• Lavish

"Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!

Jag måste faktiskt säga att jag aldrig begripit detta. Det är väl något fel på mig. Eller på alla andra då. För jag har ärligen aldrig ägnat hur en man ska uppelva mitt kön en tanke. Eller inte någon annan tanke än att han kommer vara glad över att få komma i närheten av det iaf. Och min fitta ser inte ut som en porraktris. Har heller aldrig fått höra annat än gott om den. Men å andra sidan skulle dom väl knappast våga säga något negativt

• Lavish
    Plantagen skrev 2010-09-30 20:32:02 följande:
    Tror nog inte man kåtar upp varandra och när man kommer till den punkten att man får se härligheten så stannar man upp och vrålar att muttan ser ut som en avdankad gammal plyshsoffa...

Nä, göka i mörker om man är rädd att någonting ska se ut som godzilla :D
    hahaha nä det ska rätt mycket till i det läget iaf för att utseendet på fittan ska vara orsak att åka hem istället?
  • Lavish
    Themis skrev 2010-09-30 21:42:51 följande:
    Helt sjukt vad människor kan fås till att tro är viktigt, vissa borde slängas ut i skogen utan vatten, el och mat en vecka så de får lite perspektiv.
    Ja det är ju väldigt olyckligt och lite svårt att förstå. Åtminstone om musen till att börja med befann sig inom det normala (vilket ju är ganska brett). Jag kan ju inte se annat än att det antingen rör sig om en person som ofta har sex med nya personer OCH är ganska osäker, eller om en person som är VÄLDIGT osäker.

Jag menar jag visar ju ändå inte muttan för någon som jag inte är kär i och redan känner någorlunda. Då har jag ju redan förtroende för den personen.

Det känns som ett väldigt otryggt liv att ha sex med många olika partners och samtidigt ha så lågt självförtroende att man oroar sig för vad dessa ska tycka om musens utseende.
  • Lavish
    VirrigaVerna skrev 2010-10-01 07:45:02 följande:
    Förhoppningsvis blir vi inte lika blaze den här gången utan fortsätter att diskutera och ifrågasätta om det verkligen är ok och framförallt varför och när det är ok.
    Förmodligen inte, tippar jag på
  • Lavish
    DorisD skrev 2010-10-01 20:34:39 följande:

Varför jag vill känna mig fräsch, snygg, attraktiv? Ja inte är det för att jag vill attrahera män och få någon sorts bekräftelse genom det. Jag opererade brösten av samma orsak som jag har en viss frisyr, målar mig på ett visst sätt, har de tatueringar/piercings och kläder jag har. Det är för att jag mår bra av det, för att jag mår bättre när det är lättare för mig att hitta kläder som sitter bra och som jag trivs i.

Intressant att du påstår att jag "omedvetet" egentligen gör det för att män ska ge mig bekräftelse. För det borde någonstans förutsätta att jag inte fick tillräcklig bekräftelse av män innan jag opererade mig och att jag nu upplever en skillnad. Vilket jag inte gör. Sen vet jag att det sätt jag ser ut, klär mig, har håret, målar mig, att jag är tatuerad också är oattraktivt i mångas ögon. Men det bryr jag mig inte om, för JAG trivs med det. Min upplevelse är också att heterosexuella män i regel gillar bröst, oavsett hur de ser ut eller vilken storlek. Min dåvarande sambo brydde sig inte ens att jag opererat mig, han tyckte mest det var jobbigt att jag var öm i ett par veckor.

Vidare är det intressant med just underlivsplastik. För mig veterligen finns det ingen "norm" för vad "alla män" anses gilla här i västvärlden då det kommer till blygdläppar, så som det gör då det gäller bröst. Eller?

Personligen är jag hemskt nöjd med mitt underliv. Men jag har full respekt för om någon inte är det och vill operera det. För sin egen skull. Jag är iof tatuerad på venusberget, och det gjorde jag efter jag träffat min man, och han var egentligen emot det. Så ingen annan man har ens sett det, bara kvinnor på gymmet typ. Och ändå så får det mig att må bra, jag tycker det är fint, trots att det inte ger mig någon som hest bekräftelse från män.

