• sextiotalist

Min dotter "teasar" min pojkvän!

Vänd på det, fråga henne vad hon skulle tycka ifall du gjorde detsamma inför hennes vänner, prata med henne om respekt, att inte tvinga sig på andra sin nakenhet.

Jag tycker också, ifall hon tonårstrotsigt svara emot gör klart för henne, att hon skall vara klädd utanför sitt rum.
    Men verkar det inte fungera, då gör du helt enkelt så att du har på dig endast trosor och BH när hon har sina vänner där och fattar hon inte, så upplyser du att nästa gång kommer du även tala om att det är hennes klädsel när du har dina vänner hos dig och uppfattat det som att det är det som gäller numera.

• sextiotalist

Jag var nog också lite ute efter att få fram det pinsamma i det hela. Men som du skriver, det är mest bara pinsamt och mest för dottern, det hon gör är inget minne som hon vill ta fram om 10 år precis

• sextiotalist
    Anonym (ignorera) skrev 2010-09-28 12:19:06 följande:

Nej, kommer hon med direkta fysiska närmanden så ska han ju absolut säga ifrån på skarpen!! Det är självklart inte ok.
    Men jag undrar ändå varför det inte skulle vara ok att gå klädd som man vill i sitt eget hem. Jag går själv ofta runt i bara trosor och t-shirt hemma. Nu har jag ju visserligen hämningar och klär på mig när det kommer gäster, men familjen räknar jag inte som "gäster" och jag vet faktiskt inte om jag skulle se mammas nya kille som gäst heller, speciellt inte om han har funnits med i bilden ett tag och är där mycket. Skulle ni reagera lika om det var tjejens pappa det handlade om? Att hon vågar gå runt i trosor och t-shirt eller med bara handduk hade för mig betytt att jag kände mig trygg med honom, att jag såg honom som just "mammas kille" och inte "en kille". Men det är jag det, jag känner ju inte ts:s dotter.

Vi går inte omkring i underkläder hemma hos oss, ännu mindre när sambons barn var hos oss varannan helg. Inte ens dom gjorde det.
    Nej, det är inte alls naturligt i alla familjer att man går omkring lättklädd. Om man inte är uppvuxen med sådant, då är det mycket besvärande med detta.
    Som sagt var, jag tror flickan är ute och testar gränser helt enkelt.
Svar på tråden Min dotter "teasar" min pojkvän!