förälskad i min killes kompis
Jag måste få skriva av mig lite. Jag känner mig så dum att jag tänker dessa tankar..
Jag har varit tillsammas med min pojkvän i 4½ år nu, allt fungerar bra, jag älskar han , vi har bra sexliv och med honom känner jag mig trygg. Vi har bara gemensamma kompisar han och jag och ja... en av våra kompisar är jag väldigt förtjust i, Jag drömmer om honom , tänker på honom väldigt ofta, och varje gång vi är med han har vi alltid kul och busar och skrattar etc. Jag tror jag är förälskad i honom..
Först har jag alltid trott att detta bara varit en fas som går över. vilket det också har gjort. Men denna fas där jag verkligen tänker på honom hela tiden och vill vara med honom kommer ständigt tillbaka till mig. Denna kompis har jag/vi känt i kanske 3 år nu. Och det är inte direkt så mina känslor svalnar för varje dag som går. Jag känner mig så taskig mot min pojkvän att jag känner så här. Han älskar verkligen mig och han skulle bli förkrossad om jag gjorde slut.
Sen om min kärlek är besvarad vet jag inte.. ibland känns det så. Varje gång vi har varit lite på lyset så har vi alltid varit i varandras närhet och en kväll när vi skulle ta taxi in till krogen så gav jag han en puss på munnen(kompispuss som man kan göra med sina vänner) men då sa han: Det här kommer jag kunna leva på länge" tänkte inte på det så mycket då men så här i efterhand funderar jag på vad han faktiskt sa..
Men nu vet jag inte vad jag ska göra! Jag vill ju bara skrika rakt ut till min vän och säga som det är men samtidigt vill jag inte riskera mitt nuvarande förhållande för vi har det ändå bra. Jag har sånna skuldkänslor så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen...vad ska jag göra? det gör så ont i mig. Någon som kanske varit med om nått liknande som vill dela med sig?
tack!