Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

~mittenavmajknoddar~

jakeline skrev 2010-11-13 20:40:04 följande:
    jag skulle nog vara mest orolig för att ramla på magen. Men tar man det försiktigt så är det nog ingen större fara. Men man kanske ska hålla sig till längdåkning... :P
    Jag är inte så rädd för att ramla av mig själv...jag kan ju ta det lugnt, mer rädd för att tex bli påkörd eller nått..Har ju aldrig hänt, men det skulle ju vara max otur om man lyckas med det när man är gravid...

Min man är mest rädd för att jag ska få en lift i huvuver :P Hände för två år sedan. Fårgade honom va han trodde o svaret jag fick va "det är nog ingen fara men passa dig för liftarna" :)
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-13 21:21:46 följande:
    haha, jag har alltid en förmåga att ramla av liftar. Nu har jag inte åkt på länge, men ankarlift är inte så jäklarns kul alltså. :P Haha och påkörd är nog som sagt en större risk än ramla själv. Fast jag är så klumpig så jag ramlade lite titt som tätt ändå. :P Å andra sidan är det relativt mjukt och det är inte så ofta man ramlar rakt framåt på magen. och de är dessutom rätt så skyddade där inne.
    Har inte ramlat av liften så många gånger...däremot har jag fått en sittlift i huvudet för att min sambos skidor löste ut precis när vi skulle sätta oss....Nä oftast landar man ju bakåt eller på sidan...
    TheLove skrev 2010-11-14 07:02:48 följande:
    Vi ska åka till Järvsö i februari gör att fira min pappas 50-årsdag. Jag har bestämt mig för att inte åka alls men av anledningen att jag är uppvuxen med solsemestrar och åkt snowboard två dagar i hela mitt liv och är totalt värdelös på det... Vågar inte ge mig på det.

Jag kommer hålla mig i pulkabacken med sonen istället och köpa ett par skridskor till honom och åka lite, för det kan jag och inte har jar ramlat på magen någongång...

Klart du ska åka om du känner att du klarar det. tänk bara på Malin Bayard som hoppade i tävlingar som höggravid...  Det gick ju bra... Du kanske ska undvika svarta backen dock? (säger jag som enbart vågar åka barnbacke haha)
    Jo jag vet, har en vän som oxå hopptävlade långt in i graviditeten...Men det vetti sjutton om jag vågat...Jag har åkt skidor regelbundet sen jag var tre år så det klarar jag nog av men som sagt det är ju det där med att bli påkörd..Nä tror oxå att jag skippar de svarta backarna...Man får väl testa o se hur balans o så fungerar med en mage där fram:P

• Sommarnatt2010

hmm jag har så fruktansvärt ont i vänster skinka...Det hugger som om någon kör in en kniv där när jag reser mig från sittande eller böjer mig fram eller tar för långa steg. Inatt har jag inte ens kunnat vända mig i sängen...Började lite smått för någon dag sedan, men jag tycker det blir värre, nu gör det lite ont hela tiden precis där det hugger till, Vilket det inte gjorde i början...Vad kan det vara, väldans jobbigt är det iaf.

• Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2010-11-14 11:11:17 följande:
    säkert foglossning, det har jag i båda rumphalvorna, speciellt när jag ligger på rygg i på golvet (lekte sjukhus med barnen igår och låg på golvet, det gjorde så j*vla ont att komma upp igen)

Jag vet inte om jag känt bebisen eller om det är tarmarna, tycker det känns likadant faktiskt.
    jag trodde foglossning mer kändes i typ höfter o bäcken...o att det gjorde ont hela tiden...detta är ju mer som knivhugg :S
    jakeline skrev 2010-11-14 11:23:23 följande:
    kan vara ischias, men då borde det stråla från ryggslutet och nedåt.
    Jag trodde det var det, så googlade lite på det men som du säger står det att det strålar o så...O det gör det inte, det "bara" hugger...Tänkte höra om något varit med om något liknande...jag får väl fråga BM som jag träffar på torsdag (om det inte gått över då) när jag ska göra KUB om hon har någon gissning. Jobbigt är det iaf

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-14 18:38:31 följande:
    Grattis! Du har fått foglossning!

