Inlägg från: lia76 |Visa alla inlägg
  • lia76

Min katthona blöder från underlivet.

Vissa katter kan blöda när de är dräktiga.

Jag skulle dock åka in med henne till en veterinär för hon kan ha fått livmoderinflammation.
    Hon kan även kanske ha blivit dräktig igen men fått missfall och då behöver hon kanske få hjälp med att få ut katungarna. 

(=
  • lia76

Försäkring måste man alltid skaffa när man har djur, annars kommer veterinärskostnader att ruinera en nästan.

Försäkring är alltid bra att ha.
    Försäkrar man sig själv så ska man försäkra sina husdjur också  

Taget från Agrias hemsida:
    Diagnos                                            Kostnad                      Agria ersätter*                     Självrisk
    Svalt ett främmande föremål        9 962 kr                       7 533 kr                                2 429 kr
    Kejsarsnitt                                       12 079 kr                      9 332 kr                                2 747 kr
    Trafikskada                                     12 058 kr                      9 314 kr                                2 744 kr
    Urinstensoperation                       23 732 kr                     19 237 kr                              4 495 kr
    Livmoderinflammation**              9 531 kr                         7 166 kr                               2 365 kr 

Exemplen är tagna från skadeanmälningar som kommit in till Agria Djurförsäkring och är vanliga skadefall somdrabbar flera katter varje dag.
    *Agria Veterinärvård med 1 100 kronor i fast självrisk och 15 procent i rörlig självrisk.
    **Kastrering ersätts med upp till 15 000 kronor. 

(=
  • lia76
    seli skrev 2010-09-24 23:52:38 följande:
    Tack för era svar, har pratat med jourhavande vet. och hon tyckte att vi skulle avvakta eftersom att hon är som vanligt annars, har tagit temp och hon har ingen feber, hon sa inget och livmodersinflammation ens, jag fick fråga om det, hon trodde att det var löpning eller ett tidigt missfall.
    Håller tummarna att det bara är något sådant. Men ta och försäkra din katt nu
    (=
  • lia76
    Jezamine skrev 2010-09-25 10:55:38 följande:
    Katter blöder inte när de löper.
    Ibland KAN katter blöda vid löp. Hade en granne som hade en honkatt, och hon blödde en gång vid löp. Enligt veterinären var det ovanligt, men det förekommer.
    (=
Svar på tråden Min katthona blöder från underlivet.