Inlägg från: seli |Visa alla inlägg
  • seli

Min katthona blöder från underlivet.

Ja som rubriken lyder så blöder min katthona från underlivet. Hon fick kattungar för ca 17- 18 veckor sedan och det gick hur bra som helst.
    Idag kräktes hon upp all mat hon ätit, sen gick hon ut. När hon kom in ikväll, så droppade det blod från hennes underliv, vad kan detta vara?
    Är det någon som varit med om detta och vad har det i så fall varit för fel? Jag tänkte missfall, men jag vet inte.

• Svar på tråden Min katthona blöder från underlivet.
  • seli

Jag tänkte ringa till veterinären imorgon och fråga vad dom tycker, men alltså om det är livmoderinflammation, e det akut då? Och om det är missfall, så kan hon inte ha gått så långt för hon har ju inte blivit det minsta tjock.
    Steriliserar dom henne om det är livmoderinflammation eller vad gör dom?

• seli

Jag kan inte åka iväg med henne inatt ändå. Vill bara veta om det finns någon som vet hur akut det är om hon har fått livmodersinflammation?

• seli

Röntgar dom innan dom ställer diagnosen? Vad kan detta hela kosta, vi har ingen försäkring.

• seli

Tack för era svar, har pratat med jourhavande vet. och hon tyckte att vi skulle avvakta eftersom att hon är som vanligt annars, har tagit temp och hon har ingen feber, hon sa inget och livmodersinflammation ens, jag fick fråga om det, hon trodde att det var löpning eller ett tidigt missfall.

• seli

Ja veterinären sa i alla fall att det fanns katter som kunde blöda när dom löpte.
    MEN jag tror att det var ett tidigt missfall, för katten är hur pigg som helst idag, äter, dricker som vanligt och jag har heller inte sett något blod idag, var även vid henne när hon kissade och det kom inget blod då heller. Hoppas på att det här håller i sig nu så hon inte börjar blöda eller nåt igen. OCH i så fall så har jag faktiskt börjat tänka på att försäkra henne. Och även hennes lilla pojk.

Svar på tråden Min katthona blöder från underlivet.