• LadyLi

Hur fan kan man betala 300 spenn för en body?

Hur kan man slänga ut 300 spenn för en body?

Jackor förstår jag eller skor...och sånt man använder mycket på dagis tex.
    Men en body??
    Har folk blivit helt knäppa? Handlar det då inte igentligen om att man handlar på eget begär?
    För barnet skiter väl i om bodyn kostar 300 spenn på NK eller 40 spenn på HM.

Jag förstår inte den här köpmanin som råder i vårat samhälle..och vad ger man för bild till sina barn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-30 10:25
    ok,Tack för alla svar. Folk är olika helt enkelt och prioriterar prylar högre än vad jag trodde.
    Kanske är därför som folk även måste jobba extremt mycket för att de ska ha råd med sina liv och därför måste jobba så mycket och ha ungarna på dagis mellan 7-17.
    För vissa alltså.

Det här ämnet är intressant och jag är oerhört fascinerad.
    Tack även till dig som korrigerade min usla stavning:)
  • Svar på tråden Hur fan kan man betala 300 spenn för en body?
  • babbelina

jag har inga problem med att köpa dyra barnkläder, tycker inte att 300 för en body är hutlöst OM det är en body jag tycker om. Nu har jag dock slutat handla dyra "fina" kläder eftersom sonen vill bestämma själv och tycker att min smak är värdelös , så nu är det HM, lindex spindelmannen, blixten och bilar för hela slanten här hemma.

• Heavenlyfaith
    http://www.exklusivabarn.se/showitem.htm?id=BRY0015&store=

Hittade dessa, 500kr för ett par strumpbyxor. Det är fascinerande
    Jag har såklart råd, allt handlar om prioriteringar... Skulle själv ALDRIG prioritera något liknande men dömer heller inte den som väljer att göra det.
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • stariz

mmm självklart skulle jag köpa en massa dyra kläder om jag hade råd! Varför inte? Jag älskar Lundmyr kläderna. De är förvisso inte så dyra. Några plagg kommer jag köpa där bara för att jag tycker de är såå fina. Kommer nog också köpa något snyggt från Molo för de är så fina.

Har förövrigt både köpt och fått en massa begagnat också.

Vi köper ju fina kläder till oss själva, varför ska då inte våra barn ha samma kvalite föresten?

• S vali s
    GrönaDruvan skrev 2010-10-01 12:58:59 följande:
    Nu har jag bara läst några inlägg, men jag reagerar!!! Jag ger blanka fan i om folk köper dyrt eller billigt, jag köper själv både och, men mest på lindex, h&m osv..

Det jag reagerar på är att folk skriver att de vill klä sina barn fint. Så ni tycker alltså att vi som köper kläder på tex h&m klär våra barn fult??
    Sen att så många säger att de håller bättre. Visst... det kanske de gör, men allvarligt, hur länge har man en body? En body har man oftast bara upp till storlek 74, möjligtvis att vissa använder upp till 92, men barn växer som 17 i den åldern, så hur länge har ni dom? De bodysar jag köpt har INTE tappat formen eller blivit mer slitna än de jag köpt för dyrare pengar. Det är lite skitsnack till viss del det där. Min son har haft samma storlek i max 2 mån, och då han var en extrem kräkbebis så tvättades det OFTA!

Säg som det är istället. Ni köper ´dyra kläder för att folk ska se det. Jag tror det är så i många fall. Det finns hur mycket kläder som helst som är nästan kopior av de dyra kläderna, men nä, det sitter ju inget märke på..

Visst, jag kan köpa dyra kläder, men en body för 300 spänn är ju weird!!
    Jag bryr mig överhuvudtaget inte om hur andra klär sina barn eller lägger någon värdering i det. Jag köper kläder jag tycker är fina till min dotter och oftast är det i ¨någon annan affär  än tex HM - därmed inte sagt att kläder från HM är fula, de är bara inte i min smak
    Den late får brått när det blir kväll
  • Stargirl
    Mirva skrev 2010-09-29 22:32:43 följande:
    Ja det var en oerhört dum fråga. Det är väl självklart att det finns bodyr runt tusenlappen. Hade väl inte tänkt att de finns i Sverige. Efter att ha kikat både på burberrybodyr och armanibodyr är jag helt säker på att jag inte skulle köpa någon av dem även om jag badade i pengar, lika lite som jag skulle köpa en hm-body nu. Visst, det syntes att det var kvalitet och snyggt skrädderi, men det ska vara snyggt också. Dessutom var de könsstereotypa. I så fall skulle jag köpa från mindre svenska barnklädesmärken som har en del snygga kläder, ifall jag nu badade i pengar och ville lägga en slant på snygga barnkläder. Kanske skulle jag ändå köpt billigt och donerat mer till Läkare utan gränser så att några fler barn skulle överleva.
    Det tror jag inte en sekund på att om du hade mer pengar skulle du skänka bort dem i välgörenhet. Så säger bara fattiga människor för de vet att de aldrig har de pengarna att skänka bort.
    Vad vet du förrestem om till vem och vilka vi donerar pengar? Vissa har kanske råd med både en 1000 kronors body OCH välgörenhet....
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Mirva
    Stargirl skrev 2010-10-02 17:24:06 följande:
    Det tror jag inte en sekund på att om du hade mer pengar skulle du skänka bort dem i välgörenhet. Så säger bara fattiga människor för de vet att de aldrig har de pengarna att skänka bort.
    Vad vet du förrestem om till vem och vilka vi donerar pengar? Vissa har kanske råd med både en 1000 kronors body OCH välgörenhet....
    Var har jag skrivit att ni inte donerar pengar? Var har jag skrivit att jag inte donerar pengar? Jag donerar pengar varje månad. Självklart skulle jag donera mer pengar om jag hade mer pengar.

