snöstjärna skrev 2010-11-04 09:27:24 följande:
Jag vaccinerade mig förra gången eftersom jag befann mig i riskgrupp då pga. min kraftiga övervikt. Den är ju borta nu, å jag tror inte man ska behöva vaccinera sig igen eftersom man gjorde det förra året? Eller har jag missuppfattat det? Kanske måste kolla upp med BM.
Du behöver inte vaccinera dig. Min BM sa att vaccinerade sig förra året behöver man inte göra det i år igen. Har man inte gjort det så tillhör man riskgruppen o då bör man vaccinera sig.
TheLove skrev 2010-11-04 09:41:03 följande:
Vi hade vagga först eftersom det är min farfar som gjort den och min syster och jag hade den när vi var små. Du kan ju ha en spjälsäng intill sängen och låta bebis sova där om nätterna men ha korgen i vardagsrummet och låta bebis sova middag där i. (jag ville aldrig vara i ett annat rum än min son i början)
Jag var 100% säker på att sonen var en tjej. Lika säker var jag på att systersonen var en tjej och systerdottern var en kille och att makens systers son var en flicka... Man kan kalla det att jag har 100% fel när det gäller det och det betyder nog att det är en grabb i magen även denna gången... (när jag väntade sonen satte vi oss, de mammor som skulle ha barn samtidigt och gissade vad de skulle få, där hade jag också fel på alla)
Det var ju lite smart...För den är väldigt söt med en liten sänghimmel. Tål att funderas på.
Hihi oki...Jag är ganska duktig på att gissa på andra, men det säger ju inget om mig själv. Har gissat rätt på min kusins tre barn, gissade rätt på min kollega som fick barn i augusti. Hon var bergsäker på att det var en pojke o jag bara nä du har såå fel. Det är ju en tjej o ut kom en flicka. Gissade även rätt på en före detta kollega. För nu är det ju mer en känsla än en gissning. Men men vi lär ju få reda på det så småning om, men man gissar ju gärna :P