• oroligM

Snus i ögat!!AKUT

Mitt barn ser ingenting på vänster ögat. Det är vääääldigt blodsprängt. Han påstår att det var ett vad och att han stoppade en snus i ögat. Behöver jag ringa ambulans? känns väldigt pinsamt.

• Svar på tråden Snus i ögat!!AKUT
  • Bonanza

Ambulans ringer man om det är fara för liv, självklart ska du inte ringa ambulans. Hur kan du ens tänka tanken?

Däremot kan det ju vara en bra idé att åka in till en kvällsöppen vårdcentral om det finns någon.

• Tizzan

ring sjukvårdsupplysningen eller ta med honom direkt in till sjukan!! De e vad jag hade gjort iaf!

• Familytime

Men varför ringer du inte 1177 sjukvårdsrådgivningen?? Jag begriper inte varför man sätter sej och startar en tråd istället!

• NKmamma

Ring sjukvårdsupplysningen. Reggade du dig nu för att skriva detta? Vilket slöseri med tid.

• oroligM

Han har spytt flera gånger, och det verkar ha varit en hel del alkohol inblandad. Men han ser fortfarande inte på vänsterögat. Jag har försökt tvätta det men han säger att synen fortfarande är suddig.

• Jezamine
    oroligM skrev 2010-09-30 21:27:23 följande:
    Han har spytt flera gånger, och det verkar ha varit en hel del alkohol inblandad. Men han ser fortfarande inte på vänsterögat. Jag har försökt tvätta det men han säger att synen fortfarande är suddig.
    Ja vad föreslår du själv? Ist för att sitta här?
    Jag är INTE avstängd
  • Tizzan
    oroligM skrev 2010-09-30 21:27:23 följande:
    meeen ring 1177 NU! dom VET ju vad du BÖR göra! Innan din son kanske förlorar synen för gott!
  • oroligM
    NKmamma skrev 2010-09-30 21:25:02 följande:
    Ring sjukvårdsupplysningen. Reggade du dig nu för att skriva detta? Vilket slöseri med tid.
    Ja. Hörde av min väninna att detta är en bra kunskaps källa.
Svar på tråden Snus i ögat!!AKUT