Inlägg från: Shirin85 |Visa alla inlägg
  • Shirin85

Vi med barn födda år 2005

Hittade denna tråden nu!
    Har en dotter som är född i November 05, så hon fyller sex om en ganska lång tid ändå.
    Hon ska börja förskola till hösten, jättespännandeSkrattande

• Shirin85
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 19:42:42 följande:
    Välkommen in
    När blir hon 6 år ?
    Tack så mycket, 11 November, hon är född sent på året.
    Du är också trebarnsmamma såg jag, vill du ha fler barn i framtiden?Glad
  • Shirin85
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 20:45:22 följande:
    Ah vi har nästan varn i samma åldrar hahaha coolt du o jag har 05 08 och 10
    Japp, perfekta år såklartFlört
  • Shirin85
    bea85 skrev 2011-04-15 20:48:10 följande:
    hejsan hoppsan får man hoppa in här har en 05a plus syskon till honom.
    Såklart, roligt med nästan fyra barn!
    Vill också ha en fyra så småningomGlad
  • Shirin85
    SkrattandeRynkar på näsan3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 21:09:48 följande:
    Du e 26 va eller fyller du 26 år ?
    Ja jag blir 27 år den 22 nov och jag ska banne mig ha nr 4:a innan jag blir 30 haha hoppas
    Vill ha 2-3 år mellan barnen men 5 ska jag ha *ler*
    Fyller 26 i December, så det skiljer ett år mellan oss.
    Ska också ha 4 barn innan jag blir 30, gärna 5.
    Jag har två år & fyra månader mellan 1 och 2, två år och två månader mellan barn 2 & 3.
    Skulle kunna ha barn nummer 4 tätare känner jag, kanske mindre än två år.
    Yngsta sonen är 10½ månad nuGlad
    Men 2-3 år mellan barnen låter också bra, fast då får du kanske vänta lite längre än migSkrattande
  • Shirin85
    helene306 skrev 2011-04-15 21:19:59 följande:
    Här har det inte tappats några täner och inga är lösa heller. David är så pipplig så jag fasar lite för den dagen en tand är lös

Förra helgen lärde han sig cykla. Bara så där. Jag gick ner med cykeln till stan eftersom jag skulle fika med några tjejkompisar. maken kom senare och vi lunchade på stan. När vi skulle knata hemåt gick maken och David en längre väg. När jag kommer och går på genomfarten ser jag maken kuta bredvid David som cyklar helt själv. Hur hände det liksom? Andra gången han testade för i år. Vi var paffa båda två. Sen sa vi att han får öva på att starta själv. När vi kommit uppför en jobbig backe sparkade han iväg, upp med fötterna och la iväg. Maken och jag plockade upp hakorna från gatan och gick vidare
    Nu behöver han lära sig att bromsa. Han sätter gärna ner fötterna i backen och det stannar inget vidare effektivt. Fattar inte varför han ska envisas med att göra så när han enkelt kan trampa bakåt och har alltid gjort så innan?

David åkte med svärföräldrarna till fjällen v 8. Den första dagen måste jag erkänna att jag tjöt en skvätt Det kändes som han hade försvunnit ur mitt liv. Så där satt jag och kollade på bilder och bölade. Dagen efter blev jag lite småledsen men inte som första dagen. Sen vande vi oss vid lugnet, tystnaden och insåg att livet med bara ett barn är rätt tråkigt Vi saknade vår plutt. Att sysselsätta lillasyster blev småjobbigt, innan har hon alltid kikat på vad David gör. Nu var det bara jag och maken hemma Dagarna var låååånga. De åkte en lördag och på onsdagen ville han inte prata med oss i telefon. Då misstänkte jag att han hade lite hemlängtan men vi eller svärföräldrarna frågade aldrig. På torsdagen var det samma och på fredagen åkte de hem eftersom det var så kallt och blåsigt i fjällen. När de kom hem fick jag världens kram av honom Den värmde något enormt! Sen var ordningen återställd på 2 röda och veckan som hade passerat blåstes bort direkt. Med en gång kändes det inte som han hade varit borta. Kan säga att svärföräldrarna har inte haft David mycket, han har typ sovit över där 3 eller 4 gånger och de har knappt varit barnvakt men David ville åka med när vi frågade och allt gick jättebra (förutom att vi fick hem en fullkomligt sockerspäckad unge då ...)
    Min dotter har inte heller några lösa tänder, men vissa av hennes kompisar (lite äldre) har gluggar där framtänderna ska sitta, ser lite roligt utFlört
    Roligt med att han kan cykla, förstod att ni blev förvånade och han lär sig säkert att bromsa, annars kanske han skadar sig eller cyklar in i något.
    Vi ska köpa en cykel till dottern i sommarn och då kan hon börja öva, nu har hon bara en sparkcykel.

