• Idlur

Varför är jag så törstig??

Hej allihopa =)

Jag är gravid i V.30 och är så otroligt törstig att ingen vätska hjälper. Jag dricker flera liter om dagen utan att överdriva. Till frukosten blev det 1 liter flädersaft och bäljer jag i mig vatten, flaska efter flaska. Jag fyller våra Soda Stream flaskor och ställer i kylen men får ständigt fylla på dom.

Någon nämnde att det kan vara graviditetsdiabetes om man är så gravt törstig?
    Var hos BM i veckan och sockervärdet låg på 6.

Detta är mitt andra barn och kan inte minnas att jag var så här törstig första graviditeten.

Någon som kanske har ett råd eller tips till mig?

• Svar på tråden Varför är jag så törstig??
  • Idlur

Oj vad många svar jag fått! Har inte varit inloggad på ett par dagar, jag fastnar lätt på facebook nuförtiden ;)

Jag svettas som en GRIS, och då kanske det beror på allt jag dricker? Känner mig som ett snubbo vissa dagar när det pärlar sig på näsan fast jag bara sitter i soffan =D haha

Men efter att ha läst att det faktiskt kan va skadligt, mamma sa att det kan spä ut och förtunna blodet? Så ska jag iaf ta och ringa min bm nu som har telefontid.

Tack för alla svar ni gravidos där ute!

Förresten, känner man när bebisen börjar lägga sig till rätta? Det känns som om den ligger med ett par knivar och försöker hugga sig ut där nere. Ooooooh det gör så förbenat ONT! mamma mia....

• Idlur

Pratade nyss med barnmorskan och hon sa att man får ofta ökad törst pga att det bildas nytt fostervatten hela tiden, blodet ökar, pulsen, osv, och att man lagrar vätska. Det var helt normalt sa hon. Men att vi ska kolla sockret vid mitt nästa bm besök, fast det gör man ju alltid =)

Verkade inte vara någon fara iaf...Skönt!

Svar på tråden Varför är jag så törstig??