PrincessOfIce skrev 2010-09-27 20:49:38 följande:
Jag har mitt ex i luren här.. Han hälsar att det är livsfarligt att dricka med antabus i kroppen.. Det kan i värsta fall leda till hjärtattack.. Man blir ju praktiskt taget förgiftad då Antabus faktiskt är ett gift som hämmar enzymerna som tar upp alkoholen.. Enzymerna är kroppens försvar mot alkoholen..
Ang: koll av levervärden gör man det med några månaders mellanrum då det tar 6 månader för levern att Spjälka alkoholen och alkoholen att gå ur kroppen helt och hållet..
Ja, jag har också hört talas om att det är livsfarligt att dricka med antabus i kroppen. Men han provade lite lite i taget och han kände ingenting.
Jag tycker det är konstigt, men så var det iaf.
Han tar leverprov en gång per månad och cdt (eller vad det nu heter) en gång per månad. Alltså lämnar han blod varannan vecka.
Men OM han har några leverskador så kommer det inte upptäckas förrän efter 6 månader alltså?
Han mår väldigt illa av antabusen och har blivit fruktansvärt trött på sistone. Jag hoppas den här "kuren" är avklarad snart så vi kan återgå till ett mer normalt liv.
Tack igen för alla svar......... vi kommer nog inte längre än såhär.