• Anonym (bugaboo)

varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!

Som rubriken lyder, Varför snålar vissa när det gäller att köpa barnvagn?

Nu är detta mest riktat till dessa som använder barnvagn mycket och ofta.

Varför snåla och köpa ett fult åbäke som är använt av flera ungar innan ditt?
    Är det så svårt att spara ihop iaf en femhundring i månaden under graviditeten så kan du få en rätt så okej vagn för det priset.

Jag var student och hade csn och lyckades spara ihop 1000:- i månaden och sedan la jag till drygt 2000:- efter förlossningen och fick mig en fräsch och ny bugaboo.

sedan ser jag folk som jobbar och har råd och kör runt i teutonia vagnar från 1800 talet typ som 2-3 ungar använt innan och som dessutom är otymplig och galet ful och man kan inte låta bli att undra, varför? Varför inte ge lite extra på nåt man använder mycket för de kan omöjligtvis tycka att den vagnen är snygg även om de säger "att den duger"..

eller varför köper man B märken som ABC design typ då dessa har OTROLIGT dålig kvalitet. Köpte en sådan åt sonen bara för vi skulle på semester och vagnen blev helt obrukbar och skranglig efter 2 veckor!!

jag fattar inte..

• Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!
  • yodi

smaken är som baken ts, det du tycker är fint behöver inte jag tycka är fint och tvärtom.

när jag köper en vagn så tar jag en som jag tycker om och som jag anser passar våra behov, sen vad andra tycker om den bryr jag mig inte om.

och alla gillar inte buggaboo

jag funderade på en för några år sedan då jag gillade iden med att kunna byta tyger och färger på vagnen.

men dels så läste jag att det var relativt många här på fl som upplevt att handtagen kunde glida när man skulle i och ur bussar och då vi åker mycket buss så var det ett stort minus för vår del.

när vi sedan var och tittade på en och jag fick känna och klämma så kände jag att det inte var en vagn för oss utan det blev en Emmaljunga i stället.              

• soffipropppropp

Alla har vi olika smak! Jag snålar inte när det gäller vagnar men jag bara älskar dessa underbara retrovagnar som finns! Har en Brio-78 och när jag t.ex ska handla lite mer så är den så bra med sin stålkorg under där man inte behöver plocka ut varorna ur påsen för att få in dom under vagnen.
    Så det handlar inte om ekonomi här utan att jag tycker en retrovagn är mer praktisk och vackrare! {#emotions_dlg.flower}

• Mor till Ella

Jag bara älskar familjens brio kombi rutig från 94. Min minsta dotter var 9 barnet som använde den. Vi har haft den som liggvagn inne. Det är jätteskönt gung när man kör den. Vagnen är i jättefint skick då den är pedantisk skött och mest använd som innevagn. Nya lufthjul köptes 2003 till den.

• Eerie

ptja, jag tycker dels sånadär trehjuliga upphöjda roterande helveten är så fruktansvärt fula, jag har ingen lust att lägga idiotmycket pengar på något helt i onödan och jag bor på landet, så en vagn med roterande kundvagnshjul hade inte fungerat ändå då det till stor del är grusvägar här, vi köpte en stor, stadig emmaljunga edge duo i stort sett i nyskick begagnat för 3000 spänn och det var perfekt för OSS.

varför tror du att alla har samma behov, smak och prioriteringar som du, ts?

• daxförnästa

ts varför köper du en rymdfarkost utan fullt liggläge till en bebis? smaken är som baken. viktigaste för mig när jag köper vagn är att se är rymliga, mjuka och har fullt plant liggläge. sen gärna 3 hjul. om den är ny eller gammal spelar mindre roll, nu råkar de ha blivit 3 nya vagnar. brio happy, emmaljunga cangaroo och sedan brio spin pga av deras funktion ej märke.

• LH89

Jag köper endast nya vagnar för mig är det viktigt att vagnen både är snygg och praktisk... Men alla tänker inte så. Orka störa sig på skit saker haha

• Zayco

Jag lägger pengarna på en vagn som jag tycker är bekväm, bra kvalité, snygg och bra recensioner. Och det viktigaste, att den passar mina behov. Vara flexibel att ta med, inte väga för mycket osv.

Jag tycker att för det första är bugaboo skitfula. Klart man har råd att köpa en sån, som du säger, du själv som är fattiglapp hade råd med en bugga. Men jag skulle ALDRIG lägga mina pengar på en ful vagn eller för att vara statuskåt som vissa andra.

Varför kan DU inte acceptera att alla har olika smak på vagn? Finns många som inte ens använder barnvagn och kör på bärsele istället, eller som bär sina barn själva. Jisses, man är ju inte handikappad. Det är en smidig grej att ha vagn för vissa helt enkelt, och alla har för fan inte samma smak? Fy fan vad tråkigt ifall alla skulle strosa runt med en jäkla bugga..  

• vincere

Haha vad roliga ni är. Det är ju bara en vagn... Smaken är som baken, delad! 

• soffipropppropp

Kan inte låta bli att skriva en till sak (ja det är för att retas {#emotions_dlg.djavulsk}
    Vet du vad min dotter har för kläder? Jo b.la massa retro från 70-80 talet efter mig, syster min, kusiner mfl och de är hela, rena och fina! Älskar att shoppa kläder på second hand också Flört
    Men någon måste ju köpa allt nytt så jag kan köpa det på second hand så det är bra att vi alla är olika!
    Trevlig helg!

Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!