Snuttjulla skrev 2010-11-21 11:09:32 följande:
nu har jag provat de där hjärtana, isformarna, från ikea, och ajg tyckte inte det funkade så jättebra, jag gav upp efter att gjort själva skalet, fyllde dem inte ens, det var meckigs att få det att täcka hela formen, vet inte riktigt vad jag ska använda för verktyg, provade påde pensel, spattel och liten slickepott, inget funkade. Sen när de hade stelnat ville jag ju prova att få ut en ur formen, men nja, sidorna var lite för tunna tror jag, medan botten var för tjock. därför bestämde jagmig för att skippa fynningen och istället antingen beställa bättre formar och öva däri, eller ge upp. Vet inte hur jag ska göra än. Lät resten av formen stå kvar i kylen, och nu, 3 dagar senare gick det att få ut hjärtat helt, men fortfarande så är botten alldeles för tjock tycker jag. Dessutom var chokladen grynig, något ja aldrig varit med om, kanske för att jag smälte i micron, brukar smälta i vattenbad.
Var noga med att inte bränna chokladen, och den var inte grynig första gången jag provade. Hm, nån som vet varför det blev så...?
Men jag blir väldigt imponerad över vad ni andra åstakommer...

Ja använde pensel och penslade säkert 3-4 ggr på varje hjärta sen som jag skrev så fick jag juh inte ur alla hela, men det kanske har med lite övning att göra
Men måste tillägga att dom formarna jag köpt på tårtdecor och kakburken är myyyycket lättare att använda, även om det funkade att göra i IKEA-formarna