• Anonym

Mitt barn slutade andas

bakeacake skrev 2010-10-01 15:41:15 följande:
    Absolut ska man kolla upp det. Men vad är skillnaden på att sova på natten och dagen. Jag vet att jag har och alltid har haft andningsuppehåll när jag sover, oavsett tid på dygnet..

Jag förstår absolut din oro, jag skulle säkert bli lika orolig själv..
    mena jag har mera koll dagen än nattem
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-01 15:41:21 följande:
    SJÄLVKLART! Låt barnet sova med dig tills ni vet?
    Jag själv har upplevt så som bakeacake, att jag själv slutat andas på natten. De som sovit med mig har sagt att jag gör det när jag nyligen somnar, men klart man ska oroa sig när det är ett barn.
    Ja de gör mitt barn ! Sover hos mig !
  • Anonym
    PSD är ju egentligen inget som är definierat, så visst kan man väl kalla det samma sak om det händer en sjuåring som dör plötsligt och till synes utan anledning.

PSD kallas det ju bara för att man inte hittar något fel, det är ju inget sjukdomstillstånd eller anledning till död i sig. Det är bara ett annat sätt att säga att de inte har någon aning om varför det hände. Jag antar att man inte har något annat namn för det då det händer äldre barn, vilket måste vara ytterst sällsynt, utan bara kallar det PSD ändå.
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 15:55:42 följande:
    Jo det är ovanligt och absolut inte normalt.
    Jag aldrig hört man kan ha de bara för att ....
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 15:55:42 följande:
    Jo det är ovanligt och absolut inte normalt.
    Konstigt att jag som haft så hela livet fått som svar att det inte är så ovanligt som man tror..
    Hur många svenska lider av sömnapné?
    Jag gör det och har gjort hela livet utan att man hittar något fel på mig..
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-01 16:19:38 följande:
    Konstigt att jag som haft så hela livet fått som svar att det inte är så ovanligt som man tror..
    Hur många svenska lider av sömnapné?
    Jag gör det och har gjort hela livet utan att man hittar något fel på mig..
    Och nej, jag varken snarkar eller är överviktig...
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 16:23:26 följande:
    Om du snarkar har di ingen anning om.
    eh, jo det har jag faktiskt, jag gör undersökningar var 6 månad under 2 nätter för att se hur många uppehåll jag har.. Dessa görs på ett sömnlaboratorium och då övervakas även om jag snarkar. Vilket jag aldrig gjort hittills på mina 27 år..

DU ska inte påstå saker utan att ha grund för det..
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 16:27:44 följande:
    De personer som snarkar vet oftast inte att man gör det.
    Men vad är det DU inte förstår av det jag skriver i inlägget du svarar på? så du menar alltså att de undersökningar och tester som utförs på mig inte stämmer? att jag snarkar även om dem talar om att jag inte gör det?
  • Anonym
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-10-01 15:37:30 följande:
    jag vill inte skrämma dig men detta hände min son en gång och så en morgon hittade jag honom död i sängen
    det var en plötslig död, han blev bara 2,5 år
    varför skriva och skrämmas ?
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 16:27:44 följande:
    De personer som snarkar vet oftast inte att man gör det.
    Och om jag nu skulle snarka, så skulle väl antagligen min man tala om det för mig eftersom jag vet hur lättväckt han är av snarkningar... fast han kanske inte heller vet om jag snarkar?
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 16:31:27 följande:
    Jag diskuterar inte med folk som inte vet.
    vadå inte vet? Inte vet om att jag snarkar? Du har inget att komma med, å därför vill du inte diskutera med mig. eftersom jag uppenbarligen vet mer än dig..
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 16:35:25 följande:
    Såvida du inte är läkare (överläkare) så vet du inte mer än mig.
    Nej, jag är inte överläkare. Men jag tror jag vet mer än dig om just mig, eller du kanske är expert på mig? du kanske har läst 15 poäng "Cristinvetenskap"?
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 16:41:47 följande:
    Jag har läst väldigt mycket om sömnapné i min utbildning.
    Jo, men har du läst "cristinvetenskap"? annars hur kan du veta mer om mig än vad jag själv gör? Du är varmt välkommen att observera nästa undersökning jag ska in på...
  • Anonym
    Blossi skrev 2010-10-01 16:42:41 följande:

Bästa inlägget idag!

TS, låter ju jätteläskigt, tur att ni får kolla upp det hos läkaren.

För er andra, så kan äldre barn än små spädisar drabbas av psd.
    Om någon snarkar eller inte vet väl inte vi något om, varför ens gå in på en sådan diskussion? Lite OT, eller? 
    Absolut..
  • Anonym
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 16:44:16 följande:
    Läste du vad jag skrev?
    Absolut, men du verkar ju själv inte förstå vad du skriver. Så hur du har kunnat bli Läkare är för mig en gåta...

Det är ingen idé att diskutera med nån som vägrar förstå att man inte kan veta nått om andra utan att antingen träffat personen eller tagit del av undersökningsobservationer. Så jag sätter punkt här och hoppas att ingen behöver träffa en så otrevlig läkare som dig, nånsin!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-01 16:38:14 följande:
    Nej, jag är inte överläkare. Men jag tror jag vet mer än dig om just mig, eller du kanske är expert på mig? du kanske har läst 15 poäng "Cristinvetenskap"?
  • Anonym

Men gud vad mycket OT här !!

Ja tack alla andra som verkligen svarat på mitt inlägg !

• Anonym

Utan att säga för mkt så finns det en "sjukdom" som framförallt små barn kan ha ..detta är egentligen ingen sjukdom och man vet inte vad det beror på men barnet kan sluta andas .. och sedan återupptas andningen.  Det är inget som man ska vara "rädd" för .. andningen kommer tillbaks. MEN det är ju så klart säkrast att göra tester och prover så man vet att det ej är något annat. Misstolka inte ordet rädd ... det är klart man blir rädd som bara f*n om ens barn slutar andas.. hemskt.  Går förresten att googla sig fram till en mer utförlig version av det jag skrivit.
    Ha en trevlig lördag.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-02 22:35:44 följande:
    Utan att säga för mkt så finns det en "sjukdom" som framförallt små barn kan ha ..detta är egentligen ingen sjukdom och man vet inte vad det beror på men barnet kan sluta andas .. och sedan återupptas andningen.  Det är inget som man ska vara "rädd" för .. andningen kommer tillbaks. MEN det är ju så klart säkrast att göra tester och prover så man vet att det ej är något annat. Misstolka inte ordet rädd ... det är klart man blir rädd som bara f*n om ens barn slutar andas.. hemskt.  Går förresten att googla sig fram till en mer utförlig version av det jag skrivit.
    Ha en trevlig lördag.
    Sömnapne ....
  • Anonym

jag inte hört barn kan sluta andas , ingen info jag fått därav jag reagera kraftigt och blev orolig och ledsen

Svar på tråden Mitt barn slutade andas