• maddelu

vitamindrycken Vitamin Well, lämpligt? farligt?

den svenska vitamindrycken vitamin well tilltalar mig. Jag är gravid ( i v 7), så har inte vågat prova dom, ifall dom inte är lämpliga vid graviditet. Vad tror ni?? Drycken finns i olika sorter för olika "ändamål"... Den jag länkar tycker jag verkar bra för gravida, innehåller bla folsyra. MEn jag kan ju ha fel?Som sagt, vad tror ni?

http://www.vitaminwell.se/sv/produkter/care.aspx

• Svar på tråden vitamindrycken Vitamin Well, lämpligt? farligt?
  • maddelu

jag var lite väl snabb, jag hittade svaret själv... klippt från deras hemsida

" 9. Kan barn dricka Vitamin Well?

Ja, med undantag av Vitamin Well Focus som innehåller koffein och därför inte är lämpligt för barn. Även gravida och ammanda kvinnor kan dricka Vitamin Well.   "

• maddelu
    Mizzz skrev 2010-09-25 19:02:43 följande:
    Det är i princip som vanlig läsk. Inte direkt farligt, men inte det minsta nyttigt heller.

Coca cola blev just stämda för sin marknadsföring av sitt vitaminvatten - de marknadsförde det som nyttigt. Deras försvar var att "ingen kan väl vara så dum att de tror att det är nyttigt".
    men är ju massa vitaminer och mineraler i, lite nyttigt måste d väl vara?
  • maddelu

okej okej, jag försår hur du tänker Glad jag gillar inte läsk, utan brukar hålla mig till mineralvatten faktiskt..kasnke fortsätter med det Flört

Svar på tråden vitamindrycken Vitamin Well, lämpligt? farligt?