Oj, att åka själv till fjällen med farföräldrarna låter modigt vid den åldern, och roligt för honom.
    När jag är ifrån barnen en längre tid känns det som att man inte har någonting att göra, livet går ju åt till dem annars och det är så jag vill att det ska varaHjärta
  • Shirin85
    helene306 skrev 2011-04-15 21:48:51 följande:
    David är skitlöjlig, att dra bort ett plåster gör att hela världen går under. Ibland undrar vi om han är en tjej Så den dagen han tappar tänder lär han gå och fega. Jag hoppas inte det blir som kusinen, hon gick med en lös tand i flera veckor. Den nya tanden kom fram under men hon vägrade och vågade inet ta bort den lösa. Hon vägrade öppna munnen. Till slut blev det tandläkartid om den inte åkte bort. Det blev tandläkartid kan jag säga. Hon var 10 eller 12 år då.

Vi testade att låta honom cykla utan stödhjul förra året men han lutade sig åt sidan och skrek, tjöt, vrålade och blev helt hysterisk. Vi också  Så han fick ta sin lilla cykel med stödhjul igen. Aldrig att jag trodde att det skulle gå så lätt nu! Jag menar andra gången han öht sitter på cykeln och han cyklar. Men bromsandet måste han få ordning på, att sätta ner fötterna är värdelöst. Om inget annat sopar han i hejdlöst snart.

Ja, att åka till fjällen trodde vi inet att han skulle fixa men han skulle promt med själv. Vi kunde åkt allihop men Alva sov som en kratta och kunde då inte sova mellan oss eftersom hon rullar runt, reser sig och kröp iväg. Sen 8 personer i en liten 6-bäddsstuga blir för mycket. Jag ville åka skidor men att åka med Alva, behöva stå med en barnvagn och glo i backen. Nä. Det är jag för bekväm för Det var bra för honom att få komma iväg. Dels vara utan oss och vara borta en längre tid men visst var det modigt av honom. Speciellt eftersom han inte träffar sina farföräldrar alltför ofta. Mina föräldrar ser han minst en gång i veckan men farmor och farfar blir det mer sällan att han träffar. Vi får låna stugan framöver när Alva blir så pass stor att skicka nerför backen
    Haha oj, men jag kommer själv ihåg när jag var liten och gick med tänder som knappt hängde i tandköttet men vägrade dra ut dem. Hur folk försökte övertala mig att öppna munnen så den kunde göra jobbet, och hur jag totalvägrade och blev som en piraya om någon försökte{#emotions_dlg.djavulsk}
    Så visst förstår jag barnen hehe, men din son verkar ju allt vara för söt med plåster och den biten!

