• Styvmamma88

"Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!

Jag sitter och tittar på ett program på kanal 4+ om den perfekta vaginan, det börjar bli allt vanligare att man opererar underlivet så det ska bli perfekt. Hur sjukt är inte det? Det finns inte ett underliv som är likt något annat. Hur långt ska det gå egentligen? Bröstförstoring, hel-vaxning och nu kosmetisk-kirurgui i underlivet, när ska man få se ut som man är född att göra? Varför är det så att det bankas in i kvinnor att man inte är perfekt som man är? Att man måste lägga sig under kniven för att se ut som så många andra?
    Jag blir så otroligt ledsen, jag har själv undrat om man ser "okej" ut där nere, jag har skämts så över att visa mig innan jag fick se en utställning när jag va 20 (!!!) på olika underliv och fattade att jag var helt normal. Tycker så synd om dom kommande generationerna och hur långt idealet kommer att gå.

• Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!
  • gullican

Jag såg också programmet när det först visades förra veckan. Dock tycker jag att det var bra att programmet visades då det ju just visade det här med att alla ser olika ut. Likaså tror jag att de närgångna bilderna på operationen den unga tjejen gjorde kan ha en avskräckande effekt på åtminstone några av de unga osäkra tjejer som tror de är fula och onormala i underlivet.

• Momat

Jag håller med dig helt! Kräks på de sneda skönhetsideal som råder nu, och hur vinklat allt är i media... man gråter nästan när man tänker på hur jobbigt det måste vara att växa upp som ung flicka/kvinna idag.

• Styvmamma88
    gullican skrev 2010-09-29 20:37:11 följande:
    Jag såg också programmet när det först visades förra veckan. Dock tycker jag att det var bra att programmet visades då det ju just visade det här med att alla ser olika ut. Likaså tror jag att de närgångna bilderna på operationen den unga tjejen gjorde kan ha en avskräckande effekt på åtminstone några av de unga osäkra tjejer som tror de är fula och onormala i underlivet.
    Ja programmet i otroligt bra! Ja när man fick se läkaren skära av blygdläppar fick mig att titta bort :-/
  • tii

Jag såg den förra veckan. Tycker också det är helt sjukt.

Dock hade jag lite svårt o käka pizza för ett par dagar sedan, då skinkan såg ut som tjejens avskurna blygdläppar. Kräks Haha.

• Empiiis
    Styvmamma88 skrev 2010-09-29 20:40:22 följande:
    Ja programmet i otroligt bra! Ja när man fick se läkaren skära av blygdläppar fick mig att titta bort :-/
    Jag skrek AAAAHHHHJJJJ.
    Alla ser olika ut och borde vara stolta över att inte se likadana ut.
  • Styvmamma88

Jag har sådan lust att bli föreläsare om detta, alltså att alla underliv ser olika ut och att man ska vara nöjd. Gud vad det hade behövts för unga tjejer i högstadiet!

• Styvmamma88

Oj, inlägget är läst 144 gånger men så få som kommenterat Kan inte ni killar som läser kommentera vad ni tycker.

• Denebola
    Millan83 skrev 2010-09-29 20:42:34 följande:
    Roliga hantverkare där... =(
    Eller hur. Framförallt härskartekniken han använde när hon sa att han var sexistisk. Ignorerade hennes kommentar fullständigt och började prata om fuktskador eller vad det var.
  • Millan83
    Denebola skrev 2010-09-29 21:20:19 följande:
    Eller hur. Framförallt härskartekniken han använde när hon sa att han var sexistisk. Ignorerade hennes kommentar fullständigt och började prata om fuktskador eller vad det var.
    ja vidrigt! Riktigt vidrigt! Undrar hur hans dolme såg ut liksom! haha! Undrar om han skulle göra om en tjej klagade på hans petterniklas!
Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!