Dr. Jekyll och Mr. Hyde
Jag vet att det inte fins svar för sånt här men jag behöver bara få ur mig till någon.
jag vet inte hur ajg ska göra med min relation, det är som med Dr. Jekyll och Mr. Hyde, han är för det allra mesta den bästa av dom bästa tänkbara pojkvännerna, alla älskar honom.
MEN så ibland vänder han och blir Mr. Hyde, en kall elak människa och det går inte att komma honom inpå livet, han stänger allt ute, det går inte att nå fram och han säger riktigt elaka saker.
Saken är att han har levt i missbruk i 17 år och nu är han drogfri, jag vet att det är en jävla process att ta sig ur det och att man har en del av sin personlighet som hör till missbruket som är en elak jävel, jag har själv varit där.
Men saken är att vi nu väntar barn, jag har under 7 år byggt upp mitt liv, en lägenhet och trygghet och stabilitet.
Nu ska vi flytta ihop - och för att göra en lång historia kort - så är ingenting säkert än, inte lägenheten - vi ska KANSKE flytta om 1 vecka, och jag har bestämt med en kompis att han ska få hyra min lägenhet, så han har sagt upp sin lägenhet för att flytta in här- vår relation är inte stabil, inte hans drogfrihet - och bäbisen kommer om 4 veckor.
Det kommer det aldrig bli tyvärr, men jag känner mig sjukt jävla rädd!
Ska jag lämna allt jag byggt upp och dra upp min son från detta hemmet och flytta in med honom, föda ett till barn för att sedan vad...? Leva med vem, Dr. Jekyll... eller Mr. Hyde?
Det jag känner är att jag antingen kommer bli jävligt lycklig eller göra mitt livs största misstag.
Jag försöker prata med honom om hur jag känner och igår öppnade jag mig totalt och möttes av Mr. Hyde.
han var akll elak och kastade det jag sa mitt i ansiktet på mig, jag sa åt honom att sluta skrika för min son låg inne i andra rummet och han ska inte få förstöra hans trygghet.
Då sa han åt mig att jag förstör hans barn (i magen) genom att oroa mig så jävla mycket hela tiden över allt möjligt jävla skit.
Att oroa sig för om man ens ska ha någonstans att bo när bäbisen kommer, och oroa sig för hur min son kommer påverkas om det blir massa strul och flytta hit och dit, om han börjar knarka igen, och han är Mr. Hyde, känns för mig som ganska relevanta orosgrejer.
Snälla... om du tänker svara här bara för att kritisera mig så kan du väl låta bli.
jag är väl medveten om att det låter konstigt att jag skaffar barn i detta läget men som sagt, detta är en låååång historia som jag gjort kort nu.
Så håll inne med besserwiser kommentarer för det gör varken mig eller dig något gott....