DorisD skrev 2010-10-01 20:34:39 följande:
Varför jag vill känna mig fräsch, snygg, attraktiv? Ja inte är det för att jag vill attrahera män och få någon sorts bekräftelse genom det. Jag opererade brösten av samma orsak som jag har en viss frisyr, målar mig på ett visst sätt, har de tatueringar/piercings och kläder jag har. Det är för att jag mår bra av det, för att jag mår bättre när det är lättare för mig att hitta kläder som sitter bra och som jag trivs i.
Intressant att du påstår att jag "omedvetet" egentligen gör det för att män ska ge mig bekräftelse. För det borde någonstans förutsätta att jag inte fick tillräcklig bekräftelse av män innan jag opererade mig och att jag nu upplever en skillnad. Vilket jag inte gör. Sen vet jag att det sätt jag ser ut, klär mig, har håret, målar mig, att jag är tatuerad också är oattraktivt i mångas ögon. Men det bryr jag mig inte om, för JAG trivs med det. Min upplevelse är också att heterosexuella män i regel gillar bröst, oavsett hur de ser ut eller vilken storlek. Min dåvarande sambo brydde sig inte ens att jag opererat mig, han tyckte mest det var jobbigt att jag var öm i ett par veckor.
Vidare är det intressant med just underlivsplastik. För mig veterligen finns det ingen "norm" för vad "alla män" anses gilla här i västvärlden då det kommer till blygdläppar, så som det gör då det gäller bröst. Eller?
Personligen är jag hemskt nöjd med mitt underliv. Men jag har full respekt för om någon inte är det och vill operera det. För sin egen skull. Jag är iof tatuerad på venusberget, och det gjorde jag efter jag träffat min man, och han var egentligen emot det. Så ingen annan man har ens sett det, bara kvinnor på gymmet typ. Och ändå så får det mig att må bra, jag tycker det är fint, trots att det inte ger mig någon som hest bekräftelse från män.
Är inte normen att fittan är liten, med små inre och yttre blydläppar, rakad och ljust rosafärgad? Det är så de flesta porrskådisar ser ut där nere.