Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

Sommarnatt2010 skrev 2010-09-28 20:10:05 följande:
    Va skönt att det slog ett litet hjärta..längtar så till jag ska göra UL är det vanligt UL när man gör KUB-test?? Ska på inskrivning om två veckor o sen antar jag att det dröjer ytterligare 1-2 veckor innan UL =) LÄNGTAR vill sååå gärna se att det verkligen finns nått där
    Kub görs som vanligt ul i V11+ till 13+ nått sånt sa bm till mig. tror man måste göra vul innan alt. veta precis hur långt gången man är då det är så liten tidsperiod som det går att göra kub. 
    snöstjärna skrev 2010-09-28 20:12:59 följande:
    Oh va skönt å höra gumman!
    Hoppas på samma lättnad då jag går därifrån i morgon!

KRAM
    Såklart att det kommer gå lika bra för dig! Det måste det göra!!
  • TheLove

Håller tummarna för er som ska göra vul idag!! Hoppas det går bra!!

Gummsan85 skrev 2010-09-28 22:34:17 följande:

Hur fungerar era magar? jag vet inte om det har med grav. å göra eller så men min mage mår inte bra alls :( fiser hela dagarna å de luktar surt å jätte illa :( blir juh pinsamt när man är ute å handlar eller så :/ tror inte de har med maten å göra iaf. hoppas de går över!

i övrigt så mår jag så illa så jag bara vill spy, går inte en minut utan att jag mår illa :( äter konstant men försöker hålla mig till frukter. har ni några tips på annat man kan äta förutom bananer och salta kex? äter salta pinnar och de funkar väl lite sådär men känns inte som de e sådär jätte nyttit :(

hoppas ni andra mår bättre! nu ska jag för hoppningsvis nanna kudde, måste dock lägga min envisa dotter först.

kram på er och sov så gott!

Min mage är sån också och för det mesta ganska lös... (tar jag i börjar jag blöda från tappen så jag är glad att det är löst istället för hårt...) Men jag stinker apa också haha men så brukar det vara när man är gravid. Tror det beror på att tarmarna får flytta sig och så... Tror många är hårda i magen istället... För att hårda till magen så är ju grön banan att föredra. Den mogna bananen är lösande... Blåbär stoppar upp med... om det var det du undrade över... Förstod inte hur du menade Skäms

Är trött, mår illa och har ont i ryggen... Känns lagom roligt!!

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-29 09:48:41 följande:
    Å nu lite mer färskt blod.
    Kan inte klockan bli 13 nån gång!

Bara 2 timmar kvar!! Håller alla tummarna nu!

Jag har ingen aptit alls :( Är aldrig hungrig längre Känns superträligt...

Någon som tänkt på att det står på slv att man ska dricka lättmjölk, äta lättyoughurt och lättfil? Varför? Jag kan behöva gå upp en hel del kilon (gick upp 16 förra gången och mådde bara bra av det) visst måste man kunna dricka mellanmjölk i alla fall?

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-29 14:59:32 följande:
    Allt är bra med lilla bönan.
    Men vi har förlorat ett syskon.

Visste ju att jag hade en lite annorlunda livmoder, å idag fick jag veta lite mer.
    Jag har en hjärtformad livmoder, troligtvis med en skiljevägg emellan vilket gör att det typ blir som två.
    Det första hon å vi såg var en tom liten säck .... å lite vätska - troligtvis blod. Så hon konstaterade et missfall.
    Men sen körde hon runt med staven lite till .. å där låg bönan!
    Å vi fick se ett hjärta picka på.
    Dock var det väldigt litet.

Fortsätter jag blöda får jag komma å kolla igen om en vecka.

Börjar jag blöda igen får jag åka in å titta till.

Problemet med att ha en sån här livmoder som jag har, är att det oftast blir prematur barn. Det finns mindre plats att växa på ... de blir oftast lite tillväxthämmade. Så det kommer att bli ett ultraljud var 4:e vecka efter rUL. De kommer ha koll på mig.

