Inlägg från: Anonym (Borderline) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Borderline)

Dr. Jekyll och Mr. Hyde

Det låter lite som en borderlinepersonlighet. Många missbrukare får en borderlinepersonlighet. Och många med borderline börjar missbruka... Du kan ju kika på nätet och kolla om det finns fler kriterier som stämmer in på din kille, det kan ju göra det lättare att veta vad man lever med.
    Jag tycker i övrigt att du ska vara väldigt försiktig med den här killen, att ha ett barn och samtidigt vara orolig för att pappan ska börja om med drogerna och det liv det innebär är inte förenligt. Du måste tänka på dig själv och dina barn i första hand, vad är bäst för er ?

Lycka till !

• Anonym (Borderline)

Inte meningen att förolämpa på något sätt. Jag jobbar inom psykiatrin och min sambo med beroendesjukdomar så jag vet mycket väl hur svårt det är både att sluta med missbruket och att klara av livet efter det. Med diagnoser menar jag inte att man ska lita på dem 100% utan att det faktiskt kan vara en bra riktlinje i ett bemötande och en förståelse för den sjuke, inte som en stämpel. Det är klart att det finns många som förespråkar mediciner men det finns även bra terapier som kan hjälpa. MBT-terapi har visat sig fungera vis tex borderline och jag tycker att det är det bästa sättet att hjälpa någon, att hjälpa den hjälpa sig själv.
    Men just i din fråga är det jättebra att du tagit dig ur ditt missbruk och mår toppen nu. Jag hoppas bara att din kille lyckas lika bra. Jag står fast vid att om han fortsätter missbruka så tycker jag att du ska lämna honom. För barnens skull. Det är ingen trygg miljö att leva i och dom har inte valt det livet men det vet du säkert redan Du verkar ju vara en förnuftig kvinna och kommer säkert att veta vad du ska göra när den dagen kommer. Önskar dig stort lycka till, både med kommande bebben och med killen.

Svar på tråden Dr. Jekyll och Mr. Hyde