• Anonym (Jobbigt)

förälskad i min killes kompis

Jag måste få skriva av mig lite. Jag känner mig så dum att jag tänker dessa tankar..

Jag har varit tillsammas med min pojkvän i 4½ år nu, allt fungerar bra, jag älskar han , vi har bra sexliv och med honom känner jag mig trygg. Vi har bara gemensamma kompisar han och jag och ja... en av våra kompisar är jag väldigt förtjust i, Jag drömmer om honom , tänker på honom väldigt ofta, och varje gång vi är med han har vi alltid kul och busar och skrattar etc. Jag tror jag är förälskad i honom.. 

Först har jag alltid trott att detta bara varit en fas som går över. vilket det också har gjort. Men denna fas där jag verkligen tänker på honom hela tiden och vill vara med honom kommer ständigt tillbaka till mig. Denna kompis har jag/vi känt i kanske 3 år nu. Och det är inte direkt så mina känslor svalnar för varje dag som går. Jag känner mig så taskig mot min pojkvän att jag känner så här. Han älskar verkligen mig och han skulle bli förkrossad om jag gjorde slut.

Sen om min kärlek är besvarad vet jag inte.. ibland känns det så. Varje gång vi har varit lite på lyset så har vi alltid varit i varandras närhet och en kväll när vi skulle ta taxi in till krogen så gav jag han en puss på munnen(kompispuss som man kan göra med sina vänner) men då sa han: Det här kommer jag kunna leva på länge" tänkte inte på det så mycket då men så här i efterhand funderar jag på vad han faktiskt sa..

Men nu vet jag inte vad jag ska göra! Jag vill ju bara skrika rakt ut till min vän och säga som det är men samtidigt vill jag inte riskera mitt nuvarande förhållande för vi har det ändå bra. Jag har sånna skuldkänslor så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen...vad ska jag göra? det gör så ont i mig. Någon som kanske varit med om nått liknande som vill dela med sig?

tack!

• Svar på tråden förälskad i min killes kompis
  • The Greatest

Du måste försöka sluta kasta ved i elden om du vill få slut på det.  Jag tror det är något du får utav detta som du saknar i ditt förhållande? Pratade med en som var i liknande situation och sa att inget saknades och höll fast vid det, men efter jag aldrig gett mig så kom det fram att det hon saknade var någon att prata med och det var främst om känslor i alla dess former, vilket hennes pojkvän inte var förtjust i.  Den andra var en känslig kille och den andra en trygg och självsäker kille. Finns nog många som önskar de haft ett förhållande som du och din pojkvän "verkar" ha.

Hade nån av mina vänner gjort så med min tjej så hade jag förmodligen inte ödslat tid på någon av dem, han för att han jagat min flicka, hon för hon lät de hända och fortsatte. Du får försöka fokusera på annat som kan tillfredställa din hjärna så du tänker på annat så att säga.

We are shaped by our thoughts; we become what we think. When the mind is pure, joy follows like a shadow that never leaves.

• Anonym (oj då)

ojjj ojj. Jag var med om samma sak när jag var ca 18 år, jag och min pojkvän var tillsammans i ca 6 månader, jag blev väldigt förtjust i hans kompis (men visade aldirg något), gjorde slut med pojkvännen då förhållandet blev ohållbart.

1 vecka senare, var jag och kompisen ihop. Vi är gifta och har tre barn nu, men mitt ex och min mans vänskap slutade då, vi har inte träffat honom på 7 år nu.

Som ovansående inlägg påpekade; slösa inte av din pojkväns tid, finns det någon du hellre skulle vilja vara med, så var ärlig och avsluta förhållandet du är i. Det är inte schysst att fortsätta bara för att man är rädd för att bli ensam....och tänk om du skulle bli oplanerat gravid? hur skulle det kännas att vara tvungen att ha denna männsika i ditt liv för alltid?

Tänk igenom saken noga. Ta sedan ett beslut och håll dig till det.

Lycka till.

• Anonym (Jobbigt)

Tack för era svar ! 

The Greatest skrev 2010-10-02 22:56:07 följande:
    Du måste försöka sluta kasta ved i elden om du vill få slut på det.  Jag tror det är något du får utav detta som du saknar i ditt förhållande? Pratade med en som var i liknande situation och sa att inget saknades och höll fast vid det, men efter jag aldrig gett mig så kom det fram att det hon saknade var någon att prata med och det var främst om känslor i alla dess former, vilket hennes pojkvän inte var förtjust i.  Den andra var en känslig kille och den andra en trygg och självsäker kille. Finns nog många som önskar de haft ett förhållande som du och din pojkvän "verkar" ha.

