• Hettie

Komplikationer efter tanddragning

Jag drog en infekterad visdomstand när jag var i australien. I sverige hade de med största sannolikhet behandlat infektionen först, men där drog de bara ut tanden. Det gjorde vansinnigt ont i flera dagar efteråt... Jag tror att jag mest låg uppåt en vecka efter att tanden var utdragen. Men jag hittade någon salva på apoteket där som bedövar tandkött. Så den salvan + isblåsa på sidan av ansiktet + värktabletter + regelbunden sköljning med koksaltlösning + att bara äta soppa så att ingen mat fastnar i såret gjorde att efter någon vecka typ så var det bra igen och nu har jag absolut inga men från händelsen. :)

• Hettie

Ja, det var vad jag hörde också innan tanden skulle dras. Att worst case scenario skulle vara att jag skulle förlora känsel i ansiktet... Men det kändes som en rimlig risk att ta med tanke på hur ont tanden gjorde redan innan den drogs !

Fortsätt du att behandla dig själv med värktabletter men testa också att skölja med koksaltlösning. Det kan ju ha blivit en infektion i såret som bidrar till smärtan.

Om det inte blir bättre på några dagar får du väl kontakta tandläkaren igen eller gå till en vanlig läkare.

Jag lider med dig. Lycka till !

Svar på tråden Komplikationer efter tanddragning