Min katthona blöder från underlivet.
Jag tycker att det är skithemskt av er alla att skrämma upp TS och skriva att det kommer bli så förbannat dyrt att åka till veterinären bara för att hon inte har försäkring, tänker ni verkligen på kattens bästa nu och tror ni på allvar att era skräckexempel från Agria kommer få TS att åka in till veterinären? Eller vill ni bara ta en chans att slå er för bröstet lite?
Visst, veterinärvård kan bli dyrt, men man skall också komma ihåg att priserna kan skilja rejält från klinik till klinik och beroende på var i landet man bor! Jag tycker att du omedelbart skall åka in till vet, TS! Det behöver inte alls bli så dyrt som tidigare skribenter skrivit, behandling mot livmoderinflammation är t. ex. lätt åtgärdat (kastration) och behöver inte alls kosta särskilt mycket även om det är jourtid. Det låter som om du pratat med en väldigt okunnig receptionist om hon/han bad dig att avvakta och sa att det kunde bero på löp, då katter (som tidigare sagts) inte blöder när de löper. Kom också ihåg att du är enligt djurskyddslagen skyldig att ge din katt vård när hon behöver den, du får helt enkelt inte vänta över helgen.
Jag vill också förtydliga att jag med mitt första stycke inte menade att såga alla tidigare skribenters råd, jag håller fullständigt med om att man ska försäkra sina djur om man inte anser sig ha råd att lägga ut tusenlappar med kort varsel i veterinärvård, men i TS fall är situationen som den är och att då komma med skräckexempel när personen ifråga redan velar över att åka in till veterinären eller inte är knappast till gagn för katten.