Hade nån av mina vänner gjort så med min tjej så hade jag förmodligen inte ödslat tid på någon av dem, han för att han jagat min flicka, hon för hon lät de hända och fortsatte. Du får försöka fokusera på annat som kan tillfredställa din hjärna så du tänker på annat så att säga.

We are shaped by our thoughts; we become what we think. When the mind is pure, joy follows like a shadow that never leaves.
    Jag tänker på om det är nått jag saknar i mitt nuvarande förhållande , men kan inte direkt komma på något faktiskt, får fundera på detta. Som sagt så känns vårat förhållande jättebra och jag ska vara glad för det. 

Hatar när dessa tankar kommer upp då blir allt bara jobbigt, om jag bara slutar känna efter så kanske det försvinnert.
    Anonym (oj då) skrev 2010-10-03 08:02:33 följande:
    ojjj ojj. Jag var med om samma sak när jag var ca 18 år, jag och min pojkvän var tillsammans i ca 6 månader, jag blev väldigt förtjust i hans kompis (men visade aldirg något), gjorde slut med pojkvännen då förhållandet blev ohållbart.

1 vecka senare, var jag och kompisen ihop. Vi är gifta och har tre barn nu, men mitt ex och min mans vänskap slutade då, vi har inte träffat honom på 7 år nu.

Som ovansående inlägg påpekade; slösa inte av din pojkväns tid, finns det någon du hellre skulle vilja vara med, så var ärlig och avsluta förhållandet du är i. Det är inte schysst att fortsätta bara för att man är rädd för att bli ensam....och tänk om du skulle bli oplanerat gravid? hur skulle det kännas att vara tvungen att ha denna männsika i ditt liv för alltid?

Tänk igenom saken noga. Ta sedan ett beslut och håll dig till det.

Lycka till.
    Du har verkligen rätt det du säger. det är inte schysst att ödsla min pojkväns tid....och jag är nog rädd för att bli ensam, jag vet inte riktigt vart jag skulle ta vägen om vi skulle göra slut, typ allt det praktiska, vart man ska sova, hur det blir med lånen etc... 

Ne jag får verkligen ta mig en funderare på detta... Även om min "kärlek" inte är besvarad av min kompis så kanske det vore bra att ta en paus och fundera på vad jag verkligen vill med livet. suck.

• Anonym (Frida)

Hej Ts. Detta hände mig också ganska nyligen.. Jag hade varit tillsammans med min kille i 5 år. Och börjde få känslor för hans BÄSTA kompis. Tillslut kunde jag inte längre avstyra dem, utan vi bestämde träff över en öl.. Det slutade med en tid med passion, och trygghet och jag blev SÅ KÄR. Han var helt undebar. Han blev kär i mig, och ja allt var underbart utom smygandet.

Men en dag kom det ut på ett sätt som var helt fel till mitt ex, för vi gjorde slut rätt snabbt. Vi bestämde efter det att vi skulle hålla ihop.. Jag kämpade och kämpade, men tillslut blev pressen för stor av exet som kom hit och skrek och grät.. så jag sa upp våran kärlek med mitt ex vän... Nu är jag igen tillsammans med exet, mina barns pappa.

Men har insett att jag är så jävla kär i hans kompis. Jag har bestämt mig för att kämpa! Han tycker jag är ett äckligt svin säkert, klart då jag bara dumpar honom sådär. Han tror ju att jag bara lekte med honom. Men jag ka inte leva utan honom, går det inte så går det inte. Men ska göra allt i min makt för att få honom tillbaka.

Ts, det ENDA du kan göra är att följa ditt hjärta. Tänka över dina beslut, men i slutändan följa vad ditt hjärta säger.

Kram

• Loka01

förstår att den hära nykär känslan är skön. men det är inget fel på din pojkvän och¨du älskar honom så varför förstöra det du har? hade du lämnat honom för den andre killens skull så hade den hära nykär känslan gåått över efter ett tag å då är du på punkt ett igen! lycka till

• The Greatest
    Anonym (Frida) skrev 2010-10-03 19:06:09 följande:
    Hej Ts. Detta hände mig också ganska nyligen.. Jag hade varit tillsammans med min kille i 5 år. Och börjde få känslor för hans BÄSTA kompis. Tillslut kunde jag inte längre avstyra dem, utan vi bestämde träff över en öl.. Det slutade med en tid med passion, och trygghet och jag blev SÅ KÄR. Han var helt undebar. Han blev kär i mig, och ja allt var underbart utom smygandet.

