Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2010-09-30 18:06:14 följande:
    haha okej, för det första jag tänkte på när du skrev var just det jag såg på tv haha... 
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-30 17:46:39 följande:
    Den var ca 5-6 mm sa hon...

Någon annan som varit på vul och fått reda på storleken?
    Hon sa ca 5mm men även V.5+6 vilket tydligen inte kunde stämma pga att hjärtat slog... 
    hahha ja jag skrattade gott åt att precis hade sett det på tv innan jag åkte =) hehe.
    Jag å tyra =)
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-30 17:46:39 följande:
    Den var ca 5-6 mm sa hon...

Någon annan som varit på vul och fått reda på storleken?
    Hon sa bara att den var liten för att vara i v6+3, men hjärtat tickade på i alla fall.
    Kommer ha koll för hon sa att bebis kan bli väldigt tillväxthämmad. dvs. liten.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-30 20:06:54 följande:
    Lovelyy - ja vad konstigt.. till mig sa hon att jag var v 6+2 nu men enligt efter när jag hade äl (jag testade) så var jag i v 7+6 när jag var där så ganska mycket tilbakaflyttad i tiden.

snöstjärna - men att hjärtat slår är ju härligt!! hon sa detsamma till mig att den var liten och de ska ha koll så den fortsätter växa, nästa UL 11 okt redan..

När har ni nytt vul??
    Jag har inte fått något inbokat. Hon bad mig komma tillbaka om en vecka redan OM jag inte hade slutat blöda.
    Men det har jag, bara lite brunt kvar nu sen hon var där å "grävde runt" =P

Annars blir det bara nytt VUL OM jag börjar blöda igen i stort sätt.

Nästa planerade är rUL i v18. Å sen ett nytt UL var fjärde vecka efter det.

Lilla bönan var liten tyckte hon, men vi får väl se om den vuxit på sig till nästa gång.
    Hon var ju nära å missa bönan med, eftersom hon såg missfallet först ... men sen rotade hon runt lite å där såg jag hjärtat picka! Blev sååå lättad!!
  • snöstjärna

Jag tänker trycka upp tröjan till sonen till min födelsedag den13:e oktober, då är vi i v9 tror jag ... Men jag vill berätta nuuuu :)

• snöstjärna

Usch, å här sitter jag med en massa färskt blod igen ;(
    Å det är fredag.
    Kan inte ringa förrän på måndag .. å läkaren sa iofs, att om jag fortsätter blöda skulle vi kolla om en vecka igen .. å de e ju på onsdag. Hmm. Kanske får åka på fredag igen då jag är ledig ...

Fan.

Orolig igen =(

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-01 18:01:25 följande:
    Det är nog ingen fara! Vi håller tummarna att det inte är någonting den här gången!! Du kan ju åka till akuten och sitta där ett par timmar och vänta för att sen få ett vul. Det tar ju tid men troligtvis mkt snabbare än att vänta till på måndag!! *kram*
    Tror inte de har den möjligheten här i denna håla ;(
    Så jag kan lika gärna vänta .. det finns ju faktiskt inget man kan göra ändå.
    Jag hoppas verkligen att bönan klarat sig, å att det har å göra med tvillingen "bara".
    Har ingen värk eller så ... å jag tror det lugnat ner sig.
    Kanske för att hon var där å rörde om rejält i onsdags?
  • snöstjärna
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-01 18:08:37 följande:
    Vad jobbigt.. ,men flera blöder ju under sin grav och allt sedan går bra!
    Mmm jag blödde fram till v13 från å till med sonen. Så jag är ju "van" men blir lika livrädd varje gång =((
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-01 19:38:27 följande:

Jo jag började blöda väldigt mycket efter de varit och rotat runt med. Jag blödde från och till genom hela graviditeten med sonen och är också van men blir precis lika orolig varje gång...

Det är säkert nått från tvillingen som inte hade kommit ut bara och då måste det ju blöda tills det är borta! Men ring på måndag morgon om det fortsätter tycker jag!

Mmm jag ringer nog oavsett ändå .. vill kolla till bönan oavsett eftersom jag blött.
    Kanske kommer blöda mer i veckan med =(
  • snöstjärna
    jakeline skrev 2010-10-01 21:02:32 följande:
    vad tråkigt snöstjärna, men det är nog ingen fara! 
    Nej jag hoppas då det. Men man blir mega nojig.
    Alla symptom finns då kvar.
    Somnade just i soffan så nu ska jag gå å sova ...
    talare skrev 2010-10-01 21:08:03 följande:
    snöstjärna: det är nog för att de varit "där nere och rotat runt". man är lite känslig när man är gravid. jag o min karl hade sex igår och såklart började jag blöda.. blev orolig, men jag hade inte ont och imorse hade det slutat så det var bara precis efter sexet. slemhinnorna och tappen blir ju känsligare när man är gravid så man ska nog inte oroa sig för mycket
    Ja jag kan ju hoppas att de e därför. Har ju varit brunt sen dess, men idag kom det färskt =(
  • snöstjärna
    sarasessi skrev 2010-10-01 22:25:23 följande:
    Förstår din oro men det är nog ingen fara. Jag hade ju också färskt blod men läkaren sa att det inte var någon fara så länge det inte kommer så mkt att man behöver byta binda 2 ggr i halvtimmen sa han. Tror inte du behöver oroa dig! Gör ett vul till nästa vecka så kanske du kan känna dig lugnare. Kram o du ska se att det är lugnt... Hjärtat tickade ju på så fint häromdagen!!
    Ja vi får se till veckan.
    Jag har ju alla symptom kvar oxå. Å nu är det brunt igen .. så jag hoppas det bara är slemhinnorna.
    Även blött lite näsblod, å det gör jag inte annars. Gjorde jag sist med ... så jag hoppas det är bra med lilla bönan =)
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-02 09:56:59 följande:
    Idag ska vi träffa min släkt.. Min syster tog lärarexamen i vår och ska fira det nu och då är stor del av släkten samlad. Jag vill berätta eftersom vi ses så sällan och tror inte vi kommer ses förrän i december igen och tycker det är bättre att de hör de från mig istället för på omvägar (ex facebook) men maken vill inte berätta... De vet ju att vi försökt ett år nu och de kommer säkert undra... Inte ska jag väl ljuga för dem om de frågar? Åh så kluven...
    Det är verkligen svårt det där.
    Hade sån stor lust att berätta för mamma som var här igår.
    Men jag ska försöka hålla mig, kolla till bönan i nästa vecka å sen på söndag nästa vecka kommer min familj å firar mig, å då tänkte jag ha tröjan klar ;)
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-02 09:57:06 följande:
    Näsblod får man lättare vid graviditet har jag läst. Jag fick det också imorse och har de aldrig annars.
    Mmmm, det är ju så. Blöder typ aldrig annars, så jag tar det som ett posivit tecken.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~