Inlägg från: Mornie Alantie |Visa alla inlägg
  • Mornie Alantie

Varför anses man som mindre vuxen för att man inte dricker kaffe??

Folk får dricka precis vad de vill för mig, jag bryr mig inte. Jag har dock många gånger upplevt icke-kaffedrickare som väldigt moraliserande människor som gärna berättar för oss som dricker kaffe att det är äckligt och att vi är lite sämre för att vi tvingar oss till att dricka denna äckliga förkastliga dryck. Det stör mig. De får dricka vad de vill, låt då mig dricka det jag vill. Jag dricker kaffe för att jag tycker det är gott.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Mornie Alantie
    honkie skrev 2010-09-26 15:32:57 följande:
    nej! du dricker det för att det är så jävla trendigt att gå in på ett jävla café och beställa en "double decaf highcarb mellangrön trippelmocka frappocciinnuu med ett jävla körsbär på toppen!!!" 
    Hahaha, knappast. Dricker kaffe på café högst tre gånger per år. Vanligt svart bryggkaffe ska det vara. Dock visar du prov på exakt den mentaliteten hos icke-kaffedrickare som stör mig.
  • Mornie Alantie
    Superbia skrev 2010-09-27 11:07:25 följande:
    Jag gillar lukten, men absolut inte smaken. Hoppas att jag aldrig kommer börja dricka kaffe, ser liksom ingen mening med det. Och som någon annan kommenterade; vadå "lära sig" att dricka kaffe. Ungefär som att "lära sig" att röka eller något annat dumt. Trams!
    Det var en dålig jämförelse. Rökning är endast negativt, det finns inga positiva hälsoeffekter men väldigt många negativa. Kaffe har inte alls samma negativa egenskaper och dessutom pekar många studier på positiva effekter, till exempel att risken för alzheimer minskar om man dricker ett par koppar om dagen.

Självklart behöver ingen som inte vill dricka kaffe, men det är bara löjligt att jämföra det med rökning.
  • Mornie Alantie
    isisisis skrev 2010-09-27 14:35:41 följande:
    Många studier visar också på att kaffe är dåligt.Man får lättare mf tex.
    Du får högre hjärtverksamhet vilket kanske inte är bra för alla.
    Koffeinet kan även ge skakningar olustkänslor och försvåra sömn och ger ett beroende.
    Varje år dör miljoner människor som direkt följd av rökning. Det går inte att jämföra med kaffe.
Svar på tråden Varför anses man som mindre vuxen för att man inte dricker kaffe??