• hewa

11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?

Anonym (osäker) skrev 2010-09-26 09:48:02 följande:
    problemet är att bostäderna i stockholm alltså bostadsrätter är sjukt dyra och de bara stiger. Även i "sämre områden" får man inget under 2 milj. Är bara så trött på bostadsmarknaden.
    Är det ett alternativ att flytta till angränsande län? Vi bor själva norr om Stockholm, precis norr om länsgränsen och även om priserna inte är jättekul här heller så är de betydligt humanare än 1-2 mil söderut. För övrigt är det många i vår hemkommun som flyttat från Sthlm av bla det skälet.
  • hewa
    Anonym (osäker) skrev 2010-09-26 09:56:45 följande:
    Jag har tidigare bott långt utanför stan och måste säga att jag tyckte det var väldigt deprimerande. Vill ha liv och rörelse runt mig.
    Ja då blir det ju förstås svårare, är man en storsstadsmänniska ska man nog inte bosätta sig på en mindre ort även om den ligger nära. Vi har 20 resp 35 min till våra jobb vilket, med Stockholmsmått mätt, är ganska humana restider men vi bor ju långt ifrån pulsen förstås

Tycker ändå, som de flesta här, att 11.000 kr för en hyrestrea på 90 kvm låter riktigt hutlöst. Inget jag själv skulle välja att betala. Hellre då spara riktigt, riktigt nitiskt för att på sikt kunna köpa sig något. 
Svar på tråden 11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?