Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

Sommarnatt2010 skrev 2010-10-20 18:55:30 följande:
    min MB räknar ju oxå anorlunda än jag gjort här på Fl, men jag kör på min uträkning tills jag varit på UL...annars kanske man blir flyttad igen, blir sååå rörigt. jag säger att jag är i v 10 9+3 medan BM säger v 9 8+6. Skiljer ju bara fyra dagar..men jag tycker det är konstigt att de inte tar mer hänsyn till vad man har för cykel...är väl långt i från alla som har 28 dagar o ÄL på dag 14 el vad det nu är som räknas som standars...

I morgon så ska jag ta blodprov...Både det där vanliga som man gör som gravid o sen inför KUB-testet. Lär väl inte få reda på så mycket i morgon så jag fortsätter att längta till v 45. Ska dock fråga hur det är med att bada badkar... Någon som vet??? läste att det inte är bra för barnet att man badar varmt, men sen säger några att det spelar ingen roll...sååå svårt när alla säger olika..
    jag har hört att man inte ska bada för varmt, alltså så du skållar dig. Många badar ju innan förlossning, jag gjorde det när värkarna satte igång. SÅ skönt just då kan jag lova. så bada går bra, men inte för varmt.

Jag och min BM har räknat lika som FL. Men jag har ju väldigt typisk cykel också, 28 dagar och ÄL på ca dag 14 och då blev det 13 maj för oss båda.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-20 19:32:11 följande:
    Men vilken temperatur är lagom då??? skålla mig vill jag ju inte annars heller...men hur vet man??

Jo de räknar väl väldigt mycket standars...Men det ska bli spännande att se vad de säger på UL den 11 nov. Är ju säker på att jag har rätt :P
    hehe ja du, det du tycker är skönt. Märker du att huden blir röd, ja då är det för varmt. Typ kanske 40 grader lite drygt? alltså inte pissljummet utan varmare.
    TheLove skrev 2010-10-20 20:26:48 följande:
    När jag väntade sonen fick man bada varmt, fick bada i jacuzzi på simhallen till och med men i och med att jag blödde skulle jag undvika det då det var risk för infektion. Basta fick jag göra hur mycket jag ville... Min svägerska som ska föda i dagarna får inte bada jacuzzi, duscha varmt eller basta enligt bm och har inte fått göra det på hela graviditeten... Jag duschar i skollande varma duschar men har inte vågat mig på bastu eller jacuzzi ännu... Vill prata med bm först
    just jaccuzzi och sådant har man ju alltid hört inte ska vara bra iom att det är massa bakterier i vattnet då det inte byts så ofta. det är väl egentligen inte bra för någon i det ljuset :P men bebis brukar vara skyddad fram tills dess att vattnet går. Jag duschar varmt, men inte alls lika varmt som min man, han ska ha det skållande, men jag kan knappt andas då. Nu badar jag inte så ofta, men det kanske blir när vintern kommer...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-10-21 20:05:05 följande:
    Ja hur gör man för att lägga in bilder egentligen?
    jag lägger in dem i mitt galleri, och öppnar sedan ett extra fönster och går till tråden jag vill lägga in bild till, går tillbaka till galleriet, klickar på bilden och håller intryckt och drar bilden till det andra fönstret och inläggsdelen. voila! klart. :) man kan visst ladda upp bild direkt till tråden, men det har jag aldrig provat
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-10-22 09:47:15 följande:

Jag behövde förresten inte göra klamydiatest heller... Kan det bero på att det är samma pappa som förra gången kanske? Fick nämligen göra ett förra gången. Tänkte eftersom jag bara är 22, dock är jag gift också så det kanske gör sitt med? ungefär som att när man är gift måste inte pappan skriva på några papper... :S

Träffade för övrigt min förra bm när vi var där, hon gör pappersarbete där för tillfället men ska kanske börja ta emot patienter efter jul. Tror jag byter till henne då. Hon är verkligen helt underbar! När hon såg att vi satt i väntrummet kom hon fram och kramade om mig och var super glad att se mig och berättade vad hon hade gjort sen jag fick barn och undrade hur allt var med oss och vi pratade jätte länge! Tycker verkligen om henne massor! Den andra bm är också bra men vi har inte någon annan relation än bm patient, medans min förra bm stötte jag på på stan en gång och hon kramade om mig och stannade och pratade i flera minuter... Åh vad jag blev glad att se henne :):):)

vad härligt! Sådana BMs gillar man. Till mig sa de att de gjorde klamydiatest på alla under 30 och jag har ju precis fyllt så jag slapp. :P Jag har itne bytt partner heller sen sist.
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-10-22 14:47:16 följande:
    jag är 28, och jag behövde då inte göra klamydiatest ?!? bara en urinsticka för ev. UVi. Men det hade jag inte...
    kanske olika från VC gill VC?!
    antagligen.
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-23 12:46:38 följande:
    Det där med klamydia test har inte min BM sagt något om...Kan de testa det utan att säga något...talar de om vad de testar??

Nu är vi hos mina föräldrar...mamma är inte hemma dock, kommer ikväll. Så ikväll eller i morgon kommer vi att berätta...ojjar mig lite för detta, men hoppas det går bra. Några tips. Känns så konstigt att bara "ja förrresten helt apropå ingenting så ska vi ha barn"...

Hoppas ni har en bra helg.
    klamydia kollar de i urinen och enligt vad som stog på lappen på toan hos min bm så ska man droppa i ett annat rör och greja, så det kan du inte ha missat. De måste berätta vad de tar prover för. Så att du är införstådd med det hela. Jag har inte gjort någon gynyndersökning i samband med mina graviditeter heller. 
  • jakeline
    talare skrev 2010-10-24 23:57:19 följande:
    måste de det? min bm sa inte vilka tester de tog utan bara att "testerna ser bra ut, och är det något som ser dålig ut på de andra så hör jag av mig". jag har verkligen ingen aning om vad det var för tester! vet bara att de kollar glukos och järn för de värdena nämde hon i förbifarten.
    jag tror det. Allt borde ju vara frivilligt egentligen, och någonstans i dina papper står det vilka tester de tagit. Det gör det på mina i alla fall. Jag var med i någon testgrej också, där de testar järnmättnaden i blodet, alltså inte bara HB-halten utan även hur mycket järn som finns i kroppen. Plus att de testade för struma och bebisens blodgrupp vilket de inte gjorde förra gången. 

Idag och imorgon är jag hemma och vabbar. RÄtt skönt att få några dagar extra på helgen, även om jag har en halvgrinig snart tvååring som sällskap.  
  • jakeline
    talare skrev 2010-10-25 20:24:12 följande:
    jag skulle inte ens våga be om mina papper av min bm...
    har du inte fått dina papper? Jag har en kopia på hela min fil, typ. Så fyller hon i alla uppgifter efter varje besök, alla värden och sådant. Har en mapp som jag har allting i och den ska med på förlossningen.
    sarasessi skrev 2010-10-25 20:37:16 följande:
    Hej alla! Hoppas ni mår bra. Själv ska jag på läkarbesök imorgon och till barnmorskan på onsdag för andra besöket. Har blodproppar i familjen så tydligen därför jag ska göra extra läkarbesök. Imorgon går jag in i v.12 och till helgen ska vi berätta :) Oh, så roligt!

Kram 
     Vad roligt att få berätta!  

Själv har jag firat vår 2åriga bröllopsdag med att vabba. Maken skickade blombud till mig. En bukett underbara rosor! Ibland får han till det :P 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~