Anonym skrev 2010-09-28 02:38:57 följande:
Kan inte låta bli, Hallonbergen är inte från sextiotalet utan sjuttio talet jag var bland de första som flyttade in där och de äldsta husen är byggda 69 vi flytade in våren 70 då var det tre hus byggda av sex på lötsjövägen vilket är den äldsta delen av hallonbergen. så slut på besservisserheten för denna gången.
Om man absolut måste bo på ett visst ställe får man vackert slanta upp pengarna också Har väldigt lite sympati med TS faktiskt. Antingen betalar man vad det kostar eller så får man änka sinaa krav på att bo centralt.
Personligen skulle jag inte betala så mycket för boendet även om jag hade pengarna, men så bryr jag mig inte så mycket var jag bor. Jag har trivts överallt där jag har bott, Hallonbergen hjorthagen, gamla väster i malmö, slottsstaden i Malmö. Åkarp Svenshög i Arlöv Ett sk betonggetto i ett hus mitt ute på åkern. och några platser till.
Jag tror man kan trivas överallt om man försöker och om man inte vill ha en "yta" att visa upp. Alltså att man inte kan bo var som helst för det är inte fint inne eller vad det nu är.
va? Lägenheten ligger i samma område där vi bor nu så det handlar verkligen inte om en "yta" att visa upp utan att vi inte vill rycka upp vårt barn. Sen om du läser tråden så tycker jag INTE det är värt det utan det är min sambo som vill flytta för att få större och det är det vi kan få. Hade gärna bott i en billig lägenhet och det hade min sambo också men det är så svårt att få här då man måste stått minst 10 år i bostadskö och det har inte vi.
I går när vi pratade jag och min sambo så sa han att han tyckte vi skulle ta lägenheten för att sen försöka byta den mot en billigare så det ska jag fundera på.