Nej, men det gör honom säkert mer självständig och han verkade ju fixa det jättebra!
    Förstår att du är lite för bekväm för det, du & dottern får ju inte ut så mycket av det precis.
    Hur gammal är Alva?
    Skönt att kunna låna stugan framöver och åka skidor där!
    Har aldrig åkt skidor i hela mitt livFörvånad
  • Shirin85
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 21:42:22 följande:
    Hahahaha ja men då planerar vi nr 4 innan 30 säg till när ni sätter igång
    Ja, gör detSkrattande
    Andvänder inte preventivmedelGlad
    Om jag skulle bli gravid nu så skulle det skilja ca 20 månader mellan min yngsta och det barnet, bebisen skulle komma i Januari 2012 isåfall, men det känns inte som att jag kommer bli gravid på ett tagRynkar på näsan
    Men vi får väl se och någon gång måste jag ju bli gravidHjärta
  • Shirin85
    helene306 skrev 2011-04-15 22:13:42 följande:
    Han är söt men ibland blir hans mjäkande lite för mycket. Han vägrar ta tabletter t.ex för en gång fastnade en i halsen (eftersom han svalde utan vatten) så då kan han inte ta sånt mer ... Ibland är han bara för fjantig

Alva blev 1 år för en vecka sen så där v 8 hade hon varit 10 månader. Vi åkte till Sälen när David var 9,5 månad men då tog svärföräldrarna honom så vi fick åka skidor. Det hade säkert löst sig ändå, svärmor skulle säkert hellre knallat med Alva än åkt skidor men nätterna var ett helvete! Jag gick på knäna av sömnbrist och så åka bort. Vi tackade tom nej att åka till kompisar över nyår för att nätterna var så upphackade och jag var ett levande vrak mer eller mindre. Hon stökar fortfarande men sen jag slutade nattamma och jag testade tassmetoden sover hon mycket bättre! Nu vill jag ha bort att amma henne till sömns. Hur man nu gör det? Vi testade i kväll. Jävlar vad hon skrek och protesterade. Jag fick allergispruta idag och jag har ingen aning om det är ok att amma (eller snutta som hon gör) efter den. Enligt Fas står det att man ska rådgöra med läkare innan. Jag tänkte inte längre än vad näsan är, jag ammar ju inte längre. Så kom jag på att jag ammar henne till sömns. När sprutan var gedd. Jag vågade inte fråga sköterskan ... Hoppsan. Nä, vi får försöka suta med det här tutteriet.

Svärföräldrarna är delägare i en stuga så v 8 är den deras. Helt underbart. Den är liten och pittoresk men funkar ypperligt bra. Jag saknar en bastu ibland bara men man kan ju inte få allt .
    Har du inet åkt skidor Förvånad Du har missat något Jag åkte för första gången när jag var 20 år. Jag såg aldrig tjusningen i det. Åka ner fsnabbt ör att åka långsamt upp. Blaha liksom. När jag väl lärt mig ... ojojoj. Gillar man att åka pulka så gillar man att åka skidor. Eller så är jag bara fruktansvärt barnslig
    Har en kompis som är 30 år och inte kan äta tabletter för att hon påstår att hon inte kan svälja dem, får väl hoppas att din son lär sig att både äta tabletter och bromsaGlad
    Grattis i efterskott till Alva, förstår att det skulle vara jobbigt att ta med henne till Sälen om hon hade sådana nattrutiner! Jo i början när man avvänjer dem blir det ju ett himla liv.
    Min son är 10 ½ månad, så ammar såklart fortfarande honom men inte på natten längre, vilket är skönt men han vaknar ändå lite då och då och väcker oss....gillar inte hans defination av morgon{#emotions_dlg.djavulsk}
    Oj det med sprutan vet jag inte alls, vad är du allergisk emot? Pollen?
    Hm hoppas inte det är någon fara med att amma när man tagit sådana sprutor, sjuksköterskorna skulle kanske informera om det då tycker man välGlad

Låter perfekt att ha ett litet ställe man kan låna, haha ja man kan inte få allt.
    Pulka åker jag gärna med barnen, så skidåkning borde väl passa mig men jag vet inte.
    Vi är en trebarnsfamilj, ingen av oss har åkt skidor och det är dyrt att hyra skidor och utrustning samt boende i tex Sälen eller Branäs, och med två småbarn som inte kan åka händer inte mycket
    Så jag får nog vänta några år innan jag ger mig ut i backen!
  • Shirin85

Duktiga barn, och fina cyklar till bådaSkrattande
    Vet du hur många tum din dotters cykel är?

Svar på tråden Vi med barn födda år 2005