• Anonym (osäker)

11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?

Vi bor med barn i en tvåa med en hyra på drygt 4000 kr/mån. Nu vill min sambo att vi flyttar till en stor trea som har byggts. Jag tycker det verkar fint där men så kom dråpslaget, 11000 kr i hyra? Vad är detta? Jag tycker det är alldeles för mycket men han vill så nu bråkar vi om detta. Får det ens finnas sådana hyror? Jag trodde hyresmarknaden var reglerad men nu kan hyresvärdar ta hur mycket som helst eller? Blir så arg på detta, hur ska barnfamiljer ha råd med ordentliga bostäder? Har ni någonsin haft en så hög hyra?

• Svar på tråden 11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?
  • TheCoopers
    Joo det är klart de finns ! Nybyggda lägenheter i Stockholmsområdet har ofta sådana hyror tex Hammarby Sjöstad , Årstadal och Hornsbergsstrand .

Crazy but True
    I'm the me I choose to be ...
  • Jeans

var bor ni? 11 000 var lite väl saftigt,...

• Claris

bor i storstan..här ligger nya jyreslghter på det,tyvärr.
    samma om man köper här,kommer man ju upp i de boendekostnaden:(

• Anonym (osäker)

Ja det är i stockholm men inte så fina ställen som beskrivs ovanför utan i en helt "vanlig" förort till sthlm.

• Michisen

Klart såna hyror finns, men jag skulle inte vilja bo där. Vi bor i en fyra på 92 kvadrat med egen uteplats på baksidan som vetter mot lite berg och skog och så där - betalar 7100:-/månaden för det och jag tycker att det visserligen är dyrt, men att vi får mycket för pengarna ändå i jämförelse med vad vi får för pengarna på andra ställen. Vi skulle kunna flytta till en billigare lägenhet, men då kommer vi inte att ha lika nära till skogen, ändå nära till stan, lika mycket utrymme etc.

Fråga sambon varför i hela fridens namn han vill utöka era bostadskostnader med 7000:- i månaden, måste ju finnas roligare saker att lägga de pengarna på? Det är trots allt 84000:- extra om året som ni bara ska kasta i sjön i princip.

Sparar ni istället 84000:- om året på att bo kvar så har ni ju till en kontantinsats på ett hus på typ tre år. (252 000

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Anonym

Men hallå??!! Varför vill man bo i en så dyr lägenhet? Badar ni i pengar eller? Isåfall är det väl inga problem men inte fan skulle jag vilja slänga ut 11000 bara för en liten 3:a...
    Hur stor är den?

Oavsett hur mycket pengar jag än haft så hade jag aldrig ens tänkt tanken på att bo i en så dyr lägenhet. Okej om det är ett hus men en liten trerummare?!

• Anonym (Betala.)

Den som vill bo fint, får betala för det. Nog hade det varit smartare att satsa på en köpelägenhet, eller en villa/ hus i stället, för då äger man ju sin bostad, och kan på så sätt göra en investering.

• Tjohalia

Oj, det hade jag aldrig betalat! Vi bor i hyreslägenhet, en 3:a (88 kvadrat) i två våningar, med egen ingång, altan + balkong på baksidan, altan på framsidan, stort ute förråd och stor vind. Nu är det visserligen inte nybyggt men det är i princip ett radhus vi hyr. Vi betalar 5.500/månad...
    Sen så gissar jag att hyrorna också styrs av vart man bor, vi bor i en mellanstor stad i norrbotten.

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Anonym (osäker)

Lån kan vi inte ta då vi inte har fasta jobb någon av oss och nej vi badar inte i pengar. Min sambo är trött på att bo trångt. Vi bor i en 2-a på 45 kvm. Vi har försökt byta den länge men det är först nu vi får en chans. 3-an är på 90 kvm.

• DeadLikeMe

Det är väl ungefär vad våra sammanlagda räkningar går på varje månad... Vår bostadsrätt (4a) kostar med lån+hyra ca 6000. Har lägenheten inomhus-swimmingpool och är självstädande?

Stupid is forever, ignorance can be fixed.
Svar på tråden 11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?