Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?

Joo det är klart de finns ! Nybyggda lägenheter i Stockholmsområdet har ofta sådana hyror tex Hammarby Sjöstad , Årstadal och Hornsbergsstrand .

Crazy but True
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Anonym skrev 2010-09-27 09:24:30 följande:
    min sambo har en kompis som bor i en trea och de betalar lite över 10000 för deras i månaden och har nu köpt ett hus på över 200kvm totlat och där kommer de tjäna ca 4000kr i månaden på att bo med amortering och driftkostaden inråknad. så om jag och min sambo hitta en lägenhet som kosta 10-11000 så skulle jag hellre komma med förslaget att köpa ett hus ist...
    Fast har man inga pengar sparade så är ju det förslaget inte så genomtänkt .
  • TheCoopers
    Anonym (osäker) skrev 2010-09-28 08:04:55 följande:
    va? Lägenheten ligger i samma område där vi bor nu så det handlar verkligen inte om en "yta" att visa upp utan att vi inte vill rycka upp vårt barn. Sen om du läser tråden så tycker jag INTE det är värt det utan det är min sambo som vill flytta för att få större och det är det vi kan få. Hade gärna bott i en billig lägenhet och det hade min sambo också men det är så svårt att få här då man måste stått minst 10 år i bostadskö och det har inte vi.

I går när vi pratade jag och min sambo så sa han att han tyckte vi skulle ta lägenheten för att sen försöka byta den mot en billigare så det ska jag fundera på.
    Vart i Stockholm ligger lägenheten ?
Svar på tråden 11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?