13:17:11 följande:
    Hej allihopa!

Allt var bra med bönan, lite mindre än vad h*n borde vara, men det rättar ju till sig vid rUL i alla fall. Hade växt rätt mycket denna vecka i alla fall. Och jag ska nog inte behöva åka in igen å göra VUL om jag inte skulle börja blöda väldigt mycket. "Tvillingen" har dock inte kommit ut helt ännu ... den säcken var fortfarande fylld med vätska, så mer kommer det att komma, men att jag skulle inte vara orolig.

Bönan påverkas inte av detta alls, utan låg så väl skyddad i sin egen lilla säck å del av livmodern.

Skönt!

Så nu tänker jag börja berätta ... ska berätta för mamma å pappa å brorsor i helgen då de kommer å firar min födelsedag =)

Nu slappnar jag av lite å ska försöka NJUTA av detta! Magen har redan svällt en aning, lite jobbigt. Men vikten ligger ungefär på samma som innan jag blev gravid. Skönt. Önskar kunna hålla mig kring denna vikt resten av tiden .
    åh vad härligt! kul att få berätta också!
  • jakeline
    sarasessi skrev 2010-10-06 18:25:57 följande:
    Tack för svaret! Alltid skönt att bli lugnad här på FL från personer som varit gravida förr :)
    jag är själv mycket lugnare den här gången eftersom jag varit med om det förr. Men var toooknojjig förra graviditeten innan UL. Men efter ett tag gick det över, man började känna små rörelser och magen växte. Det var de här första veckorna som var värst så jag kan ju förstå att man vill göra vul bara för att bli säker. jag hade ju en snäll bebbe i magen som inte gjorde mig illamående eller att jag hade värst ont. Det mesta är ju helt normalt... :P 

Jag ser mest fet ut jag... är ju inte jättesmal till att börja med, kan dock inte ha mina jeans längre, utan får hsa runt i mjukis brallor, blir nog att ta fram mammabyxorna igen... :s 
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-10-07 10:49:46 följande:

Jag har också fått börja använda mammabyxor men det är mest för att jag får så ont i magen av tryck från byxor på magen...

Har inga tips mot kväljningar tyvärr :(

jo jag tror det är det som gör at tmina jeans är så obekväma helt plötsligt. måste knäppa upp helt för att ens kunna  ha dem längre än tre minuter... 
  • jakeline

Jag var ju höggravid under vintern och det var rätt så drygt. Men jag tog en av svärfars gamla jackor så slapp jag köpa ny. :P

• jakeline

Åh, det känns som om jag fått bukt med mitt illamående! wohoo! kanske är det de värmländska skogarna som gjort susen! Mår iaf inte illa om jag inte blir tokhungri och måste inte äta hela tiden! det är underbart!  

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~