helene306 skrev 2011-04-15 22:13:42 följande:
Han är söt men ibland blir hans mjäkande lite för mycket. Han vägrar ta tabletter t.ex för en gång fastnade en i halsen (eftersom han svalde utan vatten) så då kan han inte ta sånt mer ... Ibland är han bara för fjantig
Alva blev 1 år för en vecka sen så där v 8 hade hon varit 10 månader. Vi åkte till Sälen när David var 9,5 månad men då tog svärföräldrarna honom så vi fick åka skidor. Det hade säkert löst sig ändå, svärmor skulle säkert hellre knallat med Alva än åkt skidor men nätterna var ett helvete! Jag gick på knäna av sömnbrist och så åka bort. Vi tackade tom nej att åka till kompisar över nyår för att nätterna var så upphackade och jag var ett levande vrak mer eller mindre. Hon stökar fortfarande men sen jag slutade nattamma och jag testade tassmetoden sover hon mycket bättre! Nu vill jag ha bort att amma henne till sömns. Hur man nu gör det? Vi testade i kväll. Jävlar vad hon skrek och protesterade. Jag fick allergispruta idag och jag har ingen aning om det är ok att amma (eller snutta som hon gör) efter den. Enligt Fas står det att man ska rådgöra med läkare innan. Jag tänkte inte längre än vad näsan är, jag ammar ju inte längre. Så kom jag på att jag ammar henne till sömns. När sprutan var gedd. Jag vågade inte fråga sköterskan ... Hoppsan. Nä, vi får försöka suta med det här tutteriet.
Svärföräldrarna är delägare i en stuga så v 8 är den deras. Helt underbart. Den är liten och pittoresk men funkar ypperligt bra. Jag saknar en bastu ibland bara men man kan ju inte få allt

.
Har du inet åkt skidor

Du har missat något

Jag åkte för första gången när jag var 20 år. Jag såg aldrig tjusningen i det. Åka ner fsnabbt ör att åka långsamt upp. Blaha liksom. När jag väl lärt mig ... ojojoj. Gillar man att åka pulka så gillar man att åka skidor. Eller så är jag bara fruktansvärt barnslig

Har en kompis som är 30 år och inte kan äta tabletter för att hon påstår att hon inte kan svälja dem, får väl hoppas att din son lär sig att både äta tabletter och bromsa

Grattis i efterskott till Alva, förstår att det skulle vara jobbigt att ta med henne till Sälen om hon hade sådana nattrutiner! Jo i början när man avvänjer dem blir det ju ett himla liv.
Min son är 10 ½ månad, så ammar såklart fortfarande honom men inte på natten längre, vilket är skönt men han vaknar ändå lite då och då och väcker oss....gillar inte hans defination av morgon

Oj det med sprutan vet jag inte alls, vad är du allergisk emot? Pollen?
Hm hoppas inte det är någon fara med att amma när man tagit sådana sprutor, sjuksköterskorna skulle kanske informera om det då tycker man väl
Låter perfekt att ha ett litet ställe man kan låna, haha ja man kan inte få allt.
Pulka åker jag gärna med barnen, så skidåkning borde väl passa mig men jag vet inte.
Vi är en trebarnsfamilj, ingen av oss har åkt skidor och det är dyrt att hyra skidor och utrustning samt boende i tex Sälen eller Branäs, och med två småbarn som inte kan åka händer inte mycket

Så jag får nog vänta några år innan jag ger mig ut i backen!