Inlägg från: maddelu |Visa alla inlägg
  • maddelu

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2011-01-22 07:52:26 följande:
    mina sammandragningar blir bara tätare och tätare...
    Har ringt förlossningen nu och de sa att jag skulle komma in så fort jag ätit frukost... Får hoppas att det inte är nått allvarligt!
    lycka till! och hoppas att allt går bra .
  • maddelu

får jag fråga från NÄR ni har "vägt in" er så att säga. Alltså när "startvikten" skedde?

Jag vägde mig första gången i v 11. Sedan dess har jag gått upp 4 kg. Men jag har ingen aning om vad jag vägde i v. 0, om ni fattar..... Går man upp mycke dom där typ 11 första veckorna?

Glad

Åker till utlandet på måndag, lovely!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kom att tänka på att Bebisen har varit i utlandet 2 gånger under sin tid i magen. Första gången visste jag ju inte att jag var gravid, mensen skulle ha kommit på resan, men kom inte. Testade när jag kom hem och plussade Skrattande. Gjorde även ett tidigt test (rfsu) innan resan, men det visade negativt....Fel fel fel!

• maddelu

ok, så det är från inskrivningen ni flesta räknar. Jag vägde oxå in mig på inskrivningen, var i v 11 då. Har gått upp 4 kg sedan dess, det känns helt ok!

• maddelu

Idag har vi beställt vagn Glad Blev en emmaljunga citycross med citykorg. Sittdelen tog vi i färgen pro titan, citykorgen och skötväskan i grey flower .
    Känns kul att vara ytterligare ett steg närmare Skrattande vagnen kommer i slutet på april....

Vad ska ni ha för vagn?
  • maddelu

hur har ni det med järnvärdet? Som lägst har mitt varit på 105, BM tyckte jag skulle ta 1 tabl  Niferex
    dagligen. Men efter 2 veckor så hade värdet bara höjts till 109, så nu ska jag ta 2 Niferex dagligen.  Känns lite hysteriskt tycker jag. Jag är inte påverkad av "järnbristen" och såååå lågt är det väl inte?!

• maddelu

jag är ju i v27 nu. Jo har varit och kollat hos BM med jämna mellanrum. Ska dit igen i början av mars, hoppas det har höjts då. Min BM är helt nyexaminerad, så hon kasnke itne har så bra kolla på det här med järnet ?! Hon är jätte bra och tillmötesgående, men hon kanske bara läser i böcker vad värdet ska ligga på och inte. Kanske inte går efter "sunt förnuft" , vad vet jag?! Nåväl, jag tar väl tabletterna och ser om det blir nån förbättring Glad 

• maddelu
    TheLove skrev 2011-03-03 17:00:31 följande:
    Du det var så grymt bra! Bland det bästa jag gjort!!
    Dock var vår barnmorska (hon som håller i vattengympan) sjuk och vi fick ha en tjej som hette Åsa som var helt underbar! Hoppas att Jessica är lika bra sen!!

Hur många gånger har du bokat in? Jag fick en lapp och på den stod det att om man betalar för 5 ggr kostar det baa 1000:- istället för 900 som det skulle kosta för fyra gånger... Kommer definitivt lägga till den där extra 100-lappen!
    jasså, ni måste betala för vattengympan?!
    I min kommun är det gratis,  gång i veckan går jag, helt gratis. Fasen vad tur jag har =)
  • maddelu

okeeejs, är inte helt ovanligt att dom börjar läcka vid den här tiden alltså Glad dåså ..

• maddelu

hej alla!!!
    Jag är dålig på uppdatera, men jag är in och läser titt som tätt Glad
    Jag mår toppen, har dock legat inne på sjukhus för gallsten. Ingen hit. Nu "diet", för att hålla stenarna i chack. När bebben kommit ut och så blir det operation för att ta bort gallbllåsan. I övrigt mår jag jätte bra.
    Idag är min första lediga dag med havandeskapspenning Skrattande Känns härligt Glad

Sköt om er!!!