Det skulle vara en fördel om du läste inläggen innan du svarar.

Jag skrev:
    "I så fall skulle jag köpa från mindre svenska barnklädesmärken som har en del snygga kläder, ifall jag nu badade i pengar och ville lägga en slant på snygga barnkläder. Kanske skulle jag ändå köpt billigt och donerat mer till Läkare utan gränser så att några fler barn skulle överleva."

Alltså OM jag hade mer pengar och skulle köpa dyrare barnkläder har jag förstås möjlighet att betala ännu mer till välgörenhet än vad jag gör i dag, men som jag skrev KANSKE jag ändå köpt billigt och donerat MER till Läkare utan gränser så att några fler barn skulle överleva.
  • Pyreluringen

Det finns en del som säljer sina begangnade kläder på tradera och andrahandsvärdet är betydligt bättre på vissa dyrare märken.

• lokisse

köper mycke ekologiskt och där är det inte ovanligt att jag betalar 200-300 för en body

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • cs68
    Stargirl skrev 2010-10-02 17:24:06 följande:
    Stargirl; You go girl !!!

Det sköna med det hela är att jag HAR pengar så jag kan VÄLJA om jag vill köpa en dyr eller billig body - och då väljer jag ju givetvis den dyra :-P!
  • Mirva
    cs68 skrev 2010-10-06 14:18:39 följande:

Det sköna med det hela är att jag HAR pengar så jag kan VÄLJA om jag vill köpa en dyr eller billig body - och då väljer jag ju givetvis den dyra :-P!
    Du missade visst mitt svar...
  • Stargirl
    cs68 skrev 2010-10-06 14:18:39 följande:

asg, men alltså ibland säger man saker som man kanske inte borde. Jag kan också välja att både shoppa och donera pengar och ändå ha kvar.... men det är mina pengar som jag förtjänat genom hårt arbete.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Mirva
    Stargirl skrev 2010-10-18 09:27:36 följande:
    asg, men alltså ibland säger man saker som man kanske inte borde. Jag kan också välja att både shoppa och donera pengar och ändå ha kvar.... men det är mina pengar som jag förtjänat genom hårt arbete.
    Eh? Du förstod inte mitt inlägg...
  • Mirva
    Stargirl skrev 2010-10-18 09:27:36 följande:
    Vem har sagt att man inte skulle kunna shoppa och donera pengar och ändå ha kvar? Tyvärr är inte alltid innehav av mycket pengar en markör för intelligens och läsförståelse.
  • Förväntansfull0406

Oj jag köper gärna svindyra kläder till mina barn, Min sex åriga dotter har en Armani klänning.

Har ett paket som står och väntar på min bästa vän sedan 15 år, hon ska föda precis vilken dag som helst. I paketet ligger bla Paul Frank Boddy för lver 300 kr. Napp band och "haklapp" från Elodie Details. Och ett "spa kitt" till henne. Fan hoppas hon inte läser tråden???

• Förväntansfull0406

Jag glömde säga att jag INTE köper detta till mina barn för att de ska må bättre eller att JAG ska må bättre.

Jag tycker det är kul att handla bara, och till 90% köper mina kläder till dom på H&M och Kappahl, men då o då blir det ett par byxor från Nova, eller annat lite dyrare. Jag vill att mina barn ska få en stil och inte ALLTID se ut som alla andra barnen i skolan. Men det behöver inte vara SÅ dyrt.

• Livisu

Det är väl troligtvis samma människor som köper handväskor och skor för flera tusen åt sig själva. Det finns säkert många som tycker att 40 kr är mycket för en body och som inte förstår hur man ens kan handla kläder åt en baby när det finns så mycket man kan ärva från andra eller sy själva. Allt är relativt, kära fröknar, alla föräldrar jobbar inte inom vård och omsorg och tjänar 20 000...

Svar på tråden Hur fan kan man betala 300 spenn för en body?