Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

~mittenavmajknoddar~

hoppfull 2010 skrev 2010-10-27 19:41:54 följande:

Hej!

Ska se om jag lyckas ladda upp en bild på när vi tog på hunden en tröja med texten Storasyster....
    Var så vi berättade för blivande farmor o farfar..:)

Sen skickade vi kortet med post till Mormor,morfar,mostrar o kusin.
    Det blev lite olika reaktioner o hur dom förstod måste jag säga..:)
    Men roligt var det.
    hihi det var en rolig idé har inte tänkt så mycket på det, men i helgen när vi hade berättat för mina föräldrar så sa min man o klappade på vår hund...Du ska bli storebror du =) Det är ju faktiskt så att även om vi inte har några barn innan så måste vi fixa "barnvakt" när vi väl ska in till förlossningen. Fördelen är ju att man kan lämna honom o att någon kommer o hämta honom sen...det går ju inte om man har barn...

har ni funderat nått på vilken vagn ni vill ha??
  • Sommarnatt2010
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-27 20:53:06 följande:
    vi har bara funderat lite ...vi måste försöka få till så vi får plats med både barnvagn o hundbur i bagaget..så vi får se vad de blir för lösning..

Har ni funderat nått?
    Verkar ju verkligen vara en jungel...
    Vi ska ju oxå få plats med både hund o barnvag..har ingen bur till hunden nu, men har tänk skaffa det, vill inte att han ska trassla in sig i barnvagnen...Ja verkligen, har kikat lite på nätet

Gillar en modell av Icandy (kommer inte ihåg vilken) Gillar även Teutonia Lambda...men vill se den i verkligheten innan jag säger nått säkert...Har för mig att det va en tredje vagn oxå, men kan inte alls komma på det nu..Men som sagt bara kikat på nätet. O då är det lätt att gå på vad som är snyggt :P

Tycker varukorgen på bugaboon är alldeless för svår att komma åt så det är ingen vagn jag gillar. Tycker dessutom att barnet kommer väldigt långt ner i liggdelen...
  • Sommarnatt2010
    maddelu skrev 2010-10-28 21:40:29 följande:

Jag vann en auktion på en bärsele på tradera idag Glad
    ----> www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=1210...

den ska ju vara säkerhetstestad så jag hoppas att den är bra och så. Betalade 137 kr (ink. frakt) , det tyckte jag den var värd.

Vad tror ni? erfarenhet? Ska ni köpa bärsele?

Hoppas ni alla har det toppen!

jag är sugen på en bärsjal...Så det tror jag att det blir en sen, Har dock inte läst på nått, så vet inte alls vad man ska ha för någon...
  • Sommarnatt2010

Jag har ingen aning om hur länge jag vill jobba. Tycker det är sååå svårt. Är ju första barnet... Det sägs ju att man delvis är som sin egen mamma när det handlar om allt det här o hon fick både mig o brossan tidigt. Mig 10dagar o brossan en hel månad. Vill gärna vara hemma lite...men inte för länge. Lärar jobbet är ju inget tungt arbet på det viset, men man står ju en väldig massa på dagarna och det kan ju vara jobbigt på slutet antar jag...Får fundera lite till på det...Måste ju dessutom ta föräldrar dagar o det lockar inte :S

Har ni hört eller läst något om att man inte ska äta skogssvamp när man är gravid??? Vi har plockat en hel massa kantareller den här hösten...jag bara älskar kantareller så jag har ätit en del oxå...Men idag läste jag att man bör undvika skogssvamp o vilt för att det kan innehålla radioaktivstrålning...Såg inget om det här på livsmedelsverket, Men nu är jag super nojjig. Ska ringa BM i morgon, men tänkte höra om någon av er hört nått om detta??

• Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-01 09:28:26 följande:
    jag frågade förra gpngen och det ska inte vara några problem. Åt massor av kantareller och trattisar då. Maken frågade då för vi plockar svamp i hälsingland och de fick en rätt bra dos av tjernobyl... :P Men hon sa att det  var så länge sedan att de inte ska vara några problem. Så smaska på du! (men fråga om du är osäker så klart... )
    Tack det kändes ju skönt att höra...Har inte haft tid att ringa idag. Men nu känner jag mig lugnare... =)
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-02 17:33:41 följande:
    Hehe ja, jag har inte känt efter så mycket, men där emot ligger jag och funderar: "var det tarmarna eller rörelser" haha, chansen för att känna rörelser redan nu känns väldigt otrolig. Är glad om jag känner det från v.16 eller nått (man brukar ju känna tidigare andra gången)

När vi väntade sonen sparkade han första gången att par dagar innan julafton och på julafton sparkade han så maken kände :) Underbar julklapp!
    Mysigt..när är det vanligt att man börjar känna rörelse??? Längtar sååå tills jag kan känna pyret röra sig...
  • Sommarnatt2010

Jag har funderat lite på det där. Ni har haft vagga först o sen spjälsäng??? Jag har tänkt spjälsäng från start. Men så sa mamma att hon har vår (min o min lillebrors) korg o undrade om jag ville ha den. Den går bara använda typ i tre månader...

Hade ju varit jätte mysigt, men samtidigt verkar det så smidigt med spjälsäng där man kan ta bort ena sidan o dra in till den till vår egen säng. så har våra närmaste vänner gjort.

Hos oss får man inte veta kön vid RUL. De är jätte tjuriga med det...Ibland tänker jag "klar att vi ska ta reda på könet, vill veta" o sen ibland "nä det är klart vi ska vänta". Så får väl se hur det blir =) Men det är lite roligt, för när jag har tänk på mig själv som mamma har jag har alltid sett mig med en pojke. Men nu kommer jag på mig själv med att säga hon till liten i magen...Dock drömde jag tidigt att jag skulle få en pojk... Ni som har barn sen innan, har eran egen känsla stämt??? 

• Sommarnatt2010
    snöstjärna skrev 2010-11-04 09:27:24 följande:
    Jag vaccinerade mig förra gången eftersom jag befann mig i riskgrupp då pga. min kraftiga övervikt. Den är ju borta nu, å jag tror inte man ska behöva vaccinera sig igen eftersom man gjorde det förra året? Eller har jag missuppfattat det? Kanske måste kolla upp med BM.
    Du behöver inte vaccinera dig. Min BM sa att vaccinerade sig förra året behöver man inte göra det i år igen. Har man inte gjort det så tillhör man riskgruppen o då bör man vaccinera sig. 
    TheLove skrev 2010-11-04 09:41:03 följande:
    Vi hade vagga först eftersom det är min farfar som gjort den och min syster och jag hade den när vi var små. Du kan ju ha en spjälsäng intill sängen och låta bebis sova där om nätterna men ha korgen i vardagsrummet och låta bebis sova middag där i. (jag ville aldrig vara i ett annat rum än min son i början)

Jag var 100% säker på att sonen var en tjej. Lika säker var jag på att systersonen var en tjej och systerdottern var en kille och att makens systers son var en flicka... Man kan kalla det att jag har 100% fel när det gäller det och det betyder nog att det är en grabb i magen även denna gången... (när jag väntade sonen satte vi oss, de mammor som skulle ha barn samtidigt och gissade vad de skulle få, där hade jag också fel på alla)
    Det var ju lite smart...För den är väldigt söt med en liten sänghimmel. Tål att funderas på.

Hihi oki...Jag är ganska duktig på att gissa på andra, men det säger ju inget om mig själv. Har gissat rätt på min kusins tre barn, gissade rätt på min kollega som fick barn i augusti. Hon var bergsäker på att det var en pojke o jag bara nä du har såå fel. Det är ju en tjej o ut kom en flicka. Gissade även rätt på en före detta kollega. För nu är det ju mer en känsla än en gissning. Men men vi lär ju få reda på det så småning om, men man gissar ju gärna :P 
  • Sommarnatt2010

så söta...Önska jag hade en bild på vår korg...Jag försöka fota nästa gång vi är nere hos mina päron eller leta fram ett kort o fota från när jag var liten...

• Sommarnatt2010

jaja o nu blev man ju inte alls sugen på att ha sin lill* här...Nu längtar jag ju tok mycket efter maj =) Ska bli så spännande...

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~