• Anonym

11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?

Men hallå??!! Varför vill man bo i en så dyr lägenhet? Badar ni i pengar eller? Isåfall är det väl inga problem men inte fan skulle jag vilja slänga ut 11000 bara för en liten 3:a...
    Hur stor är den?

Oavsett hur mycket pengar jag än haft så hade jag aldrig ens tänkt tanken på att bo i en så dyr lägenhet. Okej om det är ett hus men en liten trerummare?!

• Anonym
    Anonym (osäker) skrev 2010-09-26 09:48:02 följande:
    problemet är att bostäderna i stockholm alltså bostadsrätter är sjukt dyra och de bara stiger. Även i "sämre områden" får man inget under 2 milj. Är bara så trött på bostadsmarknaden.
    2 millar för ett sämre område? Vad anser du vara ett sämre område? Här där jag bor får du lätt en 4 eller 5rummare för under en mille.
    Och ja, det är en förort till sthlm, ca 15 min in till city.
  • Anonym

Det är så billigt att bo i sverige! Vi betalar 18 000 i månaden och många av mina vänner betalar 20 000 och tom uppåt.

• Anonym

Glömde skriva hur stort, 18 000 för 4 rok 100 kvm...

• Anonym

Hur ser era inkomster ut? Tycker inte ni ska ta denna lägenhet för 11000 kr!! Ingen av er har fast inkomst vilket är prio nr 1 om man ska kunna bo så dyrt. Vad händer om någon utav er blir av med arbetet, klarar ni er då? Det där är inte rimligt och vill ni så gärna bo större får ni se till att hitta något billigare tycker jag. Tänk på alla pengar ni kan tjäna in ist för att bara slänga bort dem.

• Anonym

Vi betalade närmare 9000 för en tvåa, ca 50 m2. Nyproducerad i Hammarby Sjöstad. 11000 för en nyproducerad trea i Stockholm tycker jag låter normalt (men visst är det dyrt).

• Anonym

Tycker inte att det är dyrt med 11000 för en 3:a. Vi har en 2:a på 54 kvm o betalar 12000. Inget ingår i det.

• Anonym
    Anonym (osäker) skrev 2010-09-26 18:07:33 följande:
    vi är inte arbetslösa, min sambo har eget företag och jag jobbar på timmar.
    men om han har eget företag borde ni väl få lån?
  • Anonym

Här fanns en 3:a för 10 tusen i månaden,
    Varav ett sovrum var lika stor som våran säng
    Sen fanns det inte enns tvättstuga utan man fick hyra in sig i ett annat bolag i området.

DÅ tackade vi nej.

• Anonym

Har också kollat på några nybyggda 3-or och 4-or här i området och hyran låg också på ca 10 000. På tok för mycket för en hyreslägenhet, men det är så himla dyrt här. TS, vi kanske bor i samma ort

• Anonym

Vi bor i en nybyggd hyresrätt i sthlm och hyran ligger på drygt 9800, för en 4:a på 93 kvm och p-plats.

Lite på gränsen till för dyrt, men vi trivs så jäkla bra, och barnen trivs så bra på förskola/skola.

Nu jobbar vi ju båda heltid annars hade det aldrig gått...

• Anonym

Vår förra hyrestrea kostade över 11000, i ett hus från 1996. Kanske var det havsutsikten som kostade extra?

• Anonym

Vi betalar 9 000 för våran 4:a söder om sthlm. Jag känner att det är på gränsen för vad vi vill betala och hade det inte vart för att vi trivs så hade jag flyttat till billigare bara för att inte kasta pengarna i sjön.

• Anonym

Vi betalar 10000 för vår nybyggda trea 82 kvm på Kungsholmen. Dyrt - ja. Värt det - ja! 

• Anonym

ush vad dyrt skulle inte betala så mycket för en lägenhet.
    jag bor i en 3 på 81kvm kostar 4474kr i månaden.

• Anonym

Vi bor i centrala GBG och betalar 9200 kr för en nybyggd 3a på 65 kvm med garageplats under huset.

Är det nåt som är värt att lägga pengar på så är det boende, tycker jag. Tänk va mkt tid man spenderar hemma.

Vi letar också större nu (helst en 4a men en stor 3a är ok) och har kommit överens om att 12000/mån är OK. Men då ska den vara jääävligt fin och ha allt vi vill ha.

• Anonym

Jag bor i ett nybygge. En trea på 71 kvm, för 8000:-
    Jag vet att jag kan få billigare boende, men trivs som fisken i vattnet!
    Älskar mitt nya hem! :)
    Så för mig är det helt klart värt det!
    Jag skär hellre ner på annatn

• Anonym

min sambo har en kompis som bor i en trea och de betalar lite över 10000 för deras i månaden och har nu köpt ett hus på över 200kvm totlat och där kommer de tjäna ca 4000kr i månaden på att bo med amortering och driftkostaden inråknad. så om jag och min sambo hitta en lägenhet som kosta 10-11000 så skulle jag hellre komma med förslaget att köpa ett hus ist...

• Anonym

vi bor i en 2a på 70 kvm i Hallonbergen, Sundbyberg och betalar 5800 kr i månaden. Husen är från 60-talet, så inte tal om nybygge. Efter stambytet nästa år blir hyran 7500...

Storstadspriser som sagt...

• Anonym

Det är dyrt, men även i en stad som Umeå som är mycket mindre än Stockholm så kostar en del treor över 10000. Jag skulle aldrig betala det, jag tycker min stora tvåa på strax under 5000 är dyr men jag är snål och vet om det.

Svar på tråden 11000 kr/mån för en trea, inte riktigt klokt?