Mitt barn slutade andas
Knallen12 skrev 2010-10-01 15:35:47 följande:
HejSamma sak har hänt oss. Min son är snart ett år men när han var 3 dagar gammal så slutade han andas. Jag hade precis ammat honom på natten och satt med honom i famnen. Efter ett tag så tyckte jag att han var lite väl tung och tittar ner. Då var han gråblå i ansiktet och andades inte. Vi ringde 112 och med hjälp av henne fick vi igång andningen genom att knipa i foten innan ambulansen kom.
Vi fick ligga över den natten + en natt till. De vet inte vad det beror på men de sa till oss att de får in såna här fall varje månad. Kan vara att mjölken kommer upp igen och lägger sig över andningsöppningen. Därför är det viktigt att rapa dem efteråt. Eller kanske precis som när de har bebissim och inte andas.
Obehagligt var det i alla fall och är fortfarande när jag tänker tillbaka på det. Tänk om jag bara lagt ner honom igen och somnat om? Den första natten jag var hemma så höl ljag honom i famnen hela natten och somnade inte förrän klockan 5. Då jag insåg att jag inte sitta så varje natt. Hade ju en till på snart två år då att ta hand om. Men fortfarande kollar jag hans andning ett flertal gånger när han sover.
Känner med dig
OJ
fyyy vad hemskt , ska skriva upp de med knipa i foten !