Inlägg från: millihenry |Visa alla inlägg
  • millihenry

Ensamt

Jag förstår precis vad du menar. Är visserligen halvtidspappa, men känner mig ofta väldigt ensam ändå. Känns extra mycket just nu då hösten och kylan kommer och man inte har någon större lust att vara utomhus och frysa. Lördag idag och massa mys med lillkillen, men snart somnar han och vad gör man då? Har inga vänner med barn heller så den räddningen har man inte heller. Tv och internet blir ens tidsfördriv och det känns inte så konstruktivt.

• millihenry

Visst är ensamheten på helgkvällar inte speciellt kul, men jag lider tyvärr av den på dagarna på helgerna också. Har som sagt knappt några vänner med barn (inga nära i alla fall) så att fylla ut alla helger med kul saker att göra för lillkillen är inte alltid helt lätt. Som idag, vad ska man göra? Vi får gå ut och åka lite sparkcykel, kanske till parken en sväng. Men sen då? Man får ju onekligen känslan av att man är otillräcklig för sin son ibland.

Ja ja, nu ska man inte bara sitta och gnälla. Man får vara glad åt det fina vädret istället och passa på och njuta av att man faktiskt kan vara ute och få lite solsken på sig. Så nu ut i solen med glatt humör! Glad

• millihenry
    Cee skrev 2010-10-17 10:59:30 följande:
    Vet vad du menar.. har heller ingen att umgås med.. längtar till helgerna i veckan för att man är trött... men när helgen väl kommer så kan den vara väldigt tuff.. spec när man i jobbet får höra vad alla andra ska hitta på och vad de ska mysa med för gott osv.. saknar den där familjekänslan ngt enormt!!  O tyvärr så kan jag, precis som du känna mig otillräcklig för min dotter.. o att gå till parken själv är inget roligt, jag får ingen motivation att vara rolig o leka med henne på samma sätt som om man varit ngr stycken som gått dit..  Skulle vara en tusen ggr bättre och roligare förälder med betydligt mer upptåg och motivation för min dotter om jag haft fler vänner runt mig och ännu mer med en partner att dela livet med :S
    Var finns du? Hojta till så hittar vi på något tillsammans.

Nu är vi i alla fall på väg till ett lekland så han får leka med lite barn. Själv får jag sitta  med en kopp kaffe och titta på. Ska inte vara martyr här, det kan vara rätt skönt det med. Hoppas alla har en bra dag!
  • millihenry

Aj då. En bit att åka med andra ord. Bor själv i Sthlm. Sitter på leklandet med min kaffe nu iallafall och det känns bra att han får leka av sig lite.

• millihenry

Fick känna på det där om att man känner sig rätt ensam även på ett ställe med massa barn och vuxna Cee. Alla, och jag menar verkligen alla, var ju där som familjer och hade det bra. Kände mig som ett freak som satt ensam vid ett bord och drack kaffe samtidigt som jag försökte se upptagen ut genom att surfa på mobilen. Ja ja, det viktigaste var ju att lillkillen fick leka av sig och träffa lite barn.

Hoppas konflikten löst sig för dig och lilltjejen Cee. Jag tänkte också göra lite pannkakor ikväll, med glass. Var tvungen att muta med det för att få hem honom från leklandet. Glad Ha det så bra nu allihopa!

• millihenry

Så var det lördag igen och här sitter man. Grabben ska snart nattas och efter det blir det väl att slökolla på tv och slösurfa på internet.

Ja, vad ska vi göra åt detta Stina Su? Vill ju inte tränga mig på hos min bror varje helg så killen får leka med hans barn, men imorgon måste jag banne mig. Får sån prestationsångest varje helg jag har grabben för att jag inte kan komma på något kul att göra. Man vill ju vara den "roliga pappan" men det är banne mig inte lätt.

• millihenry

Ser ett försök att få nytt liv i tråden här. Jag finns kvar i alla fall och försöker desperat komma på vad jag ska göra i helgen med grabben. Blir väl badhuset kanske och sen får vi se. Vad fyller alla andra sina helger med barnen med?

• millihenry

Ja, inte är det lätt inte. Önskar att jag kände lite singelföräldrar jag med men det är verkligen bara jag. Man vill ju att lillkillen ska ha några barn i hans egen ålder att leka med på helgerna men det är inte helt lätt. Man får hänga på lekland helt enkelt. Men det är ju just det där att man inte har någon att prata med efter han lagt sig på helgerna som är lite av ett problem. Har visserligen kompisar över ibland som inte bryr sig om att vi bara är hemma,  men de är ju inte så sugna att vara hemma hos mig bara för att hålla sällskap, de vill ju göra annat kul också. Nu ska jag inte tycka allt för synd om mig för jag får ju göra vad jag vill 50 % av tiden i alla fall och tur är väl det. Skrattande

• millihenry

Jaha... Bara melodifestivalen att titta på när grabben sover. Nä, nu är jag less på detta. Var är min framtida fru?

• millihenry

Äsch, nu får vi gaska upp varandra lite här. De som inte klarar av att man har barn ska man väl helt enkelt ignorera. Har väl själv insett att man får kika efter någon som redan har barn. Det verkar vara det enda sättet att få förståelse för hur man är tvungen att leva sitt liv. De som inte har egna barn kommer nog aldrig förstå förrän de sitter med ett barn själva.

Vi får gå ut på jakt tillsammans Cee. Skrattande

• millihenry
    Cee skrev 2011-03-02 19:26:44 följande:
    Jag har juh som sagt tyvärr problem med dem som har barn också..för de har bara på halvtid o vill då vara fria från barn. O jag har barn på heltid o då kan jag aldrig följa med när de ska hit o dit på diverse saker.. o då räknas jag bort rätt snabbt till förmån för ngn som kan göra vuxensaker Obestämd

Har gett en man 6 mån nu... o han e fortfarande inte riktigt redo.. o det dyker juh upp en o annan halvtidsmorsa som försöker fånga honom, o de kan juh då också vara med på diverse fester, bjudningar och aktiviteter... jag har inget att sätta emot.. o han vill juh vara fri när han kan :S
    Hmm... Ja, jag förstår ditt dilemma. Men å andra sidan finns det ju faktiskt män som accepterar att det är precis som det är för dig. När ni sedan varit ett par en tid och han fått en bra relation kan han faktiskt ta barnet om du vill göra något också. Nu är ju visseligen problemet att ni inte kan göra saker tillsammans utan barn. Men barnet blir äldre och barnvakter blir lättare och lättare att ordna. Din nya karls familj kanske ställer upp? Jag vet att man lätt blir lite negativ, det är jag med, men man får försöka gaska upp sig genom att tänka positivt. Tyvärr får man också tänka ganska långt in i framtiden, men ljuset finns där! Skrattande
  • millihenry

Nej nej, inte hoppa på oss karlar här. Skrikandes Jag har upplevt, och upplever, exakt samma sak som ni beskriver, men får precis det där från tjejer. Ni är inte helt lätta att tas med ni heller när allt kommer omkring. Antar att du inte menade att ALLA karlar är värda att kalla "jäkla karlar" och jag vet att alla tjejer inte är dåliga tjejer. Förstår ändå din känsla så jag säger "jäkla tjejer" helt enkelt. Glad

Svar på tråden Ensamt