phillie12 skrev 2010-10-29 12:11:17 följande:
Hej igen Artax!
Svarar här igen på din fråga, istället för i den andra tråden! ;)
Idag var vi ju på möte hos andrologen och då fick vi konstaterat manlig faktor och att det berodde på pungbråcket min man hade som liten och opererades för. Läkaren gjorde ultraljud och allt på honom och sa att han (min sambo alltså) hade haft tur ändå och att sådana här skador kunde vara MYCKET värre. Så allt snack om att pungbråck inte påverkar fertiliteten är ju bara BS! Däremot var det INGA fel på sambons hormoner och TROTS att vi hade 0 % normala spermier och INGA som simmade framåt var det inga fel på själva generna i spermierna, vi har undrat lite över det, och det betyder alltså att vi kommer få perfectly good ungar ändå, men med hjälp på traven via IVF dårå! :) Så no worrys!
(Jepp, det var längesen jag kände mig såhär glad och upplyft och lättad, trots beskedet, men det betyder ju iaf att vi äntligen kan få hjälp!)
Fan jag har tänkt på det alltså! hur kan man operera och inget händer liksom, eller att det inte ens skulle finnas en risk att det går åt helvete om man säger så.
Skönt att ni fått hjälp och UNDERBART att ni kan få biobarn utan större problem om man nu kan säga så!
Vi har ju fortfarande inte fått svar på första provet och jag frågade om det behövdes ett andra men fick inget svar, sjukt dåligt! men vi ska dit den 10de november så då kommer vi förhoppningsvis få lite svar..
Har ni fått ställa er i kö nu då?
förstår att du är glad, hur konstigt det än är.. ;) huvudsaken är ju att man kan få barn sen om man behöver hjälp eller inte gör faktiskt inte mig någon skillnad.. ;)