-
hahaha joo Då mååååste du ju ringa *asgarv*talare skrev 2010-09-29 16:47:43 följande:våra föräldrar vet inget om graviditeten än, och de skulle undra om vi ringde för att be någon komma med philadelphia. min mamma bor 6h härifrån så henne är det nog ingen idé alls att ringa
-
Gummsan85 skrev 2010-09-29 17:34:11 följande:när ni kommer till RUL ska ni kolla vad det blir för kön på bebisen då?
jag vill veta men sambon vill inte veta :( jag vill ha en flicka till medans sambon tror på en pojke eller envisas med att de kommer bli en pojke. kan man få veta iaf även om han inte vill veta?Vi kommer ta reda på könet :) såklart ni kan göra så att bara du får veta könet om du och mannen kommer överens om det... Misstänker att maken då får gå ut medan du får svaret, men tror att han vill veta om du vet. Annars lär han väl misstänka när du målar rummet rosa/blått :P
Vi har endel kvar från sonen men på nått sätt vill jag inte använda iaf ett par av det då jag funderar på att rama in dem som sonens första kläder....snöstjärna skrev 2010-09-29 17:07:22 följande:Jag hoppas oxå på en liten tjej =) Å kommer nog köpa på mig lite prematurkläder med, hade ju inget sist. Å har sålt det mesta av det. Bara sparat lite. -
Suck och stön vad trött jag blir! Blöder ju fortfarande och nu har det till och med kommit lite i trosorna... Va fan... Jag börjar såklart noja men borde tänka lite längre. Igår var de inne och misshandlade min livmodertapp/hals med ultraljudsdildon och tog cytologprov och såklart blöder jag ju idag då, inte konstigt om det blir mer än vad det var innan... Och läkaren sa att jag inte ska vara orolig! Det är såhär mina graviditeter är... (stör mig på mig själv och min nojjighet)
-
Jag skulle nog vänta tills man kan se lite mer... Men det beror ju på, känner man att man har råd så varför inte... Ska ju göra gyn om en må¨nad och då gör vi ju ett vul till för att bekräfta hur långt gången jag är...sarasessi skrev 2010-09-29 18:15:12 följande:Hej alla i tråden! Hoppas att ni haft en bra dag! Skönt att höra att det gått bra för alla som gjort vul idag. Tråkigt med tvillingen men grattis till den som fanns kvar snöstjärnan!! :) Jag var också på vul idag efter blödningar igår och läkaren sa att graviditeten såg normal ut :) Det tickar ett litet hjärta och pyret är hela 12 mm ;) *Lycklig* Har dock bokat ett tidigt ul om två veckor på privatklinik (ej vul) för en vecka sedan. Vet ej om jag ska strunta i det nu och avboka eller om jag ska ta det ändå. Vad tycker ni? -
sarasessi skrev 2010-09-29 18:15:12 följande:Hej alla i tråden! Hoppas att ni haft en bra dag! Skönt att höra att det gått bra för alla som gjort vul idag. Tråkigt med tvillingen men grattis till den som fanns kvar snöstjärnan!! :) Jag var också på vul idag efter blödningar igår och läkaren sa att graviditeten såg normal ut :) Det tickar ett litet hjärta och pyret är hela 12 mm ;) *Lycklig* Har dock bokat ett tidigt ul om två veckor på privatklinik (ej vul) för en vecka sedan. Vet ej om jag ska strunta i det nu och avboka eller om jag ska ta det ändå. Vad tycker ni?Förlåt, missade ju helt att säga grattis!! (vad dum jag känner mig nu)
Skickar ännu en kram till dig!!Fia 82 skrev 2010-09-29 21:02:40 följande:Verkar som alla fått positiva besked idag.. Grattis alla!!
Jag var oxå på vul idag och läkaren såg "ingen normal graviditet" som han sa... så jag fick ta blodprov som ska visa hormonnivån och sen tillbaka nästa vecka och jämföra om det ökat eller miskat... :/
Han sa att det var troligen tidigt missfall eller för tidigt att se något... (är i vecka 7+0 enligt mensen...)
mest jobbigt är ju att han sa att han inte såg nånting... känns ju som man inbillat sig allt... :/ för jag har ju inte blödigt så mycket alls (inte ens så det kommit i bindan...) men men... får väl vänta o se.. denna eviga vääääntan... -
Åh vad härligt :)Eerika skrev 2010-09-30 16:12:26 följande:Tarmarna töjer sig ju med. Många med barn nr 2 i magen i min bekantskapskrets som blev med bebismage fort.
Vissa stanna det av för ett tag men vissa blev mkt större en med barn nr 1. Så bara vänta o se =)
Idag har jag fått klart med jobbet med uppgifter och arbetstider, jobbar 8-12 mån-fred. Riktigt skönt.
Och om jag nån gång behöver jobba helg så blir jag ledig nästan en hel vecka efter det.
Så här får man nästan fira =) -
Men är det en livmoder eller är det två? Jag såg (igår tror jag) en stund på tyra banks show och då handlade det om kvinnor med två livmödrar alternativt två vaginor... Hann tyvärr inte kolla klart men det var intressant...snöstjärna skrev 2010-09-30 16:31:53 följande:Tänkte jag skulle visa er fotot maken tog igår.
Så här såg det ut inne hos mig igår.
Här kommer en liten förklaring som läkaren gav.
Livmodern är lixom hjärtformad. Man kan se det om man kikar lite. -
Nu blev jag lite sorglig :( Gick in på google och sökte "foster V.7" och gick in på en bild i sökresultatet. Det visade sig vara en sida för abortmotståndare där de längre ned på sidan hade lagt upp en bild på ett dött foster med söndersprucken mage... Hur i helvete kan man lägga upp sånna bilder? Blir ledsen av att se sånt :(
-
haha okej, för det första jag tänkte på när du skrev var just det jag såg på tv haha...snöstjärna skrev 2010-09-30 17:29:41 följande:Ja jag såg det oxå innan jag åkte iväg så jag började nästan skratta då hon började prata om detta.
Jag har en livmoder, men den är formad som ett hjärta och hon kunde inte säga säkert om det var en vägg rakt igenom eller bara ner en bit.Hon sa ca 5mm men även V.5+6 vilket tydligen inte kunde stämma pga att hjärtat slog...ljusgläntan3030 skrev 2010-09-30 17:46:39 följande:Den var ca 5-6 mm sa hon...
Någon annan som varit på vul och fått reda på storleken? -
Jag gör mitt nästa vul den 26/10 Nu när jag kollade kalendern så kommer jag vara i V.11+4 då och kub gör man ju i V.11-13+6 vilket betyder att det bara kommer skilja ett par dagar... Funderar på att ringa och höra om jag får göra vulet veckan innan... Känns dumt att vänta till 11+4 och sen göra ett kub bara ett par dagar senare... Frågan är om det ens går att de bokar in kub så snart inpå...