Men en dag kom det ut på ett sätt som var helt fel till mitt ex, för vi gjorde slut rätt snabbt. Vi bestämde efter det att vi skulle hålla ihop.. Jag kämpade och kämpade, men tillslut blev pressen för stor av exet som kom hit och skrek och grät.. så jag sa upp våran kärlek med mitt ex vän... Nu är jag igen tillsammans med exet, mina barns pappa.

Men har insett att jag är så jävla kär i hans kompis. Jag har bestämt mig för att kämpa! Han tycker jag är ett äckligt svin säkert, klart då jag bara dumpar honom sådär. Han tror ju att jag bara lekte med honom. Men jag ka inte leva utan honom, går det inte så går det inte. Men ska göra allt i min makt för att få honom tillbaka.

Ts, det ENDA du kan göra är att följa ditt hjärta. Tänka över dina beslut, men i slutändan följa vad ditt hjärta säger.

Kram
    Jag blir lite knäpp i huvet när jag läser från "Men nu har jag insett att jag är så jävla kär" osv, jag fattar ingenting men blev väl lite mycket igår.
  • Anonym (Frida)
    The Greatest skrev 2010-10-05 20:01:42 följande:
    Jag blir lite knäpp i huvet när jag läser från "Men nu har jag insett att jag är så jävla kär" osv, jag fattar ingenting men blev väl lite mycket igår.
    Alltså. Jag är fortfarrande kär i hans vän... krångligt jag vet. Svårt att förklara och hemsk situation. och jag är vidrig jag vet.. men kan inte rå för det..
  • The Greatest
    Anonym (Frida) skrev 2010-10-05 20:16:50 följande:
    Alltså. Jag är fortfarrande kär i hans vän... krångligt jag vet. Svårt att förklara och hemsk situation. och jag är vidrig jag vet.. men kan inte rå för det..
    Sa inte att du var vidrig, jag är snäll men rättvis. Men ok är det såhär du menar?: Du lämnade din kille för hans kompis, din gamla kille kom grät osv, du gick tillbaka till han och lämnade hans vän och nu ska du kämpa för att få tillbaka hans kompis igen? Gör det inte bakom ryggen igen isåfall, VÄLDIGT onödigt.
  • Anonym (Frida)
    The Greatest skrev 2010-10-05 22:51:26 följande:
    Sa inte att du var vidrig, jag är snäll men rättvis. Men ok är det såhär du menar?: Du lämnade din kille för hans kompis, din gamla kille kom grät osv, du gick tillbaka till han och lämnade hans vän och nu ska du kämpa för att få tillbaka hans kompis igen? Gör det inte bakom ryggen igen isåfall, VÄLDIGT onödigt.
    Ja du fattade.. Nej det ska jag inte. Jag ska köra med öppna kort..
  • Anonym (vilse)

Hur har det gått?
    Jag befinner mig i en liknande situation. Sitter i valet och kvalet.
    Hur har det gått för er. tjejer, killar och kompisarna?

• Ulrikaaaaa

För det första, eftersom det är hans kollega så SKA han byta jobb.

Du är en jävligt bra och stark människa om du klarar av att förlåta.

Jag vet inte vilken relation ni har eller vilka ni är så svårt att säga om det kommer hålla.

Skilsmässabarn har bevisat i många studier bli sämre människor, låter tragiskt jag vet men så är det iallafal på pappret. De blir mer osäkra och får sämre egenskaper.
    Ska du behöva lida? Självklart inte!

Asså försök fortsätta, du låter som en stark kvinna, men säg till det där jävla fanskapet till man att han INTE gör om samma misstag igen, då är det slut!!!!!!!
    Visa han tråden och låt han läsa igenom allting.

Kärleken du har till barnen är fantastiskt. Asså hade jag inte haft barn hade jag aldrig stannat med en otrogen partner, men hade jag haft flera barn och hus hade jag ändå försökt även om det låter fel och många tycker det är fel, och jag förstår dem som tycker de.

Försök min vän, men upprepade tillfällen av otrohet då förtjänar du bättre!

Svar på tråden förälskad i min killes kompis