Risken för missfall är även större då det ser ut som det gör.

Men nu ska jag njuta av detta å lilla bönan som lever i mig .... å på ett vis är jag "glad" att det bara är en .... men på samma gång lite ledsen över att vi förlorat en liten där inne.

Åh vilken lättnad att ni faktiskt har ett litet mirakel kvar i magen :) Men jag beklagar tvillingen :(

Hur tidigt prematur är det risk att det blir? Skönt med ul var 4e vecka sen för att kolla så allt står rätt till i alla fall! Hoppas det inte blir prematur ändå! Nu ska bönan få stanna i sin mage till V.40 tycker jag :) Grattis!!

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-29 15:53:13 följande:
    Det har jag varit inställd på dock, alltså att barnet kommer tidigare. Med planerat snitt skulle jag tro.
    40 veckor läre jag nog aldrig gå tyvärr.
    Men jag hoppas denna böna tänker hålla sig kvar å må bra å låta mig må bra ;) i alla fall till v36!

Vet inte alls hur det funkar, får ta varje vecka för sig.

rUL vid v18 å sen jämna UL. Kolla blodtrycket varje vecka, kanske får medicin så smånginom om det höjs. Ja det är så det ser ut.

Tror inte jag heller kommer gå över v.36. Vattnet gick när jag väntade sonen i V.34 och så käkade jag bricanyl till V.36

Men jag tror att allt kommer gå bra för dig... Fick du nått nytt bf?

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-29 16:02:51 följande:
    Då kanske det blir du å jag lite tidigare då =)

Jag hoppas allt ska gå bra, och jag är beredd på ett litet barn å lite tidigt. Det är ju som "det ska" för mig. Så var det ju sist så att säga. Det ska nog gå prima.

Nej samma BF. Får kanske nytt på rUL i v18.

Jo min förra bm sa ju att jag troligtvis föder nästa barn tidigt med och det kunde denna bm bekräfta att det är mycket möjligt (jag kommer troligtvis blöda från och till genom hela denna grav. med och det irriterar graviditeten vilket kan leda till "prematur")

jakeline skrev 2010-09-29 16:01:04 följande:
    Min son kom på sitt BF han... Försökte knipa över nyår, men icke... :P
    Nej kunde han inte stannat inne liiite till :P haha
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-09-29 16:10:41 följande:
    nä, envisa unge... :P
    Det får du säga till honom när han är äldre och klagar på att fylla sist i klassen: "hade inte du varit så djävla envis så hade du blivit född den 1a" :P
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-29 16:22:54 följande:
    Vi får hoppas våra små stannar inne så länge de bara kan å blir färdigbakade ordentligt denna gång =)

Ja det får vi verkligen hoppas!

Denna gång kommer jag i alla fall köpa på mig lite prematurkläder när vi vet könet. Skulle det mot förmodan bli så att bebis blir fullgången får man väl sälja på tradera/blocket eller nått...

Jag är så knäpp. Jag tror verkligen att det är en liten grabb men tänker att jag ska köpa puttinuttigt tjejigt... Antagligen för jag lite mer hoppas på flicka

• TheLove
    talare skrev 2010-09-29 16:21:54 följande:
    nu är philadelphian slut.... vad ska man göra?! :O får köpa ny imorgon mår altid bättre när jag ätit Finn Crisp råg med philadelphia på.

haha ring mannen och tvinga han köpa på väg hem från jobbet? :P

När vi väntade sonen gjorde min man lumpen och var borta i veckorna. Jag hade inte körkort och blev akut sugen på "svennes kaviar" och skogaholmslimpa och ringde mamma och grät för jag inte hade det hemma så hon fick åka och köpa det till mig hahaha

• TheLove
    talare skrev 2010-09-29 16:31:20 följande:
    haha! min karl kom hem tidigt idag så han är redan hemma, men vi är båda för lata idag för att gå iväg och handla det. får köpa det imorgon på hemvägen.
    Ingen idé att ringa mamma och tjuta då? :P hihi
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~