Är inte normen att fittan är liten, med små inre och yttre blydläppar, rakad och ljust rosafärgad? Det är så de flesta porrskådisar ser ut där nere.
  • Lavish
    Dorian Ertymexx skrev 2010-10-01 21:09:38 följande:
    Finns det verkligen normer kring det??? I had no idea...
    Helt ska den väl se ut som att den nästan inte existerar överhuvudtaget. Men detta hör ju självklart till samma ideal med silikonboobies, urblekt hår och överdriven stel makeup.  Det är väl den rent fysiska manifestationen av könsrollen? Mannen ska vara stor, brutal, aggressiv. (Då menar jag könet alltså) Kvinnan försvinnande liten, oskuldsfull, bräcklig.
  • Lavish
    DorisD skrev 2010-10-01 21:41:26 följande:
    Inte jag heller.
    Mitt dejtingex som älskade porr ville ha muffen hårig och med stora blygläppar. Och det var så tjejerna i hans filmer såg ut också. Där gick han bet på mig men han sa att det var ok. Så det var det nog. Trodde det fanns porr för alla "smaker". Men oavsett hur kvinnor ser ut i porrfilmer så har ju män en viss smak, precis som i kvinnor.
    Jo men självklart bara för att det finns en norm betyder ju inte det att alla vill ha det så. Det är inte alla som är sugna på smala tjejer med stora tuttar, platinablont hår och för mycket makeup heller. Men du menar att det inte heller motsvarar någon sorts norm för hur en sexuellt attraktiv kvinna ska se ut? (Åtminstone smal och storbystad)
  • Lavish
    DorisD skrev 2010-10-02 12:02:13 följande:
    Fast med den retoriken kan man tvinga igenom sin egen uppfattning som "norm" i allt. Jag upplever inte alls att det finns en norm kring hur kvinnors könsorgan på det sättet du upplever nej. Och jag anser inte att det är en norm i jämförelse med "den yppiga, slanka blondinen" som är en rätt etabelrad norm. Och det är jag ju tydligen inte ensam om ens i det begränsade urval som debatörer i denna tråd innebär. Jag har inte sett supermycket porr men den jag sett har i alla fall visat upp underliv av olika form. Så jag vidhåller, den norm kring kvinnors underliv som du anser finns upplever inte jag. Och att den om den ens existerar absolut inte är lika utbredd som normer kring utseende som vi ser varje dag bland människor vi ser runt omkring oss.
    Det är ju skönt att du tycker det. Jag tror inte heller normen kring den perfekta fittan är lika etablerad som den kring den slanka blondinen. Eller lika välkänd. Men det betyder ju inte att den inte existerar. För vad opererar folk annars sin fitta efter?  Något annat än det man hade måste ju rimligen vara målet med operationen? Och då måste man tidigare ha fått uppfattningen att det finns bättre och sämre sätt för en fitta att se ut.

Det här är ju problemet med operationerna som jag ser det. För att de tydliggör och manifesterar att det finns en norm. För handen på hjärtat, jag tror inte det är många som operar för att göra blygdläpparna större. Jag tror inte heller det är många som operarera bort brösten, många som opererar dom hängiga från att ha varit fasta, många som sprutar in lite extra fett i magen eller förminskar kuken.
  • Lavish
    Arina01 skrev 2010-10-05 17:57:00 följande:

Utseendekraven bara ökar och ökar.

