• Färna

Elitserien 2010 / 2011 !

Så, då har äntligen hockey säsongen dragit igång igen!

Har kan alla som vill prata om ES 10/11 samlas och prata om omgången som varit/som kommer och om det kommande slutspelet samt kvalserien.. :)

Hoppas vi blir många!:D 

• Svar på tråden Elitserien 2010 / 2011 !
  • benel

hehe, yeye, man lever länge på gamla vinster.

haha, allvarligt? är inte det Aningen barnsligt ? .. hmm =)

• Färna

Ja det gör man!

Det är sant och jag tycker det är riktigt bra gjort!

Vi heter AIK och inte Solna AIK, Gnaget eller AIK Solna, däremot så blir vi kallade för Gnaget! Skellefteå heter inte AIK men använder ett varuskyddatnamn (AIK har tagit/gjort/ansökt om ensamrätt på namnet AIK, alltså enbart AIK, och fått det godkänt!) vilket ä r fel! Så dem som är barnsliga är saik i den här frågan! tror inte dem vill bli kallade för SAIK på hovet heller! För dem heter ju Skellefteå AIK, inget annat!

Har f.ö en historia om då jag satt på ett TM företag, och då kom Skellefteå AIK upp och självklart ringde jag dem.. "-välkommen till AIK!" sa den som svara, jag sa ; "-då har jag nog kommit riktigt fel?! Jag skulle till Skellefteå AIK!"
    "-då har du kommit rätt!" "-du sa ju AIK? Det finns bara ett AIK och dem finns i Stockholm....." hon svarade aldrig efter de så jag lära fråga efter kontaktpersonen som jag sökte efter!

• benel

Haha, den sista kommentaren var klockren :D

Men .. ikväll smäller det .. mitt tips, Luleå vinner 4-2.

• Färna

Haha jaa!

Hmmm! Lite jämnare blir de nog, 2-2, 3-2 efter sd eller 1-2!

Ska bli spännande att se !

• Färna

Efter en match på NHL 11 säger jag 4-3 till Gnaget! hahaha

• PH74
    Färna skrev 2010-10-03 22:44:17 följande:
    Vi tog guld i sista omgången förra året och håller oss kvar genom att slå åff borta i sista omgången i år!
    Du har f-n i mig nerver av stål som lugnt inväntar sista omgången   Gällande hockeyn, Frölunda ser mer och mer ut som MIF för några år sedan, med en dyr trupp som mest ser omotiverade ut. Tror dock att samtiga ES-lag kan vara ganska lugna att hänga kvar, skillnaden mellan ES och AS verkar vara större än någonsin.
  • Gizmo007

En enkel vinst för Luleå, tur att AIK hade Fasth annars hade det stått både 3-0 och 4-0......
  • Färna

Haha tack!

Man kan inte köpa sig till hjärta, och Frölunda har väl ett av Sveriges bästa juniorlag? Hade jag bestämt så hade jag plockat upp lite junisar!:)

Hoppas på det sist nämnda!:) kvalserien är en pest hur som helst!:/ magsår från början till slut!:)

• Färna

Nu ska vi inte överdriva gizmo007!:p hade de inte var för AIK så hade det slutat 0-0!;)

Svar på tråden Elitserien 2010 / 2011 !