Inlägg från: MeandHim |Visa alla inlägg
  • MeandHim

    Någon mer med sent missfall nyligen?

    Fick oxå mf i v20 med tvillingar har min egen förklaring till varför, läkarna en annan. Fick värkar och det va kört!
    Kommer inte ihåg när jag fick mens men jag blev gravid tre månader senare iaf och har nu snart en treåring samt nr två som kommer när som helst beklagar att du fick mf så sent.

  • MeandHim
    Nenne skrev 2010-09-24 18:40:42 följande:
    Vad har du för förklaring och vad tror läkarna om man får fråga?
    Var du orolig under graviditeten efteråt?? Hur gick du tillväga under graviditeten??
    Va roligt att du fått en oh att ni har en till påväg....
    Jag var i väldigt dåligt skick, låg på sjukhus i 6 veckor utan att få nån hjälp, jag rasade i vikt, förlorade all muskelmassa, dom inre organen började ge upp och jag höll på att stryka med själv.
    DOM tror det var pga försvagad livmodertapp...
    Har gått på massa kontroller på spec mvc vid mina andra graviditeter, vilket känns skönt. Livmodertappen har däremot varit oförändrad, lång och sluten hela tiden.

    Ville bli gravid så fort som möjligt efter mitt MF och det gick ju som sagt snabbt, bara 3 månader senare var jag gravid igen och då hade jag avslag kanske länge. Barnen var helt friska, och inget fel på moderkakan heller. Men som sagt JAG tror att min kropp stötte ut dom för att jag själv skulle överleva, en kropp som inte fåt näring på 3 månader kan knappast ta hand om TRE personer. Tyvärr verkade inte läkarna fatta det!
  • MeandHim

    Hade nog avslag i 4 veckor sen lite blodblandade flytningar. Tror jag hade en riktig mens emellan.
    Hade en chef från helvetet så jag var sjukskriven hela tiden från det att jag blev gravid med tvillingarna tills sonen kom och jag då blev mammaledig. Var ju i så dåligt skick så jag kunde knappt ta mig fram och ta hand om mig själv så att jobbs var helt uteslutet. Jobbade som frisör.

Svar på tråden Någon mer med sent missfall nyligen?