• super morsan

Fragmin...

Undrar om det finns nån här som har fått fragmin sprutor under graviditeten?

• Svar på tråden Fragmin...
  • super morsan

Ingen som behövt ta fragmin....?

• Mariia

Jag ger mig själv Fragminsprutor i magen sedan ca 6 veckor tillbaka. Fick en blodpropp som går från magen ner genom ljumsken ända ner i vaden. Blä säger jag för dessa onda sprutor. Varför tar du Fragmin? Just nu ser jag bara fram emot förlossning och att därefter kanske få ta Varan i tablettform istället!
    /Maria v.38

• super morsan

har haft 2 tia attacker när jag väntade mitt första barn och nu när jag väntar nummer två tyckte dom att jag skulle ta dom här,hur har du mått avsprutorna?

• en morsa

Jo jag fick fragminsprutor en period p.ga blodproppsrisk men fick sluta hastigt då jag hade lågt sittande moderkaka som blödde kraftigt.
    Men så länge man inte har blödningar är ju sprutorna ok. Man vänjer sig ju efter ett tag....

• Mariia

Jag mår väl ok av dem men de gör ont att ta och magen är ju skitöm. Ju större magen har blivit desto värre blir det för nu når jag inte att ta på alla ställen utan blåmärkena koncentreras. Mår du dåligt av sprutorna? Vad är tia attacker? Jag kommer oxå få ta sprutor hela nästa graviditet (om det nu blir någon, känns inte riktigt så just nu men som alla säger man glömmer väl!) Kramar

• super morsan

Ni som tar tagit fragmin vad har läkaren/barnmorskan sakt om eran förlosning?

• super morsan

Mariia-tia attacker är som en strock man blir halvsides förlamad och kan inte prata men det släpper inom 24 timmar,jag har kännt mig yr och trött sen jag började men ha bara tagit dom i 4 dagar jag tar dom i benet istället tycker att det fungerar bättre

• Mariia

De vill absolut att jag föder vaginalt och inte via snitt. Blev lite problematiskt ett tag då den lille herren i magen hade satt sig så fint i säte men nu har han vänt sig så jag hoppas kunna föda vanligt. Jag kommer inte heller att få ryggbedövning så det är bara att ställa in sig på det. Om det skulle behöva bli snitt iallafall så kommer de att söva mig helt och då kan det bli komplikationer med blödningar och nya proppar då det är inget jag vill. Vad har de sagt till er?

• super morsan

jag ha fått höra att dom antingen sätter igång mej eller att det bli snitt men att förlosningen inte får starta av sig själv på grund utan blödningsrisken

• Naimiez

Fick reda på i går att jag slipper det Äter istället Trombyl.....

• Mariia

supermorsan: Det lät inge kul med de attackerna men skönt att du får ta sprutorna i benet istället för magen. Jag försökte förhandla till mig det men läkaren vägrade tyvärr.

• Mariia

supermorsan:

Snacka om olika förhållningsregler. Undrar varför de absolut vill att jag föder vanligt då då?? Skulle gärna bli igångsatt nu för jag är ruskigt less på att vara gravid nu!

Svar på tråden Fragmin...