• Liljekonvaljblomman

Tips på enkel mössa att sticka önskas (vuxen dam)

Tips på enkel mössa att sticka önskas (vuxen dam) TACK...

• Svar på tråden Tips på enkel mössa att sticka önskas (vuxen dam)
  • Liljekonvaljblomman

Nu har jag köpt garn och stickor till en Åre mössa, hör av mig om jag behöver hjälp...

• Liljekonvaljblomman

Garnet var liksom smalt och tjock om vartannat, ska det vara så? Jätte svårt att sticka i

• Liljekonvaljblomman
    redfox skrev 2010-10-09 16:12:03 följande:
    Ja, det ska vara så.
    Tack, då vet jag det
  • Liljekonvaljblomman

Är så knäpp men kommer inte ihåg hur man gör aviga maskor? Finns det  någon bra sida eller någon vänlig själ som kan förklara för mig? Tittade på två sidor men blev ännu mer förvirrad då

• mm m

ska försöka förklara.. när du gör räta tar de den högra stickan underifrån och upp in i maskan som sitter kvar på v sticka. när du gör aviga tar du h stickan övanfrån och ner och tråden framför v sticka iställetför bakom.

passar på att låna tråden lite vill sticka en vuxenmössa som hänger ner lite där bak, någon som kan tipsa

• redfox

Länken funkar inte. Pröva att googla på drops handarbetsskola.

• Liljekonvaljblomman

Nu har jag lärt mig göra aviga av en jobbarkompis, var ju inte alls svårt

Nu till frågan, måste man börja varje varv med aviga med en rät eller ska även första maskan vara avig, känns som det inte går att göra det

• Liljekonvaljblomman
    Liljekonvaljblomman skrev 2010-10-22 07:37:40 följande:
    Nu har jag lärt mig göra aviga av en jobbarkompis, var ju inte alls svårt

Nu till frågan, måste man börja varje varv med aviga med en rät eller ska även första maskan vara avig, känns som det inte går att göra det
    Puffar
  • redfox

Blir ju snyggast, men är det nästintill omöjligt så tycker jag att du ska strunta i det.

• Liljekonvaljblomman
    redfox skrev 2010-10-22 16:54:40 följande:
    Blir ju snyggast, men är det nästintill omöjligt så tycker jag att du ska strunta i det.
    TACK, nu kan jag äntligen börja med min mössa. Vad skulle man göra utan FL?
  • riboflavin

Jag brukar lyfta första maskan på varje varv (bara att peta över den på stickan) rekommenderas inte om man stickar hårt.

• KK1974

precis, bara lyft över första maskan på varje varv. Annars är det lätt att kanten blir sned! Jag stickar ganska hårt men det brukar gå.

Svar på tråden Tips på enkel mössa att sticka önskas (vuxen dam)