• maddelu
    Fridayyy skrev 2011-03-24 08:54:32 följande:
    Vad har du fått för diet??
    Inte gurka, äpple, paprika, lök, ägg. Ej rökt mat. Undvika fet mat, hellre kokt än stekt... mm mm
    Vad jag har förstått så är det induviduellt vad man reagerar på och inte. Men ovanstående är klassiska grejjer som gör att man kan få ett gallstensanfall....
  • maddelu
    jakeline skrev 2011-03-24 09:05:42 följande:
    gurka och paprika har jag inte hört förr. jag fick anfall av hallon... hoppas att det håller sig lugnt nu tills bebben är ute. Det är bland det värsta som finns... jag tog bort min blåsa 2007. 
    Jo jag hoppas det jag oxå, blir ju att ta bort blåsan sen. Så det känns skönt att bli av med den iallafall. Kan du äta vad som helst nu efteråt? Jag har hört att man kan fortfarande ha problem fast blåsan e borta?!
    Fridayyy skrev 2011-03-24 09:07:21 följande:
    Jag har tidigare haft problem med vad jag tror var gallsten när jag varit gravid och ammat. Jag äter inte äpple nu men jag skalar gurka och äter massor av lök....och peppar peppar jag har inte haft något besvär i denna graviditet. Kanske det var äpplen som var boven för mig. Fet mat äter jag också. Eller så är det olika i olika graviditeter. Det beror ju ofta på grav.hormonerna tydligtvis.
    Hoppas du slipper mer problem då Glad Äpple är ju tydligen en klassiker. Jag hade oxå ätit äpple den dagen jag åkte in....
  • maddelu

Fridaooo: Massor med grattis!!!!! liiiite avis är man ju, vill ju oxå att våran krabat ska komma ut :P

• maddelu

hörrni Glad
    När vi väl har fött våra krabater kan vi väl gå in i länken som finns i trådstarten till BF-listan och skriva in bakom vårat Bf datum vilket datum det verkligen blev födsel Glad

Vad tror ni om det?

• maddelu
    Fridayyy skrev 2011-05-10 11:00:32 följande:
    Jag skrev i BF-listan, vet inte om det blev rätt....
    blev ju jätte bra =)
  • maddelu

åååh vad vi längtar nu!!!!! Skrattande Visst är det spännande, som ett lotteri varje dag, undra vilken dag det blir att man drar högvinsten Tungan ute

• maddelu

Jag är oxå kvar, å väntar å väntar Foten i munnen..Har BF 25 maj, så är ju 6 dagar kvar, men ändåååååå! den får ju gärna komma nu Skrattande Jag har inte heller nå känningar, lite tätare sammadragningar ,men dom gör inte ont eller nått...bara vänta antar jag .
    Var till BM igår, krabaten var "ruckbar", för 2 veckor sen var den rörlig....

Idag MÅSTE jag packa bb väskan, har tänkt göra det länge nu, men har inte blivit av.. har lagt fram  det mesta men inte packat...

• maddelu
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-19 11:24:19 följande:
    skönt då är vi ju några kvar iaf..Har ju BF 24 så vi är ju nära =)

Min liten var fixerad igår, vilket känns skönt då jag varit lite orolig att den ska få för sig att vända tillbaka efter vändnigsförsöket...Men nu är det i stort omöjligt för den att göra det...

Hehe samma här...många som tjatat på mig ett tag nu, men nu har jag nog packat det mesta tror jag =) 

Hade du barn sen innan (kommer inte ihåg :S )
    Första egna barnet (har ett bonus ) =).... 
    Jag är inte heller inställd på att den kommer på Bf, utan att man får gå över. Sambon säger börjar av juni, kasnke det blir så... :S Jag tror att jag får gå över tiden, men HOPPAS att den kommer före =) Den får gärna inte komma 30 maj, då fyller jag år! För mig språllar det ju, men krabaten kan väl få en "egen" dag =).....

Hur är det med erat humör? Jag har inte varit så "hormonkossa" under graviditetetn. Men nu i slutet känner jag mig sjukt irriterad, på ALLT! speciellt på min sambo, stackarn... Antar att det har att göra med att man bara går hemma och väntar och väntar .Allt är fixat, väskorna är packade, finns inget att göra helt enkelt. Finns massa tid till att irritera upp sig på allt möjligt. Väntar hela dagarna på att sambon ska komma hem, när han kommer hem är han inte alls lika pigg och glad som mig, utan trött efter dagens arbete.... Nåväl, nu har jag fått klaga av mig lite Tungan ute kasnke känns bättre nu,,,
  • maddelu

oj, verkar som att några fått ut sina mirakel nu Skrattande Vad roligt!!! grattis!!!!!!!!!!!!!!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~