• oroligM

Snus i ögat!!AKUT

Mitt barn ser ingenting på vänster ögat. Det är vääääldigt blodsprängt. Han påstår att det var ett vad och att han stoppade en snus i ögat. Behöver jag ringa ambulans? känns väldigt pinsamt.

• Svar på tråden Snus i ögat!!AKUT
  • NKmamma
    oroligM skrev 2010-09-30 21:27:23 följande:
    Han har spytt flera gånger, och det verkar ha varit en hel del alkohol inblandad. Men han ser fortfarande inte på vänsterögat. Jag har försökt tvätta det men han säger att synen fortfarande är suddig.
    Ring sjukvårdsrådgivningen som sagt. Vem vet synen kanske kommer att påverkas.
  • oroligM
    Tizzan skrev 2010-09-30 21:29:55 följande:
    meeen ring 1177 NU! dom VET ju vad du BÖR göra! Innan din son kanske förlorar synen för gott!
    Okej dom sa vattenbad men det har fortfarande inte gått över och han är i väligt stor smärta. Borde vi åka in ändå?
  • NKmamma
    oroligM skrev 2010-09-30 21:30:05 följande:
    Ja. Hörde av min väninna att detta är en bra kunskaps källa.
    Ja men det är ingen sjukvårdsrådgivning.
  • oroligM

Han har försökt tvätta det i ungefär en halvtimme nu. men det hjälper inte. men det hjälper inte. hjälp

• Jezamine
    oroligM skrev 2010-09-30 21:38:02 följande:
    Han har försökt tvätta det i ungefär en halvtimme nu. men det hjälper inte. men det hjälper inte. hjälp
    Vad hjälper det att sitta här?
    Jag är INTE avstängd
  • Tizzan

stoppa in ungen i bilen och åk till ett sjukhus där det finns en ögon/näsa/hals-avdelning eller om inte annat en vanlig akutmottagning!!

• Havsluft

Men åk in till akuten då!! Om det inte hjälper att skölja med vatten, och om han har ont och ser suddigt, så åk in. Synen skall man vara rädd om!

• Färna

Jag fick saliv med snus i ögat en gång, rättade till den och kliade mig i ögat sen, gjorde jäääävligt ont ett tag men det gick sedan över.. Men om han har stoppat in en hel prilla, ja då har jag ingen aning!:)

Jag ser fortfarande bra på båda ögonen!

Svar på tråden Snus i ögat!!AKUT