• Bedan

"Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!

honkie skrev 2010-09-29 23:48:34 följande:
    jag tänker och tänker och tänker så det knakar... sen frågar jag mig själv vad som är den känsliga skillnaden mellan generande hårväxt och hängiga blygdläppar. vad är skillnaden mellan att skära upp magen för att dra ut kukbenet (?) ett par ytterligare centimetrar så att den blir någon centimeter längre i slakt tillstånd och skära bort hud från fittan? och hur skiljer sig en omskärelse från en blygdläppsförminskning?
    Skillnaden mellan omskärelse och blygdläppsförminskning? Menar du skillnaden mellan kvinnlig omskärelse och blygdläppsförminskning? Då är väl den enda skillnaden att man även skär av klitoris och ibland (den grövsta formen) syr ihop hela skiten så det bara blir litet hål att kissa och få  mens ur.
    Menar du skillnaden mellan manlig omskärelse och blygdläppsförminskning så är skillnaden att blygdläppar är känslig slemhinna och en del av könet som har sexuell känsla. De sväller när man blir upphetsad o.s.v. medan förhud är vanlig hud som mest är till för att skydda ollonet där den främsta av mannens sexuella känsel finns.
  • Bedan
    Bedan skrev 2010-09-30 07:46:13 följande:
    Skillnaden mellan omskärelse och blygdläppsförminskning? Menar du skillnaden mellan kvinnlig omskärelse och blygdläppsförminskning? Då är väl den enda skillnaden att man även skär av klitoris och ibland (den grövsta formen) syr ihop hela skiten så det bara blir litet hål att kissa och få  mens ur.
    Menar du skillnaden mellan manlig omskärelse och blygdläppsförminskning så är skillnaden att blygdläppar är känslig slemhinna och en del av könet som har sexuell känsla. De sväller när man blir upphetsad o.s.v. medan förhud är vanlig hud som mest är till för att skydda ollonet där den främsta av mannens sexuella känsel finns.
    ALLTSÅ är blygdläppar INTE hud i fittan. Slemhinna är nått heeeeeeeeelt annat än hud!
  • Bedan
    honkie skrev 2010-09-30 10:02:27 följande:
    jag menade manlig omskärelse och antagligen har du rätt i att det inte bara är lite hud, jag är kille så jag har egentligen ingen aning om hur det känns i de inre läpparna eller om en förminskning ens skulle påverka känslan. däremot kan nog de flesta omskurna män (som omskurits under vuxen ålder) intyga att en hel del känsel tappas då förhuden skärs bort. jag har läst undersökningar som menat att uppemot 30-40% av känseln försvinner, men hur ska man egentligen kunna bevisa det? men jag står på mig, den manliga omskärelsen är näst intill identisk med den kvinnliga blygdläppsreduktionen. och eftersom de flesta män knappast går och beklagar sig över sin förhud så tror jag att det är dags att kvinnor att göra likadant, för vem fan bryr sig egentligen?
    Men det har ju inte med förhuden i sig att göra utan att ytan på ollonet blir härdad av att förhuden inte är där och skyddar, inte för att man skär bort ett viktigt njutningsorgan.
    Jag är förövrigt totalt emot omskärelse av pojkar ifall det inte behövs i medicinskt syfte eftersom jag tycker det är fruktansvärt integritetskränkande. Dock står även jag på mig och fast vid min övertygelse att det inte kan jämföras med blygdläppsreduktion. Utom möjligtvis i USA där pojkar ofta omskärs av estetiska skäl, där kan man göra en jämförelse men det är enligt mig inte ingrepp som kan jämföras så att man kallar dem identiska. Möjligtvis om man hade karvat på ollonet, men det gör man ju inte.
  • Bedan
    honkie skrev 2010-09-30 10:14:56 följande:
    men det är väl precis samma sak då känseln påverkas? och eftersom man inte skär bort hela läpparna så skulle jag nästan vilja säga att en manlig omskärelse är värre.
    Det är din åsikt, du har din, jag har min. Jag anser att det är en stor skillnad på vad som görs p.g.a. föräldrar som ingår i en grupp med kollektiva vanföreställningar (även kallat religion) och på vad som görs för att någon pekat och skrattat åt en persons underliv. Sen är det ju faktiskt så att bara för att man inte skär bort allt betyder det inte att man inte förlorar känseln i allt. Min mamma har t.ex. gjort en bröstreduktion för lite över 50 år sen. Jag kan ju säga att hon har stor del av brösten kvar inklusive bröstvårtor, men hon har ingen känsel i stora delar av dem. 
Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!