Inlägg från: nillse |Visa alla inlägg
  • nillse

Klädkod Kavaj för kvinna

Kan jag ha ett par tajta, svartgrå jeans (det är jeans fast lite som leggings) med en mörklila blus som går ner över rumpan med en liten svart "väst" över, samt ett par ljusgråa pumps till det. Jag ser det lite finare än vardag men ändå inte för uppklätt. Vi ska på bröllop där min man ska vara bestman (men det spelar ju ingen roll för min klädsel väl?) han kommer bära smoking

• Svar på tråden Klädkod Kavaj för kvinna
  • nillse
    DorisD skrev 2010-09-24 15:35:41 följande:
    Oj . Nej nej. Klädkod kavaj innebär:
    Kavaj är numera den minst strikta av vedertagna klädkoder. För män kan det vara mörk kostym med färgad skjorta eller ljusa kostymer och kanske fluga istället för slips. Kvinnor bär klänning, kjol, dräkt eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel och runt knälång.

Absolut inte jeans/leggngs. I synnerhet då mannen bär smking (varför gör han det om det är klädkod kavaj?)
    Han ska vara bestman och tydligen lika klädd som brudgummen...

ja, nej jag är usel på detta med finkläder då jag inte alls gillar klänningar. jag har en klänning som jag skulle kunna ha men jag trivs ju inte ett smack i den...

svarta finbyxor då, skulle man kunna ha det?
  • nillse

kan jag ha denna klänning tillsammans med en mellangrå "kofta" och ett par gråa pumps med 5 cm klack?
  • nillse

den är ljusrosa (som bilden visar) och slutar strax under knäna.
    Eller blir den "för mycket"?

• nillse

jo det kan jag och jag gillar ju igentligen inte klänning men det är mer för att jag ska matcha min man som är bestman. tänkte att klänning kanske ser bättre ut då

Svar på tråden Klädkod Kavaj för kvinna