Mina fogar spökar nått enormt idag.. inte roligt :(
    hmm jag förstår inte....vad menas med foglossning då?? hur kan det göra ont i skinkan... jaja det är väl bara att bita i det sura äpplet då
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-14 19:22:00 följande:
    jag har aldrig haft ont i skinkorna pga foglossning, däremot i ryggslutet, bäckenbotten och så där. Men inte någon sådan stickan smärta utan snarare en dov konstant smärta. 
    det är ju så jag har tänk att foglossning borde kännas...Känns konstigt att knivhugg i en skinka skulle vara foglossning..men jag får väl vänta ut o se..blir det värre får jag väl söka för det...
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-14 20:10:49 följande:
    läs mer här om foglossning: se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/p.../ jag tycker ditt låter mer som ischias eller en nerv som sitter i kläm. 

Känner ni av era ligament när ni reser hastigt. Jag får nästan kramp i bland i ljumsken när jag ska resa mig upp för att se vad sonen gör. Får gå dubbelvikt ett tag. Men BM sa att det var ligamenten i livmodern som reser sig när jag var orolig förra grav. 
    tack ska läsa mer där...

Det där har hänt mig oxå två gånger, fast jag känner det nog lite högre upp, men dubbelvikt får man gå...läskigt men en vän till mig sa oxå att det var ligament... 
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-15 07:19:42 följande:
    Det kanske inte är fogarna då... Ischias vet jag inget om men de säger ju att det är foglossning jag har och jag har ont i höfter, ljumskar, ryggslut, skinka och ner i benen... Men jag kanske har en blandning av det och ischias? kanske ska läsa på för jag har aldrig tänkt den tanken...
    Det kanske kan vara foglossning...men jag har ju bara ont i vänster skinka o jag tycker det låter lite konstigt. Men har det inte gått över till torsdag ska jag höra vad BM som gör KUBet säger om det...

Ischias ska ju stråla ner i benen står det o det gör det ju inte heller...jaja den som lever får se. Tänkte bara om det var någon som varit med om samma, grymt jobbigt är det iaf.
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-16 12:00:17 följande:
    tror nog att du kommer få veta könet då :) Så roligt!!

Du får nog känna rörelser snart... Du har ju också barn sen innan... Det är jätte mysigt och jsg märker ju redan att det känns tydligare nu än första gången... Satt och tänkte på det där medbebbens storlek... V.14 är den ju ca 8-9 cm från huvud till skjärt och benen finns ju med så den är ändå ganska stor...
    menar du 13+... För jag ska ju göra KUB på torsdag o är den så stor då så borde man ju se en del...Längtar =)
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-16 17:46:16 följande:
    jo 13+ tror jag... jag går ju in och läser på V.14 när jag går in i 13+ men vissa sidor räknar ju olika så jag är inte helt hundra... annars är den väl några cm kortare men man ser på kubet... jag såg sämre denna gång än med sonen men tror det kan bero på att mini låg i bakvägg denna gång och Elliot låg i framvägg...

Någon av er som provat bärsjal eller planerar att ha det?
    Jag har varit inne och läst endel om det och är helt fast, måste köpa... tänkte köpa det istället för syskonvagn...
    Ska bli spännande iaf...Eftersom jag o BM inte är överrens om datum heller så ska det bli spännande att se vad de säger...Skiljer ju bra några dagar, men iaf =)

Jag har tänk använda mig av bärsjal...Lär jag läste på universitetet så var det en tjej som hade med sin två åriga son på en av våra utomhus aktiviteter...han sov på hennes rygg typ hela tiden..Såg så himla mysigt ut o då bestämde jag mig för att när jag får barn så vill jag ha bärsjal...lite OT 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~