När började detta med att ens vagina skulle bedömas?
    Jag är 43 och var alltså tonåring på 80-talet. Var ganska aktiv sexuellt och vi pratade mycket sex bland kompisar. Men aldrig att vi funderade på om muffen var snygg eller inte. Det var inte en kroppsdel som kunde vara varken snygg eller ful, den bara va som den va. Eller den ansågs nog inte "vacker", men var inte heller som andra kroppsdelar utan var i sin egen kategori. Lika litet pratatade vi om snoppar som vackra eller fula. Dom bara va dom med. Både muffar och snoppar var liksom lite som ett "mellan-inre" organ. Och man funderar ju inte på om ens lever eller njure är snygga.
    Men ngn gång läste jag en beskrivning i en damtidning av en kvinna som poängterade att hennes muff var vacker som en ros. Ungefär samtidigt läste man ngnstans på internet att vissa ansåg den vara ful om hon tex hade för stora blygdläppar. Eller att killar med stor hängig mörkbrun pung inte var attraktiva. För killarna har ju numera komplex de med. Och tjejer fäller kommentarer om framförallt "fula" pungar. Det verkar som att den motsvarar blygdläpparna som det mörka hängiga onödiga skinnet.
    Tänk efter nu.
    I båda fallen handlar tydligen om att det vuxna utseendet på underlivet inte accepteras!!
    Småflickor har vita yttre blygdläppar och små rosa inre. När de kommer i puberteten växer de inre bygdläpparna och blir större samt får en brunrödrosa färg. En brunaktig färg får även de yttre (som också växer) samt huden runtom.
    Småpojkar har en vit pung utan häng eftersom testiklarna inte har ramlat ner. De har också vit hud på snoppen och den är ca 3-10 cm. Både snoppen och pungen växer och blir brunröda. Den exakta nyansen varierar men jag har aldrig varit med en man med en vit snopp och vit pung, som det är på en pojke.
    Att männens paket växer är tydligen ok, men kvinnors vaginor ska förbli som småflickors. Jag tycker mig ana en förtryckt sexualitet här.
    Boven i dramat tror jag är denna trend med rakning. Ingen rakade underlivet (annat än bikinilinjen) på 80-talet och när det började, först för kvinnor (vad trodde ni) så var det peddo-varning på män som ville ha det så. Jag förstår att det inte behöver vara så - ingen behöver känna sig påhoppad, jag vill bara illustrera hur konstigt man tyckte att det var. Det här var sent 80-tal tidigt 90.
    Men saken är den att dels blottas ett rakat underliv på ett annat sätt och det individuella utseendet framgår tydligare. (Med hår på ser däremot alla ganska lika ut.) Därtill blir ingens muff snygg som skallig, tycker jag. Könshåret är grovt som skäggväxt och det blir liksom "hål" i skinnet där det är rakat. Kvinnor med lite eller inget hår (tex många av de asiatiska) ser däremot inte konstiga ut, för de har ju inget bortrakat. Nej, har man väl fått hår är det bäst att låta det sitta kvar. En annan sak att ansa vid bikini-kanten. Helrakade underliv associerar jag antingen med småbarn eller mycket gamla människor. Har jobbat i åldringsvården så jag vet att efter 90 så har många inget könshår kvar längre. Jag vill varken se ut som en flickunge eller gamling därnere. Jag föredrar mitt mörka krull och har aldrig mött missnöje. Nu har jag inte var ute på partner-marknaden på länge i och för sig så jag är väl inte gångbar längre kanske....
    Men idealen kommer och går. Rakningstrenden utgår väl den med till slut. Tänker på det välkända konstfotot med den här hippieflickan med haschpipan från 60-talet, hon hade hår hon och ingen tyckte att det var anmärkningsvärt.
    Porrindustrin har väl också påverkat. Har ingen aktuell djupanalys dock, men förr fanns då inga rakade och blekta kön. Som 12-åring hittade jag en kompis porrtidningar (litet format hette PIFF eller ngt sån't) och tittade nyfiket. Var kanske inte den mildaste sexualundervisning med de kroppar man såg var väldigt naturliga ifråga om bröst och underliv, smala och tjocka. De var inte så "vackert" som nu, utan som folk såg ut.

Så uppfattar jag det också. Speciellt riktat mot kvinnor ska man liksom aldrig bli vuxen. Man ska vara flickig, dvs liten,oskyldig och sårbar. Aldrig blomma ut till fullvuxen, självsäker och stark KVINNA. Som sexuellt ideal är det ganska obehagligt att det förra är idealet.
Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!